Slovenské e-shopy na platforme Shoptet len v priebehu novembra vybavili vyše pol milióna objednávok.
Vianočná sezóna sa rozbehla naplno a Slováci nakupujú darčeky online. Shoptet, ktorý zabezpečuje fungovanie viac ako 5 600 slovenských e-shopov, už teraz hlási rekordný rok. „Minuloročný obrat sme tento rok prekonali už v priebehu prvých desiatich mesiacov,“ hovorí CMO spoločnosti Shoptet Ivo Mrena.
Black Friday týždeň opäť silnejší
Ľudia pritom, samozrejme, pokračovali v nákupoch aj v novembri, ktorý bol podľa predpokladov zatiaľ rekordným tohtoročným mesiacom. Obraty e-shopov len za tento mesiac dosiahli viac ako 46 miliónov eur.
November sa už tradične spája s Black Friday a vianočnými nákupmi, keď e-shopy ponúkajú na tovary zaujímavé zľavy. A to nielen v piatok, ako tomu bolo kedysi, ale niekoľko dní, celý týždeň či dokonca ešte dlhšie.
„Počet objednávok kontinuálne rástol celý november a vyvrcholil počas Black Friday týždňa. E-shopy na Shoptete počas týchto 7 dní vybavili vyše 160-tisíc objednávok s obratom takmer 13 miliónov eur,“ upresňuje Ivo Mrena.
Zľavy vyše 20 %, výrazne poskočili parfumy a kozmetika
„Priemerné zľavy v e-shopoch na našej platforme počas Black Friday akcií predstavovali 21 %. Najvyššie zľavy pritom ponúkali obchody predávajúce hodinky a šperky – vyše 40 %,“ približuje Ivo Mrena. O 35 % lacnejšie mohli zákazníci kúpiť aj kozmetiku a parfumy.
Pre mnoho ľudí ide o lákavú ponuku, aj vzhľadom na zložitejšiu ekonomickú situáciu. Státisíce zákazníkov využilo možnosť nakúpiť za nižšie ceny a ušetriť. Zaujímavé je, že ľudia oproti minulému roku objednávajú tovar častejšie, ale priemerná hodnota objednávok je o niečo nižšia.
„Zloženie tovaru predávaného počas Black Friday týždňa odzrkadľuje obľúbené darčeky pod stromček. Oproti minulému roku najvýraznejšie stúpla kategória parfumov a kozmetiky – o vyše 60 %. Značne sa zvýšilo aj objednávanie detského tovaru a oblečenia,“ konštatuje Ivo Mrena.
Black Friday ako príprava na Vianoce pre e-shopy aj prepravcov
Pred nami je ešte stále pár náročných týždňov, v ktorých dostanú zabrať tak pracovníci e-shopov, ako aj prepravcovia. Zatiaľ čo e-shopári sa vopred pripravujú a na toto obdobie napríklad najímajú ďalších brigádnikov, pri dopravcoch je situácia komplikovanejšia.
Už dnes dodávanie niektorých zásielok trvá dlhšie, ako sme zvyknutí. Príčin je viacero vrátane prerušenia činnosti jednej z kuriérskych služieb či plných výdajných miest a boxov. „Ak chcete mať istotu, že zásielka dorazí do Vianoc, rozhodne odporúčam nenechávať objednávanie úplne na poslednú chvíľu,“ uzatvára Ivo Mrena.
-reklamná správa-