BRATISLAVA - Predvolebné stretnutia s občanmi neprebiehajú len vo fyzickej forme, ale už roky aj vo virtuálnej. Niekoľko týždňov pred voľbami sme sa preto pozreli na to, ako si predsedovia strán vedú na sociálnej sieti Facebook. Tam roky (niektorí len mesiace) zbierajú nových sledovateľov. Kto ich má podľa vás najviac?
archívne video
1. Peter Pellegrini - 315-tisíc sledovateľov
Na prvom mieste je po všetkých prepočtoch líder Hlasu-SD Peter Pellegrini, ktorý si už roky buduje členskú základňu v strane, no aj základňu fanúšikov na sociálnej sieti Facebook.
2. Igor Matovič - 272-tisíc sledovateľov
Na druhom mieste sa prekvapivo nachádza Igor Matovič, ktorý už roky komunikuje s fanúšikmi netradične - cez osobný účet a nie cez klasickú stránku. Matovič tento účet vo veľkom využíval aj počas korona krízy, kde uverejňoval mnohé informácie či tlačové konferencie. Aj napriek tomu, že ide o súkromný Matovičov účet, má na ňom viac ako 272-tisíc sledovateľov, čo ho posadilo na druhú priečku medzi predsedami strán.
3. Robert Fico - 220-tisíc sledovateľov
Na treťom mieste je šéf Smeru-SSD Robert Fico, ktorému už niekoľko rokov spravuje účet na sociálnej sieti Erik Kaliňák, ktorý rovnako za stranu kandiduje do najbližších volieb. Jeho činnosť Ficovi priniesla už viac ako 220-tisíc sledovateľov, čím je tretí v našom rebríčku.
4. Milan Uhrík - 168-tisíc sledovateľov
Na štvrtom mieste je účet Milana Uhríka, europoslanca a predsedu Republiky. Ten svojou činnosťou oslovil už 168-tisíc sledovateľov, čím je u nás štvrtý najsledovanejší predseda politickej strany.
5. Boris Kollár - 144-tisíc sledovateľov
Na piatom mieste je vo veľmi tesnom závese za Uhríkom šéf parlamentu a predseda Sme rodina Boris Kollár. Ten oslovil už 144-tisíc sledovateľov, ktorým denno-denne posiela rôzne príspevky na svojej nástenke.
6. Richard Sulík - 141-tisíc sledovateľov
Ešte v tesnejšom závese za Kollárom je na šiestom mieste šéf liberálov v SASKE Richard Sulík. Ten napriek "kampani svojho života" oslovuje stále "len" 141-tisíc sledovateľov.
7. Andrej Danko - 109-tisíc sledovateľov
Posledným predsedom, ktorý dosahuje medzi sledovateľmi šesťciferný výsledok, je predseda Slovenskej národnej strany Andrej Danko. Ten, okrem toho, že v prieskumoch stále rastie, sa už dostal na 109-tisíc sledovateľov.
8. Eduard Heger - 55-tisíc sledovateľov
Eduard Heger ako líder Demokratov oslovoval ľudí ešte za čias svojho nečakaného premiérovania po prvej vládnej kríze v roku 2021. Následne jeho účet prešiel rebrandingom, a to aj preto, lebo si založil stranu Demokrati. Heger momentálne oslovuje 55-tisíc účtov na sociálnej sieti.
9. Marian Kotleba - 54-tisíc sledovateľov
V najtesnejšom závese za Hegerom je líder Kotlebovcov - Ľudovej strany naše Slovensko Marian Kotleba. Ten momentálne, aj keď ich preferencie strádajú, oslovuje na sociálnej sieti 54-tisíc ľudí.
10. Michal Šimečka - 38-tisíc sledovateľov
Azda najnetradičnejší prípad nastáva pri Michalovi Šimečkovi, ktorého strana Progresívne Slovensko je síce druhá v prieskumoch, no jej predseda je verejnosti pomerne neznámy a na sociálnej sieti Facebook oslovuje iba 38-tisíc ľudí, čo je na porovnanie počet obyvateľov menšieho slovenského mesta. Napriek tomu však progresívci v prieskumoch rastú spolu so Smerom-SSD.
11. Milan Majerský - 16-tisíc sledovateľov
Nie najväčší záber sledovateľov na sociálnej sieti má aj predseda KDH Milan Majerský. Na jeho obhajobu ale treba povedať, že predsedom KDH je v porovnaní s ostatnými predsedami len niekoľko rokov, a tak nemohol mať dostatočný priestor na ich získavanie. Len 16-tisíc sledovateľov stavia Majerského na jedenáste miesto nášho rebríčka.
12. Krisztián Forró - 9,5-tisíc sledovateľov
Zachádzame na 12. miesto, kde sa nachádza šéf Aliancie Krisztián Forró, ktorý dosahuje len o niečo menej, ako 10-tisíc sledovateľov. V Aliancii však nastávali personálne zmeny, kedy došlo k odchodu platformy Most-Híd, čo značne ovplyvnilo ďalšie smerovanie strany.
13. Mikuláš Dzurinda - 1,6-tisíc sledovateľov
Mikuláš Dzurinda je s 1,6-tisícom sledovateľov posledný v našom rebríčku, a to aj preto, lebo ide o mimoriadne čerstvý účet, ktorým chcel Dzurinda predstaviť verejnosti svoju stranu Modrí. Neskôr sa spojil s Most-Híd, čo mu doteraz prinieslo 1,6-tisíc fanúšikov, čo za taký krátky čas rozhodne nie je málo.