BRATISLAVA - Slovenská pošta zaznamenala už takmer 50 rôznych podvodných správ (SMS, MMS, e-maily, telefonáty), ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta najnovšie prostredníctvom SMS alebo MMS vyzývajú na úhradu rozličných poplatkov – napr. colných poplatkov, poplatkov za skladovanie zásielky z dôvodu oneskorenia, za doručenie zásielky, za zmenu doručenia či uloženia zásielky.
Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov k ostražitosti a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze.
Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS či e-mailov úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky.