BRATISLAVA - Čas je neúprosný a komunálne voľby sú každým dňom bližšie. Keďže je oficiálna kampaň už otvorená, boli sme sa pozrieť do ulíc hlavného mesta na to, ako sa "činili" marketéri známych kandidátov na post starostov medzi jednotlivými mestskými časťami Bratislavy. Billboardov, na ktoré sme narazili, je však pomenej, než tomu bolo po minulé roky a sú aj kandidáti, ktorí billboardy do predvolebného boja vôbec nezaradili.
archívne video
Už 29. októbra sa pri urnách budeme rozhodovať o tom, kto na niekoľko najbližších rokov povedie to-ktoré mesto či dedinu. V hlavnom meste je ponuka pomerne široká. Nájdeme tu ostrieľané kádre, ale aj nováčikov, a to dokonca zo športového dejiska.
Zdá sa však, že slovo tím či team má v týchto voľbách akýsi zásadný význam. Máme tu už zoskupenia ako Team Vallo či Tím Ružinov.
Boj o Ružinov
Práve druhý spomínaný tím sa rozhodol zabojovať o dôveru v mestskej časti Ružinov, kde nastupujú do mená známe mená z volieb v roku 2018. Medzi nimi aj Marcela Kulifajová.
Celý Tím Ružinov však vedie už známy starosta mestskej časti Martin Chren, ktorý sa opäť uchádza o dôveru voličov a tiež sa vyfotil do novej grafiky na billboarde. Chren sa na ňom stavia do pozície starostu, ktorý "sa stará".
Boj o Staré Mesto
Už o dva mesiace zabojuje o hlasy voličov aj kandidát Martin Gajdoš, ktorý to chce skúsiť v mestskej časti Staré Mesto, pričom zvolil veľmi jednoduchú grafiku s bielym pozadím.
Boj o Nové Mesto
Najväčšia "kreativita" sa však ukázala v uliciach Nového Mesta, kde objavujeme aj billboardy bez mena a tváre. Tie píšu o prvej starostke Nového Mesta.
Boj o Petržalku
S billboardami to skúsil v mestskej časti Petržalka aj športovec Martin Kližan, ktorý má starostovské ambície.
Kližan zvolil billboardy v dvoch farebných variáciách pozadia.
Na viac billboardov sme v uliciach zatiaľ nenarazili. Je možné, že zatiaľ prebieha ešte len jedna z prvých vĺn kampane a po nej sa v septembri skutočne rozbehne ešte väčší boj. Je však možné, že billboardovou cestou sa niektorí ani nemusia vydať.
Ako príklad by sa dal uviesť primátor Matúš Vallo, ktorý aj v politickej ideológii kritizuje mediálny smog na uliciach, a tak sa dá predpokladať, že ten túto stratégiu ani nezvolí.