Bratislava, 16. septembra 2021 – Je to už deväť rokov, čo sa skupina AURES Holdings rozhodla obnoviť značku Mototechna pre predaj zánovných vozidiel. Od roku 2012 predala na Slovensku a v Českej republike už 78 300 týchto áut, a to predovšetkým vďaka tomu, že sú ihneď k dispozícii a až o 40 % lacnejšie ako nové autá. Tento rok len za prvých osem mesiacov predala vyše 8 000 zánovných vozidiel, čo je o 13 % viac ako za rovnaké obdobie minulého roku a o 35 % viac ako pred piatimi rokmi. Pre pozastavenie výroby nových áut je momentálne nedostatok zánovných vozidiel, záujem o ne pritom stále rastie.
„Pandémia výrazne zmenila trh ojazdených automobilov, a to sa hlavne týka práve zánovných vozidiel. Nové autá sa stretávajú stále s výpadkami vo výrobe, preto sú zánovné automobily, ktoré sú k dispozícii ihneď, vhodnou alternatívou, ak nechce človek čakať na nové vozidlo niekoľko mesiacov. Dopyt po zánovných automobiloch je ďaleko väčší ako ponuka na trhu. Aj napriek tomu si stále držíme veľmi pestrú a širokú paletu modelov a značiek na trhu. Na Slovensku si zákazníci môžu vyberať až z takmer 500 áut, v Českej republike z 1 400 vozidiel," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, pod ktorú značka Mototechna patrí.
Mototechna predala počas deviatich rokov od svojho obnovenia na Slovensku a v Českej republike už približne 78 000 vozidiel s parametrami blízkymi novým autám, ale cenou až o 40 % nižšou. Najobľúbenejšou značkou v Československej Mototechne je Škoda, ktorá tvorí vyše 30 % všetkých predajov. Nasledujú Kia (11 %) a Hyundai (10 %). Najčastejšie ide o modely Škoda Fabia (10 %), Škoda Karoq (5%) či Dacia Duster (4 %).
Najžiadanejšie automobily sú vo variante SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %, 2021 – 42 %), čo potvrdzuje ďalší trend v zmene zákazníckych preferencií, ktorý je vidieť pri ojazdených automobiloch všeobecne. SUV si stále viac získavajú na obľube vďaka väčšiemu batožinovému priestoru a komfortným vlastnostiam. Hatchbacky tvoria 29 % predaných automobilov (2019 – 37 %, 2020 – 35 %) a 17 % potom vozidlá kombi (2019 – 16 %, 2020 – 16 %), kde dopyt tiež rastie, ale menším tempom. "Všeobecne je na trhu dopyt hlavne po veľkoobjemových automobiloch, ktoré majú nespočetné množstvo výhod pri cestovaní po tuzemsku. Jazda vlastným vozidlom je totiž z pohľadu pandémie preferovaným dopravným prostriedkom," doplnila Topolová.
Zánovné autá sú stále najčastejšie v benzínovom prevedení (82 %). Rapídne rastie záujem o automatickú prevodovku, ktorú tento rok preferovalo až 38 % zákazníkov (2019 – 21 %, 2020 – 26 %). Presne 12,3 % áut má náhon na všetky štyri kolesá (2019 - 10,5 %, 2020 - 11,9 %). Najobľúbenejšími farbami sú biela (24 %) a strieborno šedá (21 %).
TOP 10 najpredávanejších modelov zánovných áut v Mototechne na Slovensku a v Českej republike v roku 2021
- reklamná správa -