BRATISLAVA – Slovákov pobúrila reklama, ktorá sa na Vianoce objavila na Facebooku. Firma chcela zákazníkom zavinšovať k vianočným sviatkom a Novému roku, zvolila si však spôsob, ktorý ľuďom slávnostnú náladu pokazil.
„Ďakujeme Vám za prejavenú dôveru a spoluprácu v uplynulom roku a prajeme spokojné vianočné sviatky, v novom roku veľa zdravia, šťastia, pracovných a osobných úspechov,“ takto pekne ľuďom popriala firma, ktorá sa špecializuje na garážové brány a pohony na vstupné brány. K textu si však zvolila nevhodný obrázok.
Slovensko je posiate sexistickými reklamami: TOTO je víťazka anticeny o tú NAJ, poslankyňa za SaS!
Na vianočnej reklamnej fotografii firmy pózovali okrem ozdobeného vianočného stromčeka a garážovej brány aj dve polonahé slečny. Mali na sebe len podprsenky a padajúce montérky. Ako vtipne poznamenali niektorí užívatelia na Facebooku, slečny zrejme s montovaním brán reálne nemajú nič spoločné.
„Tie kočky majú čo spoločné s tou bránou? Vyrábajú ju? Osadzujú?... Bránu si kúpim asi radšej u odborníkov na bráne, než...,“ komentoval fotografiu Milan. Ivana označila reklamu za nevkusnú a sexistickú.
Ďalší sexistický kix
Našli sa však aj takí, ktorí obhajovali marketingový zámer tvorcov reklamy. Ženy v spodnej bielizni vraj na seba pútajú pohľady. Reklama na seba pritiahla toľko pozornosti, že dostala nomináciu do súťaže Sexistický kix, ktorá udeľuje anticenu za najsexistickejšiu reklamu roka. Na Slovensku ide o českú obdobu súťaže Sexistické prasátečko.
„Niektoré firmy sú schopné použiť sexistickú propagáciu aj na to, aby nám zaželali pokojné vianočné sviatky. Pre mnohých a mnohé by však boli pokojnejšie, ak by sme sa aspoň počas sviatkov nemuseli s takýmito reklamami stretávať. Prajeme vám preto šťastné a hlavne nesexistické!“ komentovali fotografiu tvorcovia súťaže Sexistický kix na Facebooku.