PARIŽ - Pohoršené reakcie vyvolala vo Francúzsku reklamná kampaň slávnej módnej značky Yves Saint Laurent (YSL), ktorá ukazuje pochudnuté manekýnky v zmyselných pózach. Krátko pred stredajším Medzinárodným dňom žien sa na sociálnych sieťach objavili početné výzvy k zákazu kampane. Podľa ich autorov ide o ponižovanie žien na sexuálny objekt. Kriticky sa podľa agentúry AFP vyjadril aj francúzsky úrad pre reguláciu reklamy ARPP.
Čínska reklama na kokosový džús pobúrila celú krajinu: VIDEO Na ženy má vraj extra účinky
Na jednej snímke reklamnej kampane má ležiaca žena so sieťovanými pančuchami provokatívne roztiahnuté nohy. Na inom má veľmi vychudnutá mladá žena vysoké podpätky, stojí na kolieskových korčuliach a skláňa sa ku stoličke spôsobom, ktorý kritici označujú za veľmi explicitný a nemravný. Podľa niektorých je to "reklama na anorexiu", či dokonca "navádzanie na znásilnenie".
"Tieto plagáty sú bezpochyby prehreškom. Ponižovanie žien, predstavovanie žien ako osôb, ktoré sa ponúkajú, to je to, čo séria záberov predkladá mladému publiku, ktoré je krehké. Nie som si istý, že všetky tieto ženy-klientky mali chuť vyslať podobný signál," povedal AFP riaditeľ ARPP Stéphane Martin. Oznámil, že do konca týždňa etická porota úradu rozhodne o prijateľnosti kampane.