DJERBA – Nočná mora každého dovolenkára. Špinavé more, nestráviteľné jedlo, zúfalo zničené zariadenie hotela, nefunkčná klíma, šváby a mravce bežnou súčasťou hotelového vybavenia. Problémy, ktoré desia ľudí bažiacich po desiatich dňoch oddychu. Ich kombinácia vytvorí z dovolenky hotové peklo. Presvedčil sa o tom aj náš čitateľ Kamil, ktorý chce aj prostredníctvom Topiek upozorniť ľudí na krutú realitu, ktorá ho čakala po príchode do hotela Almapura v tuniskej Djerbe.
„Pomedzi stoly behajú mačky a nad hlavou Vám lieta vták (vrabec), na chodbe je bežne vidieť švába. Špinavá pláž a neprístupné more, zlá strava a služby hotela na úrovni 3 hviezdičiek,“ uviedol pre Topky Kamil, ktorý odletel na ultra all inclusive dovolenku s manželkou a ďalšími približne 90 Slovákmi. Ako uviedol, už po prvých raňajkách 99 percent z nich bolo ochotných vrátiť sa späť domov. „Sme tu len Slováci a pár Čechov. No im na rozdiel od nás hovoria pravdu, kam idú, aké sú služby a ako to tu vyzerá,“ informoval nás rozhorčene.
Dovolenkári sa medzičasom zmobilizovali a hromadne obvolávajú priamo z Tuniska cestovné kancelárie, ktoré zájazd sprostredkovali. „Zo žiadnej CK sa žiadnemu z nás zatiaľ nik nevyjadril,“ povedal Kamil. Delegátka, ktorá by mala byť k dispozícii pre ich otázky a problémy, im podľa Kamila doposiaľ nijako nepomohla a cestovke tlmočí situáciu úplne inak.
Zaujímavé je, že hotel Almapura, ktorý sa pýši piatimi hviezdičkami, pred časom niesol úplne iné meno. Cestovné kancelárie síce v ponuke uvádzajú názov Almapura, no na hoteli zostali staré tabule s jeho pôvodným názvom. Zmena z Alkantara Thalassa nastala zjavne po tom, čo hotel v turistických sprievodcoch získal povesť ubytovania s hroznými podmienkami. „Ide zrejme o skrachovaný hotel. Všade v okolí je množstvo nefunkčných a opustených hotelov po minuloročnom prevrate,“ myslí si Kamil.
Dovolenkári však celú situáciu nechcú nechať zapadnúť prachom. Tí, ktorí podali písomné reklamácie, budú pokračovať v boji s cestovnými kanceláriami aj po prílete na Slovensko. „Dve rodiny už sme zapojili aj právnika, udelili plnú moc k okamžitému zastupovaniu v SR,“ uviedol.
Ľudia, ktorí sa na dovolenku ešte len chystajú, no už za ňu zaplatili, zájazdy v panike stornujú. Cestovné kancelárie sa však bránia a ubezpečujú ich, že situácia na mieste sa medzičasom zmenila k lepšiemu. Napriek tomu sa však na diskusných fórach zdvihla vlna nevôle a po skúsenosti predošlého turnusu, chcú späť svoje peniaze. Cestovky im ponúkajú zľavy a posúvajú termíny.
Dobrá rada na záver. Predtým, ako si svoju dovolenku snov vyberiete a zaplatíte, prezrite si aktuálne recenzie na hotely od dovolenkárov, ktorí absolvovali pobyt v danom rezorte pred vami. Tí zväčša tvrdia pravdu. „Skutočne sa peniaze dajú vyhodiť "von oknom" aj za iné veci ako tento zájazd,“ dodal na záver znechutený Kamil.