BRATISLAVA – Začiatok letných dovoleniek so sebou priniesol veľkú diskusiu v súvislosti s nevydarenými pobytmi v zahraničí. Po tom, čo sme písali o prípade v Tunisku, sa nám ozval ďalší čitateľ s nepríjemným zážitkom z cestovania – tentoraz do Dubaja. Od cestovky požaduje vrátenie peňazí za celý pobyt. Tvrdí, že ho úmyselne zavádzala a klamala. Naopak cestovka sa obhajuje, že dovolenkár už časť peňazí dostal a na viac nárok nemá.
Takto si svoju luxusnú dovolenku rozhodne nepredstavoval! Pred necelými troma týždňami sa Košičan Martin vrátil z exotického Dubaja v Spojených arabských emirátov. Namiesto toho, aby si na jedinečné zážitky pamätal v dobrom, dovolenka ho stála kopec nervov.
Problémy odštartovali hneď v deň, keď zájazd zakúpil pre seba a svoju partnerku. Večer sa mu totiž ozvali z cestovky, že zájazd sa napokon neuskutoční pre úplnú obsadenosť hotela. Martin však nakoniec zistil, že hotel plný nebol, no cestovke sa neoplatilo vyslať lietadlo len s 10 turistami, čo mu povedala aj samotná zamestnankyňa spoločnosti.
Dovolenka sa napriek všetkému uskutočnila. Päť dní pred odletom sa však nieslo v duchu naťahovania sa o termíne a mieste odletu či predĺžení pobytu ako kompenzácii za vzniknuté problémy. Najhoršia časť však na Martina čakala na letisku v katarskom meste Doha.
Po tom, čo sa zmieril s tým, že namiesto Bratislavy letia z Viedne s prestupom v Doha, ho čakal ďalší šok. Keďže meškali, nestihli nadväzujúce lietadlo, a tak museli v Doha čakať takmer dve hodiny na ďalšie lietadlo. Zástupca cestovnej kancelárie podľa Martina dovolenkárov pred zájazdom ubezpečoval, že lietadlo do Dubaja bez nich neodletí, bolo to však presne naopak. Cesta do Dubaja, ktorá mala trvať deväť hodín sa tak napokon pretiahla na viac ako jedenásť.
Problémy sa objavili aj pri ceste domov. Namiesto kultúrneho odchodu z hotela o piatej poobede, museli dovolenkári svoje izby opustiť v ten istý deň o štvrtej nadránom. „Týmto nám jednostranne skrátili dovolenku takmer o celý deň. Namiesto pokojných raňajok, kúpania, obeda a uvoľnenia izieb o dvanástej sme museli vstávať o tretej v noci,“ vysvetlil Martin.
Znechutený dovolenkár tvrdí, že v konečnom dôsledku prišiel o dva dni trávením niekoľkých hodín na letisku a následným dospávaním prebdenej noci. Preto sa rozhodol od cestovky vymámiť kompletnú sumu za zájazd vo výške 2250 eur. CK Kartago Tours sa však ohradila, že nárok na vrátenie plnej sumy cestovateľ nemá, keďže ostatné dni dovolenky užíval bez problémov. "Klient bol počas celej dovolenky ubytovaný v hoteli, ktorý si zakúpil a čerpal všetky služby, ktoré mal zaplatené. Počas celého pobytu mu bol k dispozícii aj náš delegát," povedala nám Silvia Ladvenicová, ktorá má celý prípad na starosti.
"Ešte pred odletom bolo klientovi ponúknuté zrušenie zájazdu bez storno poplatkov, čo odmietol (máme o tom zvukový záznam). Ako kompenzácia za medzipristátie mu bol ponúknutý fakultatívny výlet do Dubaja zadarmo v hodnote 55 eur za osobu, čo aj na pobyte využil," uviedla Ladvenicová. Ako náhradu za stratený deň z dôvodu neskorého príletu Martinovi poslali 156 eur, čo on považuje za výsmech.
"Prvý a posledný deň je určený na dopravu a nie je považovaný za deň plnohodnotného rekreačného pobytu. Odletové časy určuje letecká spoločnosť a bohužiaľ ovplyvniť tieto časy je veľakrát nemožné," vysvetlila na záver Ladvenicová.