Ján Budaj
BRATISLAVA – Stál pri vzniku Verejnosti proti násiliu v roku 1989, patrí medzi vedúcich predstaviteľov nežnej revolúcie. Mnohí si ho pamätajú z revolučných mítingov na Námestí SNP v Bratislave, pôsobil aj ako poslanec parlamentu. Spolupracoval s Chartou 77 a poľskou Solidaritou, takmer dve desaťročia ho prenasledovali komunisti. Dnes je predsedom strany Zmena zdola, Demokratická únia Slovenska a funguje aj ako bratislavský mestský poslanec.
Reč je o Jánovi Budajovi, ktorého strana chce bojovať proti korupcii a oslabiť partokratický systém. Docieliť chce viac odbornosti pri výbere do verejnej správy. Ján Budaj bude online vo štvrtok 26. januára od 10:00. Pošlite mu otázky!
- Zdieľať
- Tip na článok
Online Rozhovor
28.01.2012 00:27
- otázka od Emil
Hovorite čo všetko by ste urobili,po pripadnom dosadeni do vlády proti korupcii,že treba spravne voliť.Vo vlade je skorumpovanych 99% politikov,nie je koho voliť.Mate vo volebnom programe,že až tam budete date 99% politikov obesiť.To asi sotva.60%občanov ma menšiu životnú úroveň,ako za sociku,500% narast policajtov,1000% nárast tr.činnosti.Ja som presvdčeny,že najväčšia chyba sa stala,že iniciátorov v 89-om neobesili.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Vážený pán Kat, napíšte mi na Vás kontakt, nech vystúpite z anonymity !
28.01.2012 00:26
- otázka od r.benko
Dobrý deň! Pán Budaj, mýslíte si,že by sa Sicílska odnož mafie môhla prísť školiť v ďaľšej činnosti na Slovensko a kto by u nás toto školenie vedel najlepšie zorganizovať?
A prečo je Slovensko vo svete vnímané ako
satelit tohto Talianskeho ostrova???
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
súhlasím s Vašim postrehom. Vyzerá na pohľad ako vtip, ale je to žiaľ hlboko pravdivý postreh
28.01.2012 00:23
- otázka od Igor Balint
Pán Budaj držím Vám palce .
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
silná vďaka a pomôžte nám, ak môžete !
28.01.2012 00:23
- otázka od clipperko
Dobrý deň,
myslíte, že máte morálne právo kritizovať dnešnú "Gorilu" dobu, keď ste spoluzodpovedný za vznik tohoto bordelu ? Stál ste pri jeho zrode, tak o čo vám dnes ide ? Pripadá mi to, že vám ide o návrat ku koryto, od ktorho Vás odstavili Vaši novembrový "komplici" a zas to skúšate vzletnými rečičkami o náprave. Presne ako po prvý raz.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Čo tvrdíte nie je pravdou. Ja som odišiel z politiky v júni 1990. Politici, menovaní v spise Gorila neboli a nie sú moji komplici. Do politiky vstúpili práve v prvých voľbách v júni 1990 (Hrušovský, Fíigeľ, Dzurinda, Fico, Bugár...). Všetko , čo sa dialo odvtedy, nesie na svojej zodpovednosti táto, tzv. druhá garnitúra, čo získala moc odstavením disidentov z prvej, revolučnej vlny. Dnes ich spiknutie ľudia začínajú odhaľovať.
28.01.2012 00:18
- otázka od cabrio
pan budaj povazujete sa za legendu neznej revolucie. aspon mne tak pripadate.
vy mi budete mozno vediet odpovedat na tuto otazku.chcel by som vediet,preco nebol potrestany po zvrhnuti komunizmu ani jeden komunista? preco si tu behaju medzi nami a tvaria sa ako bohovia ? dokonca sa im uslo kopec podnikov co si kúpili za korunu.
mne to len nahrava k tomu,ze vsetko to bolo len ubohe divadlielko,aby niekto prisiel k nenormalnemu bohatstvu..
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Ja sa za legendu neoznačujem a ani mi to nie je príjemné, ak iní tak robia...Komunistická strana, ktorú VPN žiadal rozpustiť, urobila v novembri 89 tajnú dohodu s OF, českou vetvou revolúcie. To českí historici nazvali "h
28.01.2012 00:16
- otázka od Michal
Nemám rád ľudí, ktorí sa snažia dostať na pozíciu, kde je potrebná veľká zodpovednosť a nedokážu odpovedať na triviálne otázky. Máte rád alebo nemáte rád takých ľudí?
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Pán Michal, vdaka za otázku. Nemám.
28.01.2012 00:15
- otázka od Gaborčík
Ahoj Jano.Videl som u nás tvoj plagát postavený na hlavu.Dobrý nápad.Prečítal som si všetky tvoje vyjadrenia a sledujem tvoje kroky.Ke d som bol v tvojej Du už vtedy sme pomenovali veci.Dnes je to kríza morálky a etiky a tak to vnímam teraz aj vtedy.Vieš prečo som odišiel z DU? Preto čo ti tam aj jeden respondent vytkol.Malo agresivity a akčnosti.Bol si až príliš opatrný a mna to čtvalo,čo za tým je? Ináč si ťa važim a s tebou na 90% súhlasím.Nejako to zariadím aby si aj od mojej rodiny dostal hlas lebo potom by som mal výčitky a ver mi ,že aj v KDH sú slušní ľudia. Nie je to iba o Kresankovi.V politike vieš ako to je.Každy sleduje svoje záujmy ale politik by mal byť slušný,nie populista a zlodej.Tá revolúcia musí byť o zmene hodnot!!
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Jano, vyčítaš mi málo agresivity , pričom máš zrejme na mysli reláciu v TA3, v tej by som sa ale s agresivitou bol prepracoval iba ak do bitky s tými dvomi rafikami.... Tam som sedel ako na ihlách, nedalo sa. Alebo tým myslíš širší kontext? To asi nie, lebo čo by si potom robil u Fígeľa ? Ale nejdem si Ťa doberať, čert to ber, odišiel si, ale kamarátmi sme hádam ostali ? Vďaka za pekné slová a nenechaj sa dojmom oklamať, mne ešte nevypadol ani jeden zub....
28.01.2012 00:08
- otázka od Martin
P.Budaj, ako chcete riešit rómsku problematiku? vdaka
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Rómska otázka má dva konce. Akútny a dlhodobý. Akútne chceme riešiť
Všetky dávky naviazať na reálne dôkazy o integrácii . Čo to je ? Napr. : prídavky iba ak sú deti v škole, sociálna podpora užitá iba na rodinu a výživu, každá podpora spojená s dôkazom odkázanosti (kto má auto, majetky, tri mobily, nech ani nepýta)
28.01.2012 00:05
- otázka od Marian
pán Budaj, mám také prianie, aby znovu na námestí v Bratislave zaznela pre obrovským množstvom napálených občanov veta - utvorte koridor - lebo asi len tak sa bude dať mafianska GORILA prehnitých a skorumpovaných politikov zlikvidovať
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
...dnes som bol na námestí, bolo veľa ľudí. A tí mladí tú svoju premiéru celkom zvládli : )
28.01.2012 00:04
- otázka od Michal
Dobrý deň,
Na rovinu sa opýtam a preto očakávam aj na rovinu odpoveď.
1.Je možnosť v SR schváliť zákon(ústavný) tak aby v ňom bolo zahrnuté zrušenie priestupkovej a trestnoprávnej imunity pre politických predstaviteľov, teda priamo vyvodiť zodpovednosť?
2.Je možnosť schváliť zákon, ktorý politickým predstaviteľom, starostom a poslancom nadiktuje možnosť pracovať iba ako politický predstaviteľ, starosta, atď.? (známe u policajtov a vojakov, ktorí vykonávajú prácu a počas jej vykonávania nemôžu žiadnu druhú, menované pozície sú tiež verejné profesie ako práca policajta, či vojaka)
3.Rád by som vedel, že aký máte postoj k výroku: Aký národ, taká vláda.
Ďakujem za odpoveď
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
To, čo píšete, máme v programe. Výrok "aký národ, taká vláda" si zasluhuje pár slov : je napohľad trefný...lenže náš národ by si zaslúžil lepšie elity, než dosiaľ. Potom by aj vláda vyzerala inak. Ale tí, čo sa tu predvádzajú ako spoločenská, kultúrna či vedecká elita by mali byť aj občanmi a občianstvu aj republike pomáhať na ceste k usporiadanej a dobre spravovanej spoločnosti - a nie sa predávať zakaždým inému za hrsť šošovice ! Alebo potichu čakať, kto vyhrá...
27.01.2012 23:58
- otázka od tereza33
Pekný deň.
V minulosti som sledovala celé dianie "nežnej revolúcie a naivne som si myslela, že hlavní aktivisti povedú národ k lepšiemu životu. Dnes sa mi optimizmus upravil priamoúmerne v rámci nezvratných skúseností z naších vládnych činiteľov. Zaslúžite si práve Vy byť tam, kde ste mali byž už dávno a konečne uplatniť to, za čo ste doslova mrzli s veľkou trpezlovosťou na pódiu v revolúcii. Držím Vám palce a budem Vás podporovať.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Dakujem za Vaše slová. Nie som ale jediný, kto by si zaslúžilil rešpekt za odvahu v novembri, boli to milióny ľudí, čo dovolili , aby im vo vnútri svitla nádej. Dnes sa pomaly za ňu hanbíme... ale bez nádeje sa spoločnosť budovať nedá. Iba tá gorilia džungla...
27.01.2012 23:55
- otázka od Jana
Vás treba poslať na Guantanámo, konečne ste sa medzi riadkami vyslovili, za koho ste kopali. Odpovedzte, keď bola vojna medzi Irakom a Kuvajtom, irackí voja ci bili v bunkroch, bolo ich tam 3000 tisíc. Miesto, aby ich Američania zajali, podľa medzinárodného práva, americký generál ich dal zasypať púštnym pieskom zaživa. Bolo to natáčané kamerou, reportérovi povedal, škoda každej guľky. Bol to dokument vysielaný na zahraničnej stanici. Americkí vojaci zabíjajú nevinných ľudí, ponižujú ich, viď v televízií, vykonávajú močenie na mrtvych. EÚ im dodáva vojakov ako dobytok, USA vo vojnách. Vojny sa vedú kvôli ovládaniu iných štátov, hlavne ich nerastnému bohatstvu, ovládanie . Do EÚ nás zobrali kvôli rozpredaniu št. majetku, ekonomicky nás vyciciavať, oni žiť v bahobyte, je to vykorisťovanie, naši politici sú bábky Bruselu, končí era kapitalizmu. Budú pohromy, povstanú ľudia proti vládam, budú sa diať veci, ktoré mimo ponímania človeka, na Slovensku sa budú diať veci, ktoré budú pre tých zlodejov tam nahore veľmi zlé, nech sa boja hnevu ľudu. Človek je tvor slobodný, nikto mu nemá právo ho obmedzovať, prikazovať. Iba len vtedy, ak je to prínosom pre tooho človeka. A čo sa týka Vás., Nedostanete sa do parlamentu, vaša parketa bude komunálna politika. Už viac nedosiahnete. Niekomu ste poslúžili, nikoho neposielajte Do severnekj Koree, vysvetlite občanom kuponku, váš fond a potom následné zrušenie.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Pani Jana , mne sa darmo vyhrážete, nič z toho, čo Vás oprávnene hnevá (zabíjanie, podpora zabíjania, zlodejstvá,...atď), som nevykonal. Žiadnu kupónku som nepresadzoval, fond som žiaden nemal, iba jednu kuponovú knižku (aj s tou som dopadol, ako väčšina) Ten Váš nenávistný tón nie je namieste... No i tak Vám prajem všetko dobré.
27.01.2012 23:51
- otázka od Dodo
Chce to novu revolúciu, a to nove strany do starého parlamentu.Ved horšie ako je teraz už hádam nemôže bit.Voľby 1012,03,10
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
hovoríte to čo Zmena zdola! Podporte nás.
27.01.2012 23:50
- otázka od Vlado
Dobry den p. budaj, mam na vas otazku.co hovorite na to ze sa USA snazia dostat pod kontrlou cely svet a uz ich pocuva aj EU ked dala iranu embargo. do dnesneho dna nenasli v iraku ziadne zbrane ci uz jadrove alebo chemicke. media o tom nic nehovoria, pollitici podporuju USA a doslova sa im tlacia do zadku. mienite aj Vy pocuvat USA ak bduete vo vlade? ak ano tak vas isto vollit nebudem pretoze jediny teroristi su USA....
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
podporujem Slovensko a EÚ. Nijakým američanom som sa netlačil do zadku a už ani nebudem, mám už svoje roky : )
27.01.2012 23:48
- otázka od petersmall
v čase 89 som aktívne pôsobil v študentskom hnutí, Vás ako jedného z mála politikov si vážim. za to táča existoval taký vtip, kde lenin za brežneva hlásil z aurory: "začíname znova!" :) som presvedčený, že dnes je táto analógia nutnejšia ako v r. 1989; veď ak komunista spreneveril MvSV tak ho znemožnili napríklad odobratím straníckej knižky, dnes dostane takýto človek ešte lepšie miesto niekde v orgánoch... čo si o tom myslíte? netreba ozaj ľudí prebudiť a pozvať na námestia? ďakujem a pekný slnečný deň :)
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
dnes už také z
27.01.2012 23:47
- otázka od watag
Likvidacia p. Radicovej - pripada mi to, ze niekto chcel len ukazat svoju moc - "dokazeme zrusit Radicovu" / - vsetci ju obdivuju, ale nik nenaberie odvahu spravit aspon tolko co ona - myslite ze po tolkych rokoch mate zrazu tu odvahu? - inspirovala Vas?
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
stál som pri Radičovej. Vlastní ju zhodili, tomu som zabrániť nevedel. Teraz je čas konať a zastať sa cesty za ozdravenie republiky. Pomôžte aj Vy !
27.01.2012 23:44
- otázka od gabkub
Zdravím pán Budaj.Veríte v očistu našej spoločnosti od všetkých tých goríl a pijavíc čo už vyše 20 rokov parazitujú na Slovensku?Ja už prestávam veriť.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Neverím ani ja, pán GABKUB, samé sa neočistia. Musíme to urobiť my, zdola...
27.01.2012 23:44
- otázka od Pavol
Ja nemám ani tak otázku, skôr konštatovanie. Držím Vám palce vo voľbách, len mám obavu, že u ľudí ešte nenastal ten čas, kedy sa chcú spoločne vzoprieť a voliť iné strany ako tie, ktoré sú v parlamente. Ľudia sú stále masírovaní prieskumami, v ktorých sa objavujú iba tie najsilnejšie strany a preto prevláda názor, že budem voliť tak, aby sa strana ktorej dám hlas objavila v parlamente. Myslím, že tak zamýšľam aj ja a preto akokoľvek by som Vám chcel dať svoj hlas, niečo mi v tom bráni, ale pevne verím, že ten čas príde, len aby nebolo neskoro. A možno Vám ten hlas aj dám.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
vdaka za povzbudenie. Stojím tu, aby som vydával svedectvo o kontinuite cesty od novembra 89... ak nie, vyčítal by som si mlčanie. Dajte svoj hlas komu uznáte.
...ale dovolte ešte povedať, že nie je neskoro. Neskoro na poctivý postoj, ani na poctivú politiku nie je nikdy. Musíme len zdvihnúť hlavy ...unavené dosiaľ politikárčením a podvodníčením , ktoré sa tu rozmohlo a vytlačilo ľudí na okraj záujmu politikov. Poďte to zmeniť , pán Pavol... !
27.01.2012 23:39
- otázka od vlado
Zdravím p.Budaj, držím palce, aby ste pomohli zmeniť aspoň časť toho, čo kvárí našu republiku, ale presila nezodpovedných je obrovská. Máte ešte silu bojovať s tkzv. veternými mlynmi?
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
som tu preto, aby som vydal svedectvo, aby som si nevyčítal, že som mlčal iba preto, lebo to nevyzeralo na výhru. Ja som bývalý disident, svoje postoje nemeriam výhovýplatou
27.01.2012 23:38
- otázka od Dušan
Želám príjemný deň. Čo si myslíte o vzniku a neskôr riadení Slovenska počas HZDS v politike? Ďakujem
HZDS vzniklo rozštiepením VPN s tým, že sa hlásilo plniť program VPN aj v národnom pilieri, ktorý časť VPN vedená F.Gálom opustila. To bolo legitímne. Pri riadení SR sa však HZDS vybralo zlou cestou, opustilo politickú kultúru, aj demokratický program, s ktorými prišla v r. 89 VPN , nevedelo presadzovať proeurópsku orientáciu SR, nevedelo si ani získať demokratických spojencov , kvôli čomu sa potom HZDS obrátilo na strany ako Ľuptákovo ZRS, alebo Slotovo SNS. Tieto spojenectvá spôsobovali ďalší úpadok politickej kultúry HZDS, až napokon vypadnutie z politiky.
27.01.2012 23:31
- otázka od tibor
dobry den pan Budaj. Co si myslite o invazii ekonomickych pristahovalcov do europy, masivnej muslimizacii europy a ci je v silach europskeho spolocenstva udržat "nasu" kulturu i po roku - trebars 2050 ?
dakujem
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
to je vskutku otázne, ale rozhodnúť to budú musieť naše deti a ich deti. My môžeme aspoň začať reflektovať realitu : napr. fakt, že to, čo prežívame, je viac kríza morálky, než ekonomiky Celá naša biela Európa.... Len si to nikto nechce priznať.
27.01.2012 23:28
- otázka od Patrik
Dobrý deň pán Budaj. Podľa môjho názoru potrebujete zmenu hore, v hlave.. Nemyslím konkrétne vo vašej, čo by tiež na škodu nebolo, ale vo vedení strany. Aké zmeny z dola chcete presadzovať? Potrebná je zmena hore a tiež výmena vašej generácie politikov, rovnako aj Vás. Mladí ľudia nechcú staré tváre, ako Vám má mladý človek dôverovať, že sa nechcete nabaliť tak ako väčšina vašich kolegov? Že či náhodou neľutujete tieto premrhané príležitosti?
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
súhlasím s vami a nechcem nič iné, než pomôcť mladým vymeniť tých, čo sú už roky v poliitke. Len aby sa našli čestní... veď napr. ľudia ,o ktorých hovorí spis Gorila (podnikatelia aj minister) boli skôr z tej novej generácie, než z mojej, disidentskej. Pokiaľ ide o názov Zmena zdola, myslím ho úprimne : zhora sa tej zmene nejako nedarí. Nepomohlo ani to, že sa dostala nahor neskorumpovaná premiérka, aj tú čoskoro odvolali. Ak veríte, že pre euroval, potom ste trochu vedľa : ) Držte sa a veľa úspechov !
27.01.2012 23:23
- otázka od renca
Dobry den,p.Budaj.Ako Vam mozme verit z dovodu castych navstev Sasinkovej?Tu uz podla mna nejde o Zmenu zdola,ale skor o Zmenu zhora.Tu sa uz skor rodi Gorila II.Viete mi odpovedat?Aj ked odpoved necakam.Na neuprimnost,klamstvo,prospecharstvo si uz ludia bohuzial zvykli.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Na Sasinkovej sídli môj manažer kampane (je tam v riadnom nájme, vo dvoch kanceláriách), neviem, čo Vás vedie k Vašim slovám. Nesúdte tak predčasne.
27.01.2012 23:20
- otázka od Kamco
Dobry den p. Budaj, na predchadzajuce otazky ste mi neodpovedali tak polozim nejaku celkom inu...
studujem prekladatelstvo a tlmocnictvo, a chcel by som vediet co si myslite, ked ukoncim studium oplati sa ostat na slovensku(severovychod) alebo radsej ist prec do zahranicia?
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
odpovedám zásadne na všetky otázky, tak dúfam, že aj Vaše... čo urobíte s nadobudnutým vzdelaním, do toho Vám hovoriť naozaj nechcem a nemôžem. A kedže na rozdiel od mojej generácie máte dvere do sveta otvorené, máte - ako jazykov znalý človek - naozaj na výber. Prajem dobrú rozhodnutie a - úspech !
27.01.2012 23:17
- otázka od Lukas
p.Budaj važne si myslíte, že by vas niekto aj volil? Aj vdaka vam je Slovensko tam kde dnes je tu mame tu vašu velku demokraciu, že tu je 80% obyvatelov na hranici chudoby. Ja vas nepovažujem za symbol demokracie ale za symbol človeka ktory pobabral celu rpubliku. A vy by ste sa nespojili zo smerom??? ved by ste bol rad keby ste sa spojil aj s komunistami keby to bolo možne. tiež vam ide len o koryto. S úctou vaš nevolič
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
pán Lukas, hoci ste môj odporca, pozdravujem Vás a prajem všetko dobré. A ak všetko hádžete na jednu hl
27.01.2012 23:16
- otázka od kalman
p.Budaj, tieto skorumpovane strany maju medzi ludmi obrovsku podporu! A bez ludi sa s tym neda nic urobit. Tymto volicom akosi nevadi, ked sa prevali, ze ich politici kradli. Potom co s tym???
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Vadí im to, ale poznanie si žiada trochu času...ťažko si priznať, že človek naletel podvodníkom
27.01.2012 23:15
- otázka od Stano
Davno bolo povedané : Tam , kde stúpi Budaj , aj tráva prestava rásť. Myslím , že sa nič nezmenilo.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
toto hovoria ľudia, čo sa boja pravdy, ktorú sú schopní vyslovoať nepodplatiteľní ľudia. Rovnako sa jej bál Mečiar, ako sa jej bojí Dzurinda...Ja som nebol na predaj. Nech len korupčníci a zlodeji štátneho bohatstva o mne šíria takého reči... a prečo ich vlastne šírite Vy. Dali vám, pán Stano, kúsok z toho, čo nakradli ?
27.01.2012 23:12
- otázka od katka
Dobrý deň. Chcem sa opýtať na Váš názor čo sa týka pôsobenia politikov vo vláde s kriminálnou minulosťou.je podla vas v poriadku ak je politik znamy tym ze vykradal chatky na sl. jazerach a teraz chce prehovarat k ludom aby ho volili.. moze mat taky clovek charakter
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
žiadny kriminálnik do politiky nepatrí
27.01.2012 23:11
- otázka od Kamco
Dobry den p. Budaj.
Ste za aby sa majetky ludom nachadzajucich v Gorile zostatnili a tie konkretne mena aby posadili za mreze?
ved tu ide o peniaze slovenska nie sukromne! :(
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
...som za !!!
27.01.2012 23:11
- otázka od Jaro
Aký máte názor na otázku - je lepší súčasný systém alebo by bol lepší socializmus z ľudskou tvárou ?
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
súčasný systém ma tisíc chýb, ale máme slobodu. Tzn. aj šancu poslať zlých politikov preč a ozdraviť svoju republiku To bývalý režim nedával. Nemali sme nielen slobodu, ľudské a občiasnke práva, ale ani republiku (bola okupovaná) ....A socializmus s inou, napr. s ľudskou tvárou ? Taký bol iba snom, v praxi neexistoval...
27.01.2012 23:08
- otázka od Tomas Haas
Dobrý deň, pán Budaj, myslíte si, že by na Slovensku mohla vzniknúť nová koalícia OĽ a NO, Zmena zdola, SaS a či by takouto koalíciou skončili tieto časy korupcie navždy? Mohli by tomu ľudia veriť? Mohli by ste to zaručiť?
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Mohla. Ale treba zobudiť verejnosť. Treba mobilizovať za vyšetrenie gorily. Ak ku nemu nepríde a zbehnú rýchle voľby v marci, tak sa spis gorila vráti do klietky a gorilí súdruhovia opäť do politiky
27.01.2012 23:06
- otázka od dasa
Dobrý deň,
ako si vyberate ludi okolo seba? Dôverujete im natoľko, že budete garantovať "čistotu" svojej politiky ? Ako vnímate súčasnú politiku Smeru. Zatiaľ som nezachytila žiadne komentáre ku Gorile z ich strany...
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
snažím sa pritiahnuť slušných ľudí. Nik z nich neobl napr. nikdy nominantom žiadnej strany, nik, pokiaľ viem , neurobil nič odsúdeniahodné, alebo nemorálne. Pokiaľ ide o SMER, ako mestský poslanec vnímam ich absurdné spojenectvo s SDKU . Už dávno sú to jedny gorilie deti.
27.01.2012 23:03
- otázka od sandra
Pán Budaj chcela by som sa Vás opýtať,či je korektné keď v Mestskom zastupiteľstve mesto predáva pozemky nie za odhadnutú cenu súdnym znalcom, ale na zastupiteľstve niekto vystúpi, že človek je malopodnikateľ a potrbuje kúpiť pozemok pod skladom a poslanec vystúpi a povie, že podnikateľ je boháč, tak sa cena zdvihne 5 - násobne ( sedel ste tam aj vy - bola som tam osobne.
Ina prajem všetko len to najlepšie.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
Vdaka za priania. Pokiaľ ide o zmeny ceny pozemkov, podporujem ich iba ak sú odôvodnené. Pokiaľ ide o znalecké posudky - tie bývali v minulosti manipulované, verte, že sme ako mešťania takto prišli o stovky miliónov euro. U tunajších znalcov si môžete objednať nielen posudok, ale aj cenu, akú len chcete ...
27.01.2012 23:00
- otázka od Jozef, Prešov
Pán Budaj, prečo nemôžu do NR SR kandidovať za poslancov priamo občania, tak ako kandidujú za poslancov do obecných zastupiteľstiev - s potrebným počet hlasov občanov.
Lebo sa v januári 90 prijala novelizácia zákona o voľbách v takom znení, aby zaistila moc stranám . Prijalo ju FZ ČSSR, kde bola väčšina členov KSČ. Ja, a pôvodne aj Havel sme chceli väčšinový model, on ale napokon komunistom ustúpil. Nik ten zlý model odvtedy nezmenil. Vyhovuje nadvláde strán. Zmena zdola žiada urobiť zásadnú reformu volebného systému
27.01.2012 22:57
- otázka od laci
Zdravim,
co si myslite o tom ze centralne banky rovnako ti najvyssi bankari je najvacsie zlo kedze ako sukromne firmy maju pod kontrolu tlac, zavedenie do systemu ako aj spravu penazi na celom svete, tam kde nieje centr. banka (afgh,-uz je-vojna USA, libya nebola uz bude coskor, IRAN nieje -bude vojna,)
co vy nato > ma zmysel riesit ostane "nepodstatne" veci a nie tento prehnity na hlavu vykoristovaci problem ktory nici cely svet?
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
upracme si doma, čo poviete ? Inú republiku totiž nemáme !
27.01.2012 22:56
- otázka od support
Pan Budaj, ak dovolite, vratim sa k diskusii na TA3. Pozeral som ju az do konca, hoci niekolkokrat som ju chcel vypnut. Podla mna ste boli najlepsim diskuterom a ak sa nenahnevate, napisem, ze jediny normalny, ktory, ked nieco povedal, stalo to za to a bolo to rozumne. Ludi ako vy je na Slovensku malo a prial by som si, keby ich aj v politike bolo viac. Len slovensky narod podla mna este nedospel dostatocne... Smer ma pomaly sam ustavnu vacsinu a to hovori samo za seba... Drzim palce!
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
....nemám veru zo seba taký dobrý dojem, ako Vy. Niekoľko krát som sa chcel vypnúť (čiže odísť) ale kvôli zopár takým, ako Vy, som to neurobil. Pomôžte, aby hlas rozumu neprestal...
27.01.2012 22:54
- otázka od stano
zdravim. urobili ste v 89 chybu,ked sa nevycistili stbaci z vysokych,ale aj nizsich kruhov. len si pozrite,kolko sbakov je v gorile,sudcovia,prokuratori.oni si veria a nemaju problem s korupciou a pachanim zla.
tato krajina je horsia,ako Bielorusko.
toto je moja odpoveď na Vašu otázku do Topiek, ktorú som nestihol zodpovedať 26.11.. Verím, že Vás ešte zaujíma, ak nie, prepáčte : )
situácia je vážna, ale nie ho
ršia než Bielorusko, poznám sa s tamojšími disidentami, aj tými čo sú vo väzení KGB. Pokiaľ ide o čistenie, títo dnešní goriliaci, to nie sú žiadni komunisti, ani ľavičiari... sú to kšeftári a mafiáni. To nesúvisí s bývalým režimom ale s tým, ako nemravne sa chovali tí, čo prevzali moc po odchode prvej línie revolucionárov, tzn. po prvých slobodných voľbách. Ja som ešte presadzoval rozpustenie KSČ, odsúdenie eštébákov a kolaborantov so sovietskými zložkami... tí po mne nahodili iný smer, až je tu dnes vľavo SMER a vpravo Gorila
26.01.2012 12:11
- otázka od petersmall
...zbežne som si pozrel otázky a môj dotaz o "zburcovaní" ľudí do masových protestov sa objavil niekoľkokrát... je to vôľa ľudí a som si istý že prinesie ľuďom chuť ísť voliť ale treba odhaliť pravdy, čo sa ozaj udialo od r. 1989... netriediť sa nezmyselne na pravicu a ľavicu ale obnoviť "ideály revolúcie"... mám na to chuť a zdôrazňujem , že nezištne! a to nieje chuť bojovať ako v egypte ale tak ako vtedy v ´89 :)
Máte pravdu, že na Slovensku je kríza politiky a nemá to nič s pravicou ani ľavicou. Tá kríza leží najmä v prieniku kriminality do verejného a politického diania. Je to výzva porovnateľná s výzvou roku 89 a roku 98. V 1989 sme sa chceli prihlásiť k slobode a občianskym právam. V 1998 sme chceli dosiahnuť, aby náš štát patril k vyspelému svetu a nie k Bielorusku. Teraz sme pred tretím zlomom, kedy je na stole otázka, či si vieme ako občania urobiť poriadok s chobotnicou, ktorá nám vliezla do politiky.
Priatelia, bolo mi cťou sa s vami zhovárať. Otázky, ktoré som odtiaľto z redakcie Topiek nestihol, mi sľúbili poslať a pokúsim sa na ne zodpovedať od počítača v priebehu dnešného dňa. Chcem Vás všetkých pozvať k voľbám a dovtedy k diskusiám o tom, ako vyviesť Slovensko z vnútornej krízy našej politiky. Pekný deň, ešte stále slnečný a dovidenia či dopočutia nabudúce.
26.01.2012 12:06
- otázka od andula
Pán Budaj prečo ste po 89 roku ako bývalý člen VPN ,ktorej národ držal palce dopustili aby sa táto krajina takto rozkradla?
Ja som bol "odídený" v prvých voľbách. Tí, čo vtedy nastúpili, vládnu Slovensku dodnes.
26.01.2012 12:03
- otázka od P.M.
Chcela by som sa opýtať ako vnímate p. Mojsejovú ? ... :)
Neviem, či je pani Mojsejová vôbec rozhodnutá robiť remeslo politika, ani nie je na mne, aby som to posudzoval. Ale v každom prípade má právo sa o to uchádzať.
26.01.2012 12:02
- otázka od Alex
pán Budaj, pozeral som reláciu v jednej televízii kde bola aj p. Mojsejová a myslím, že ste sa k cigánskemu problému ako takému vôbec nevyjadrili a boli to len reči o ničom...
Máte neaký rázny postup ako riešiť sitúáciu s ľuďmi, ktorí zneužívajú sociálny systém???
Mám niekoľko návrhov a poznám zahraničné skúsenosti s problémovými skupinami. Poznám aj "výsledky" riešenia rómskeho problému na Slovensku. Vlastnou neschopnosťou a neustálym predstieraním riešení sme sami sebe aj Rómom sťažili životy. Rómska integrácia by mala byť dlhodobo riešená, preto jej stav sa dá trvale zmeniť len cez výchovu najmladších Rómov. Tam nestačia 4 roky. K tomu, aby sme dovtedy, kým táto transformačná stratégia prinesie ovocie, netrpeli ústrky zlodejstva alebo zneužívanie nového systému zo strany Rómov, treba naviazať akúkoľvek sociálnu pomoc na žiadúce zmeny chovania, ako je napríklad naviazanie rodinných prídavkov na účasť dieťaťa v škole a podobne. V súčasnosti štát zlyháva v rómskej problematike, pretože nedokáže odlíšiť zneužitie systému. Je to dôkaz neschopnosti, ale aj faktu, že politici najväčšiu časť energie venujú zákulisným záujmom alebo zápasom o postavenie vo svojich stranách alebo zápasom o voliča. Na riešenie dlhodobých problémov Slovenska, ktoré si vyžadujú trpezlivosť, vytrvalosť a cieľavedomosť im potom nezostane žiaden čas.
26.01.2012 11:57
- otázka od Erika
Dobrý deň p. Budaj!
Zaujímalo by ma s kým, teda s ktorou stranou ste ochotný spolupracovať a ísť do politiky a s kým absolútne nie.
Základným kritériom bude program a konkrétny poslanec, ktorý sa napokon sám musí rozhodnúť, či podporí zmeny, ktoré Slovensko potrebuje. Spolupracovať môžem iba s ľuďmi, ktorí prijmú víziu očistenia verejného života od korupcie a zneužívania moci. Inak by to nemalo žiaden zmysel.
26.01.2012 11:56
- otázka od Kamco
Dobry den p. Budaj, mam otazku:
Nemyslite si ze smrt p. Valko bude jednou z veci ktore sa nachadzaju v tzv. trojholniku na ktorom Gorila je len vrcholom?
dakujem
Ernest Valko bol príliš významnou postavou, aby sa jeho smrť nevyšetrila. Obávam sa, že môžete mať pravdu.
26.01.2012 11:56
- otázka od Tono
Dobrý deň p Budaj
Viete uviesť ešte ktoré média niesú ovplyvňované niektorou z politických strán?
Lebo nám občanom práe média pomáhajú udržať na uzde politikov. A predstavoval by som si
ešte väčšiu kontrolu zo strany médií s podporou občanov. Ďakujem
Udreli ste klinec po hlavičke. Na Slovensku je len veľmi málo médií, ktoré zarábajú z toho, čo je náplň ich práce. Väčšina má ekonomické problémy a tak sa rokmi zmenila na sluhov politiky, v ktorej si ich majitelia nájdu skryté zisky. Uviesť médium, ktorého sa to netýka? Všade je to vec svedomia novinára. Aj v médiách pod tvrdou čižmou majiteľa poznám slušných a slobodných novinárov. Znovu tu platí, že korumpovanie je najstarším pokušením sveta. Od nepamäti sme pred otázkou, či sa necháme zlomiť osamelí a naše rozhodnutie je len naším osobným.
26.01.2012 11:53
- otázka od mark
Pan Budaj, viete priblizit par ludi, ktori pod Vami kandiduju a definovat ich prinos spolocnosti v pripade, ze sa dostanu do parlamentu? Zaujimala by ma najma oblast zdevastovaneho zdravotnictva. Dakujem!
Ako dvojka kandiduje Juraj Smatana, ktorý je známy ekologický aktivista a poradca Ivety Radičovej, ďalej nestranník a prvý transplantér srdca Viliam Fischer, odborník na rozvoj vidieka, pán Sedmák z Rimavskej Soboty, úspešný starosta obce Kechnec na východnom Slovensku - pán Konkoly. Kandiduje tiež Ľubomír Plai známy tým, že bol prvým a žiaľ aj jediným doteraz šéfom Úradu pre štátnu službu. Úradu, ktorý sme zriadili pod tlakom EÚ (aby neboli stranícke nominácie, ale výber odborníkov), aby sme ho vzápätí po našom prijatí zlikvidovali. Na našej kandidátke kandiduje aj Strana zelených na Slovensku, ktorej predseda pán Čulen je zároveň aj lekárom a aj od neho očakávame od neho odbornú pomoc v tejto veľmi ťažko chorej oblasti. Na kandidátke sú ľudia z Novembra 89, ako je tajomníčka VPN a dnes šéfka nadácie Mária Filková alebo náš prvý nominant do vlády národného porozumenia - inžinier Vladimír Ondruš, resp. architekt Bohuš Kraus, tiež jeden zo zakladajúcich členov VPN. Sú to proste ľudia z odboja proti všetkým podobám zneužívania moci, či už k nim prichádzalo pred Novembrom 89 (kedy boli za svoje postoje prenasledovaní) alebo k tomu prichádzalo za vlád V. Mečiara alebo za vlád premiérov Fica a Dzurindu, ktoré sa striedali pri moci posledných 13 rokov. Všetci si myslia, že je najvyšší čas na zmenu.
26.01.2012 11:46
- otázka od maria
Ste veľmi sympatický človek. Mne osobne svojimi názormi veľmi blízky. Ste schopný po prípadnom zvolení obkopiť sa slušnými ľuďmi a stranami, s ktorými by ste zostavili vládu? Sú tu ešte vôbec takí?
Pred Novembrom 89 bolo ľudí, ktorí sa nenechali režimom skorumpovať - neveľa, ale predsa zo vzbury, ktorú podporili masy, vznikla nová politická scéna. Bývalá komunistická strana a strany národného frontu na nej mali len malý priestor. No keď potom prevládol Mečiar, Slota a Ľupták, aj vtedy to vyzeralo, že ich odporcovia budú naveky prehrávať. Mečiar napriek škandálom, korupcii, únosom, milenkám... mal stále najvyššiu popularitu a ohlupoval masy. Z tej menšiny však nakoniec zišla zmena v roku 1998, dnes Mečiarova strana nie je na scéne, rovnako Ľuptákova a tak ako po zmene v roku 1989, aj tentoraz zostáva postupne iba odumierajúci zvyšok v podobe Slotovej SNS. Dnešnú politickú scénu tvoria výlučne strany, ktoré do roku 1998 stáli proti Mečiarovi (k nim patril aj Robert Fico). V najbližších voľbách, sa zdá, že protikorupčné hnutie bude mať iba zopár poslancov. Aj to možno niektorí zlyhajú a nechajú sa skorumpovať, ale ja som si istý, že už onedlho sa z tejto skupiny stane väčšina a že občania pošlú všetky strany, ktoré majú v sebe vírus Gorily z politickej scény preč. Zaniknú tak, ako zaniklo ZRS a na obdobie, kedy republike vládli gorily, budeme spomínať ako na neradostnú, ale pre dozretie národa zrejme nevyhnutnú etapu. A tento vývoj môžete urýchliť iba zmenou zdola cez voľby.
26.01.2012 11:41
- otázka od pesozzy
pad Budaj, aký mate názor na rozpustenie parlamentu, ustanoviť uradnícku vládu a odsunuť voľby na jeseň v zaujme vyšetrenia GORILY..ďakujem
Voľby boli nastavené na základe šokujúcej zhody všetkých, čo sedia v parlamente tak, aby maximálne sťažili štart ľudí z ulice spomedzi mladých generácií, jednoducho každého, kto by ich chcel vystriedať. Tak sú nastavené zákony, pravidlá v médiách, ktoré dookola pozývajú iba staré politické strany, tak je nastavenie aj financovanie politického života, ktoré nepodporuje zmenu a nápravu, ale udržanie sa pri moci tých, ktorí pri nej sú. Ako som už písal, jediným okamihom, ktorý strany nedokážu zrušiť, je moment slobodných volieb. Ten hlavný výdobytok demonštrácií a generálneho štrajku z Novembra 89. Iba v ten deň a v tú minútu, keď vhadzujete volebný lístok do urny, držíte v rukách tvorbu politiky na Slovensku.
26.01.2012 11:38
- otázka od Martin
p.Budaj,toto je evidentne a nesporne totálne chorá krajina s absolútne chorým politickým vedením v akejkoľvek rovine a miera uvedomenia si takejto diagnózy predurčuje vyspelosť mentálnych dispozícií konkrétneho voliča...
Nemyslíte,že "príbeh" a fikcia o demokracií resp. argumentácia o "slobodnom nadávaní" je diskvalifikáciou akýchkoľvek morálnych hodnôt,kt. postráda absolútne každý politik dnes,zajtra a pod. ?!?
Nemyslím, že sme totálne chorá krajina. Chorá je politická scéna, tá rada reformuje všetkých naokolo, len nie seba. A ani to nikdy neurobí, ak neprídu ľudia s voličskými lístkami. Oni sú totiž jediní, ktorí môžu urobiť reformu slovenskej politiky.
26.01.2012 11:37
- otázka od lubomir
Takmer 2 desatrocia zijem v USA a co sa deje na Sk by mi mohlo byt ukradnute. Ale nie je. Za komunizmu som nemal povolene studovat na Sk.
ak dostanem prilezitost byt vo vase strane a aktivne sa zucastnit na nutnej zmene na Sk,bol by som ochotny sa vratit.Nemozem zhltnut, co sa tam deje.
Deti by nemali byt nutene odchadzat do zahranicia kvoli praci a rodiny sa rozpadat. Kto by mal byt nuteny odist su ti, okradaju slovensky lud.
Ďakujem Vám za Váš záujem o Slovensko. Ak bude viac patriotov, Slovensko bude krásna krajina na život. Kedykoľvek sa so mnou spojte, uvítam Vašu podporu a pomoc. Na internetovej stránke zmenazdola.sk nájdete kontakty.
26.01.2012 11:36
- otázka od Tatiana
mysleli ste si,že november 1989 prinesie po dvadsiatich rokoch takéto ovocie ?Je to tá zmena,ktorú ste si predstavovali?V čom Vás táto realita najviac sklamala?Dá sa vôbec ešte s ľuďmi,ktorí sú tam desiatky rokov ešte niečo na Slovensku zmeniť v prospech ľudí?Ak áno,ako?
Voľby, to sú vlastne zmena zdola. Je to jediný prípad, kedy sa strany už nemôžu vyhnúť vystaveniu účtu za to, čo napáchali. Snažia sa svoje viny prekryť retušou svojich tvárí na tisícoch bilbordov, falošnými uplatenými článkami v novinách, cirkusovým predvádzaním sa. Kto naletí, ten potom nadáva.
26.01.2012 11:34
- otázka od Sylvano
Dobrý deň. Naozaj si myslíte, že tí, ktorí v zákulisí vďaka svojim peniazom poťahujú nitky, by sa nechali odstaviť, ak by sa do parlamentu dostali naozaj iba poctiví a čestní ľudia? Obávam sa, že by sa uchýlili aj k horším praktikám ako k úplatkom...Ako z tejto situácie von?
Nie sme prvá krajina, ktorá čelí preniknutiu mafie do politického systému. Svoju konfrontáciu s mafiou si prežila Amerika, Taliansko aj iné štáty... A neznamená to ani to, že sa to ohrozenie nevracalo. Spoločnosť bola ale zakaždým odolnejšia a skôr rozpoznala podvodníkov od slušných politikov. A tento proces prežívame aj my.
26.01.2012 11:33
- otázka od Vlasto
Zdravím ťa Janko. Od revolúcie ubehlo vyše 20 rokov a občanom sa okrem klamstiev, okrádania a zavádzania nedostalo ničoho seriózneho a realita je taká, že sme chudobnejší než pred r. 1989. Ja osobne si myslím, že už dávno nastal čas, aby sme mi - občania opäť masovo vyšli do ulíc, zvrhli tých, čo nás s úsmevom na tvári okrádajú a nastolili poriadok. Postavil by si sa ešte na čelo našich radov tak ako v r. 1989?
Hlavne prídite voliť, lebo to vyzerá, že sa gorilám podarí znechutiť ľudí a namiesto toho, aby ich prišli vyhnať, tak ich neúčasťou posilnia.
26.01.2012 11:32
- otázka od loprais
Nezdá sa Vám že sme spadli po roku 1989 ešte do väčšieho bahna.Nemalo sa to vtedy riešiť presa len tvrdšie, mocipáni teraz nemajú žiadny rešpekt, lebo vedia že sa im aj tak nič nestane.
V dobe, keď som viedol hnutie, ktoré uskutočnilo Nežnú revolúciu, VPN, mali vtedajší mocipáni pred občanmi obrovský rešpekt. Dobrovoľne a s ospravedlnením odstupovali z najvyšších funkcií... Nespomínam to preto, že by som mal z toho radosť, ale niektorí páchali samovraždy v hrôze pred účtovaním ľudu - to napríklad urobil kolaborant z roku 1968 Viliam Šalgovič, ktorý až do Novembra viedol SNR, ale aj kapitán jednotky ŠtB, ktorá uskutočnila bitku študentov 17. 11.,.... O pár mesiacov sa im však podarilo ma odstaviť, v zákulisí sa urobili chybné kompromisy a odvtedy moc bývalých štruktúr, ale aj bývalej "morálky" zostáva prítomná raz silnejšie, inokedy slabšie. Ak ľudia neprídu v budúcich voľbách voliť, hádajte, či príde etapa slabšieho alebo silnejšieho pôsobenia bývalého systému.
26.01.2012 11:28
- otázka od eva
Volebný systém na slovensku je založený na voľbe politických strán, tak ako na celom svete. Čo si myslíte, dal by sa volebný systém zmeniť z voľby politických strán na voľbu kompetentných odborníkov? Všetci vieme, že politické strany sú príliš skorumpované a po voľbách nezastupujú záujmy občanov ale svoje.
Politický systém, aký nastavilo federálne zhromaždenie po roku 1989, bol už vtedy považovaný za zlý krok. Proti som bol ja a aj Václav Havel. Pomerný systém však vyhovoval komunistom, ktorí mali stále vo federálnom zhromaždení najsilnejšie postavenie. To je dôsledok tzv. kooptácií, kedy sa naši partneri z pražskej centrály OF (Havel a spol.) nevydali smerom k rýchlym voľbám, čo by bolo vymietlo všetkých komunistov z parlamentu. Žiaľ, nevedeli sme ich presvedčiť a odvtedy máme politický systém, ktorý slúži nadmernej moci strán a nedáva priestor osobnostiam.
26.01.2012 11:26
- otázka od Drakula
V čom to je, že naše politické strany sú vysoko neprofesiálne, nemajú jednoznačnú líniu, jednoznačné riešenia? Mne to pripadä ako keby mali patent len na to ako komu čo dohodiť a ako rýchlo zbohatnúť?
Mne sa zdá, že naše politické strany hoci často nemajú potrebných odborníkov, sú mimoriadne profesionálne v udržiavaní si moci. A to je ten problém. Viac než služba ich zaujíma vlastný prospech a udržanie sa pri moci.
26.01.2012 11:25
- otázka od imrich
dobry den, volby sa blizia preto by ma zaujimalo ci vasa strana bude pre potencialnych volicov robit tradicne predvolebne akcie ako je podavanie gulasu, pecenych klobas, piva ci palenky gratis... ak ano, tak napiste kedy a kde, vopred sa tesim, dakujem
To Vám budú núkať bohatšie strany, vraj bude aj gorilí guláš. My pôjdeme medzi občanov, ale veľa na rozdávanie mať nebudeme. Prepáčte.
26.01.2012 11:23
- otázka od Eva
dobry den, videla dom vas vcera na TA3, nemali ste pocit ze moderatorka vedie diskusiu zaujato? akokeby chcela presadzovat svoj nazor a nenechala prezentovat nazor ostatnych, museli ste mat velku trpezlivost vydrzat az do konca...
Popísala ste to dobre, pani Eva.
26.01.2012 11:23
- otázka od Monika
Dovolujem si pekne pozdravit muza, ktory snival sen o slobode a velmi riskoval, ked sa smelo postavil pred narod v case totality, aby spolu mohli najst cestu k demokracii. Mala som tu cest Vas aj osobne spoznat a podakovat sa Vam aj za tych, ktori Vas nevedia ocenit. Cela rodina si Vas uprimne vazime a u nas mate hlas vzdy isty. Monika (byvala susedka z Race)
Ďakujem veľmi pekne. Nech sa Vám darí a nech nám tieto voľby konečne v tejto republike prinesú odrazenie sa odo dna, na ktoré naša politika klesla.
26.01.2012 11:22
- otázka od Karol
dobrý deň, včera na TA3 som mal miestami dojem, že rešpektujete názory politickej exotky p. Mojsejovej a v určitých veciach sa s ňou stotožňujete. nevylučujete teda teoretickú spoluprácu vašej strany a Mojsejovej SSS v prípade vytvorenia silnej koalície?
Žartujete?
26.01.2012 11:22
- otázka od tana
ruku na srdce... ked vydite ten chliev, chudobu, prekvitajucu korupciu, zlodejstvo okolo seba a vobec celkovy zalostny stat v akom sa nachadza nasa republika, nelutujete ze vobec niekedy bola nezna revolucia a ze sme nastupili na cestu kapitalizmu, ktora sa s odstupom casu coraz viac javi ako nespravne smerovanie?
To, čo sme tu vytvorili, má žiaľ ďaleko od zriadenia, aké je napríklad v susednom Rakúsku, vo Fínsku alebo Dánsku, čo sú štáty podobnej veľkosti... Ale tým podobnosť vlastne končí. Zatiaľ, čo my patríme k štátom, kde má občan mizernú šancu domôcť sa práva, všade naráža na korupciu a rozkrádanie našich daní má enormné rozmery, tak v spomenutých kapitalistických štátoch Európy majú poriadok a ich dane ako aj štátne majetky sú spravované korektne. Utešovanie sa, že za to, ako volíme, môže sloboda alebo November 1989, je márne. Slovensko sa musí pozerať dopredu a hlavne zdvihnúť hlavu a rozhodnúť sa nechať už za sebou túto etapu, kedy si politici mohli s našimi majetkami robiť, čo chceli, len keď nás pred voľbami ohlúpli pred voľbami.
26.01.2012 11:18
- otázka od isido
Dobrý deň prajem , chcem sa spýtať či nie je už neskoro chcieť dáke zmeny keď ste to domrvili už v ponovembrovom období. A akým spôsobom by chcela vaša strana odstrániť rozdiely u nás a v ostatnej západnej Európy. Myswlíte si že máme stále pracovať za almužnu?
Slovensko nevyciciavajú iní než naši vlastní goriliaci. Ak sa chcete utešovať, že to všetko urobil Západ, mýlite sa.
26.01.2012 11:17
- otázka od Martin
Dobrý deň p. Budaj. Je síce pravda, že ste v 89tom vyšli do ulíc a patrili medzi tých, čo hýbali udalosťami, no objektívne vzaté ste podľa mňa dávno zmeškali svoj politický vlak. Myslíte si, že ako politik máte 22 rokov po revolúcii ešte občanovi čo ponúknuť?
Revolúcia bola, ako vidíme, vystriedaná kontrarevolúciou organizovanou finančnými skupinami s temným pozadím. Možno je tu dnes už veľa iných revolucionárov, resp. demokratov ktorí to rozpoznajú a postavia sa proti. Nemyslím si, že mám patent, ani že som niečím mimoriadny. Držím palce každému občanovi, ktorý sa začal zaujímať o svoju republiku, aj každému politikovi, ktorý sa nedá skorumpovať.
26.01.2012 11:15
- otázka od Marek
Ako je možné potrestať politikov, ktorí síce nepríjmu priamy úplatok, ale navzájom si dohadzujú zjavne "nevýhodné" zmluvy v zmlysle, ja tebe od štátu ty mne do mojej firmy (bratovej, manželkynej ...). Je možné trestať morálne zlyhanie?
Aký máte názor na Mikuláša Dzurinu a jeho prerod z politika, ktorému je možné dôverovať na skoro diktátora (výroky, viete prečo to robím? ... lebo ma to baví. Teraz po x rokoch mám odísť, po toľkých "skúsenostiach"?
Nie je pravda, že z korupcie možno viniť iba toho, koho chytia za ruku, keď preberá kufor peňazí. Protikorupčné opatrenia, ktoré čerpáme napríklad z koncepcií Aliancie Fair-Play a zo zahraničných skúseností dokážu postihnúť podobné triky. Korupcia je drvivej väčšiny odhalitelná a preto aj potrestatelná. Ak by sme boli v parlamente, presadíme prinajmenej to, že bude celá verejnosť vedieť, kto naše protikorupčné opatrenia podporuje a kto ich odmieta a bojí sa ich. Skôr alebo neskôr sa Slovensko vymaní z tejto fázy vývoja. Politici, ktorí potichu urobili kontrarevolúciu, budú odhalení a vyhnaní ak nie v týchto voľbách, tak v nastávajúcich. Kríza totiž ľudí prebudí a spoznajú, že ak boli tolerantní a privierali oči nad zlodejstvami na úrovni - banka, štátny podnik,... - tak sa môžu dočkať toho, že im skazené politické elity rozkradnú celý štát tak ako Grékom. Čas na zmenu je tu.
26.01.2012 11:11
- otázka od danny
dobry den ..myslite si ze v kauze gorila ponesie niekto konkretny spravodlivy trest????
Zvoľte do parlamentu Zmenu zdola a ponesie.
26.01.2012 11:11
- otázka od vojto
Dobry den a vela stastia vo volbach.Teraz vyplavala na povrch gorila od roku 2006 ale co predtym ved kolko bolo odvolanych ministro a statnych tajomnikov pre podozrenia ktore sa nikdy neviriesili
Keby sme začali listovať v starých novinách, pochopili by sme všetci, že zlodejstvá a korupcia zaplavili našu republiku už v polovici 90. rokov s nástupom mečiarizmu. Keď v roku 1998 ľudia umožnili vznik inej vládnej koalície, než bola Mečiarova, prejavili tým najmä nádej, že mečiarizmus končí. Obviňujem Mikuláša Dzurindu, že je zodpovedný za ich sklamanie a spolu s ním všetci politici, ktorí zneužívali mečiarovské praktiky.
26.01.2012 11:09
- otázka od boris28
Dobrý deň chcem sa opýtať ,čím chcete osloviť vašich voličov ?
Chceme ich osloviť ponukou programu a ľuďmi, z ktorých ani jeden nebol nikdy žiaden partajný nominant, nezneužíval moc, sú odhodlaní priniesť na Slovensko skutočnú zmenu.
26.01.2012 11:08
- otázka od Rasťo
Dobrý deň,
nemyslíte si, že by generálny prokurátor mal byť volený občanmi?myslím si, že ľudia by dokázali posúdiť kandidátov podľa ich zásluh v trestnom práve a kriminalistike a vyhlo by sa tak straníckosti kandidátov volených NRSR.
Prokuratúra a polícia majú byť nestranné a zbavené politického vplyvu. To bola požiadavka Novembra 1989. Ako sa vlastne stalo, že aj táto už raz vybojovaná vec sa zvrátila? Nie je na čase povedať otvorene, že u nás prebehla plazivá kontrarevolúcia? Veď sa opäť zneužíva tajná služba, opäť tu vládne stranícka nomenklatúra, len na pohľad sa zdá, že rôznych strán, ale podľa spisu Gorila vidno, že tie strany sa možno schádzajú ako spieva Grigorov kdesi v jednej posteli.
26.01.2012 11:05
- otázka od iffo
jedna otázka ? Pán Budaj sedeli Ste ako poslanec v bratislavskom zastupiteľstve,
ako je možné že vznikla kauza Ďurkovský?
Do bratislavského parlamentu som vstúpil v roku 2006. Už dlhé roky tam vládli pravicové koalície a kvôli turbulentnej veľkej politike si ich činnosť médiá takmer nevšímali. Keď som zistil, že tam nie je všetko s kostolným poriadkom, obnovil som s aktivistami a niekdajšími ochranármi a počas niekoľkoročného úsilia sme dosiahli, že Bratislavčania sa začali zaujímať o mestskú politiku, rovnako aj médiá. Vyvrcholením bola vojna o PKO, ktoré chcel bývalý primátor nechať zbúrať, hoci mu to mestské zastupiteľstvo neschválilo. Vytvorili sme občianske hliadky a strážili vo dne v noci, pričom nás ako občianka prišla podporiť aj premiérka Radičová. PKO dodnes stojí ako symbol toho, že občania zabránili porušovaniu zákonov. Nech už bude jeho budúcnosť akákoľvek, táto kauza sa radí významom k zachráneniu Bratislavského hradu v 50. rokoch alebo historických cintorínov v 80. rokoch. Všetky tieto zápasy viedli občania zdola proti zlým alebo korupčným rozhodnutiam politikov. Toto sú miľníky v budovaní skutočnej občianskej demokracie a komunity, ktorá je schopná riadiť svoje veci verejné. Dalo by sa tomu povedať aj budovanie štátu.
26.01.2012 11:01
- otázka od Vlasta
Dobry den!
Prajem vsetko dobre a cenim si na Vas, ze ste stale ostal tym kym ste bol v Novembri 1989.
Mam dotaz preco nam nik nezverejni kdo v SK ma ako podeleny majetok. Ved sa sepka, ze pol republiky vlastni Penta a pol J.T.?!A za ktorou touto firmou je ktora politicka strana.?!
Myslim si, ze by sme tym dostali aj odpoved na Gorilu
Zákon o preukazovaní majetku verejných činiteľov je bezzubý. Vie to v tomto štáte každý, ale tí, ktorí sedia v parlamente, ho nechcú zmeniť. Je to určite pre republike ešte dôležitejšie než zrušenie priestupkovej imunity.
26.01.2012 10:59
- otázka od Jozef Uhliar
Dobry den p. Budaj,
drzim palce, ste jeden z poslednych mohykanov obdobia zmeny rezimu, ktory nepodlahol "caru" nakradnutych penazi a zneuzivania vplyvu verejneho cinitela. Klobuk dole. Uprimne. Jednu vec by som si dovolil od Vas mozno do buducna zelat, a to aby ste boli viac akcny, aby ste sli po veciach, ktore odhalite a ktore spravodlivo a korektne riesit ziadate, "agresivnejsie". Vo Vasom pripade sa neobavam, ze by to aj v takom pripade nebolo maximalne slusne a distingvovane. Myslim, ze si tuto miernu zmenu pristupu vyzaduje prostredie, ake u nas mame. O ktorom Vy viete urcite ovela viac detailov, ako ini ludia. V kazdom pripade v tomto prostredi zanikal a stale zanika Vas uprimny hlas a varovania. Mam iba jednu otazocku: Myslite si, ze je v blizkej buducnosti na Slovensku sanca na situaciu, ze sa rano zobudime a precitame si v spravach, ze policia ruka v ruke s prokuraturou bez nekonecnych "ale" a "zial" zbali desiatky ba mozno stovky tych megazlodejov, v trickach politikov ale aj "kvazipodnikatelov", okamzite im zaisti majetok a moznost narabat s nim, a sud ich v priebehu par dni aj pravoplatne odsudi? Alebo je to len v nasich podmienkach nerealny americky sen? Dakujem.
Nie prvý raz vyslovím názor, že pokým na Slovensku nebude zadržaný a uveznený prvý minister, čo zneužil svoju funkciu, tak sa v tejto politickej elite rešpekt pred občanmi neobjaví. Ak totiž nakradnú stovky miliónov a vo voľbách obalamutia voličov, tak sa nám Gorila bude množiť ešte ďalších 20 rokov.
26.01.2012 10:58
- otázka od Peter
Dobrý deň. Sledoval som reláciu na TA3, kde ste boli hosťom spolu s ostatnými lídrami nových politických strán. Mal som z Vás ale pocit, že niektorých hostí neberiete vážne, ba sú Vám na smiech. To že je niekto v politike XX rokov, ešte neznamená, že je lepším politikom, ako ten, ktorý chce priniesť niečo nové a hlavne KONEČNE zmenu. Môj osobný pocit a názor. Prajem pekný deň. Peter
Nemyslím, že som sa komukoľvek posmieval alebo ho nejako znevažoval.
26.01.2012 10:57
- otázka od Pavol
Dobrý deň, chcem Vám popriať veľa úpechov vo voľbách, no mám jednu otázku a to prečo je na Vašej kandidátke p.Fischer, ktorý nepriamo pýta od dôležitejších pacientov úplatky pred operáciou srdca? Mám to z rodinných skúseností že aspoň v rokoch 2004-5 to tak bolo.Jeho znalosti sú určite nesmierne profesionálne a vedel by priniesť do zdravotníctva uzdravenie ale ak chcete viesť protikoručpnú politiku nieje na mieste mať so sebou niekoho takého, no sledoval som Vás v relácií na TA3 a určite ste zaujali profesionalitou nielen mňa.
Ďakujem Vám za milé slová. Nemám vedomosť o tom, čo píšete a verím, že nič také sa nestalo.
26.01.2012 10:57
- otázka od Tomas
Zdravím Vás pán Budaj,
čo by ste ako prvé zmenili v politike keby ste mali tú moc?
V predošlej otázke som hovoril o chorobách pri tvorbe zákonov. Sotva je ju možné podceniť, ale ani antikorupčné zákony... Na programovej konferencii 6. 2. sa pokúsim odpovedať na tú otázku v celej komplexnosti.
26.01.2012 10:55
- otázka od Marcela
p.Budaj,prosím Vás,exekútori v dnešnej dobe majú neskutočnú moc ako to zmeniť?,tiež Tlačový zákon,Harabin,Fico si vysúdili neskutočné peniaze ...........
Právny systém je u nás veľmi nestabilný a občan nemá skoro nikdy právnu istotu, či jeho vedomosti o hraniciach zákona sú aktuálne alebo je už zase všetko inak. Toto je dôsledok prílišného spolitizovania legislatívneho procesu a nezodpovednej práce strán v parlamente. Tvorba zákonov neprebieha za plnej informovanosti občanov, nikto ich nepozýva diskutovať o dôsledkoch zákonov. Už prijaté zákony sa menia vyhláškami ministrov... To všetko sú príznaky chorej partokratickej politiky.
26.01.2012 10:53
- otázka od danny
dobry den....myslite si ze v kauze gorila ponesie niekto konkretny spravodlivy trest???
Vyšetrenie kauzy Gorila nemajú v skutočnosti v rukách nejakí policajti alebo prokurátori, pretože aj tí sú na Slovensku nominovaní straníkmi a o tom, akí straníci majú moc, rozhodnú nastávajúce voľby. Preto vyšetrenie Gorily máte v rukách vy - voliči. Ak zvolíte gorily alebo gorilie mláďatá, nikdy sa nič nevyšetrí.
26.01.2012 10:52
- otázka od Kalerab
Budajko a čo by si ty zasa chcel meniť, moj pekný ? Už si raz menil a ako to dopadlo.
Dopadlo to tak, pane, že máme občianske slobody a práva. Ruské tanky, ktoré nám zabíjali ľudí v roku 1968 museli odtiahnuť a my sme sa stali po prvý raz v dejinách rešpektovaným národom, ktorý je súčasťou integrácie štátov Európy, štátov, ktoré majú najvyspelejšiu demokraciu a najvyššiu prosperitu. Nepochybne nás od nich delí ešte ekonomická priepasť aj choroby politickej kultúry, ale každý volič bude mať aj teraz v marci šancu zase posunúť Slovensko bližšie k slušným a blahobytným štátom Európy. Kto ale nemá rád slobodu, ani európsku kultúru, nie je za železnou oponou a môže pokojne odísť hoci do Severnej Kórey.
26.01.2012 10:50
- otázka od Stefan
Dobry den pan Budaj, chcel by som sa opytat ,v pripade ze by ste sa dostali do parlamentu vylucujete vasu povolebnu spolupracu so stranou SMER-SD ??? Aky je vas postoj k tejto strane .Dakujem za pripadnu odpoved
Smer kritizujem za škandalóznu koalíciu, v ktorej pôsobil jedno volebné obdobie a tiež za mnohé korupčné podozrenia a zlyhania počas vlády. Na druhej strane videl som podobné korupčné praktiky v priamom prenose na bratislavskom magistráte v réžii tých strán, ktoré sú kritikmi Smeru. A do tretice sledujem spolu s vami, ako sú ochotní prakticky všetci parlamentní kritici Smeru s ním ísť do vlády. Nenaleťte na dnešnú zjednodušenú optiku. Ak by sme sa dostali do parlamentu, budeme spolupracovať iba s konkrétnymi poslancami, ktorí sa zaviažu brániť proti straníckym nomináciám, prijmú konečne zásadné protikorupčné zákony, opravia bezzubý zákon o preukazovaní pôvodu majetku, zavedú hmotnoprávnu zodpovednosť politikov za škodlivé alebo korupčné rozhodnutia a v neposlednom rade sa zbavia všetkých papalášskych výsad a imunít. Koľko by takých bolo, to si netrúfam hádať, ale ozdravenie slovenskej politiky môže začať iba takto.
26.01.2012 10:46
- otázka od Anita
Dobrý deň,
chcela by som sa Vás opýtať na pocity z poslednej diskusie v TV TA-3. Osobne som túto reláciu sledovala a môžem podotknúť, že mi bolo dosť zle. Nevadila mi ani pani Mojsejová, na tú sme si už zvykli...ani pani Belousovová, čo som sama prekvapená.. Ale priznám sa, že z pani moderátorky som bola veľmi sklamaná.
Bola to nepríjemná atmosféra a už by som na to radšej ani nespomínal. Nedalo sa tam toho veľa vysloviť. Iba pohádať.
26.01.2012 10:45
- otázka od Tomas
Dobrý deň pán Budaj,
čo Vás motivovalo znova vstúpiť do sveta veľkej politiky?
Ďakujem za odpoveď
Videl som, že premiérka Radičová, ktorú osobne poznám ako čestnú a neskorumpovanú. Bola zlikvidovaná vcelku nezmyselne. Kvôli tomu tu máme predčasné voľby, po ktorých sa na ľudí chystá celkom nová politická zostava - vlastne akási gorilia aliancia, kde sa v náručí gorily objímu všetky farby spektra.
26.01.2012 10:44
- otázka od Jozef Baran
Pán Budaj, ako je možné, že Slovensko ovládajú 20 rokov po revolúcii ludia ako Lorenc a v Moskve studovany mladici byvalych estebakov? Nebolo by lepsie pre Slovenske keby v 89 nebola revolucia nezna ale naopak?
Kým som viedol VPN, vytláčali sme komunistov aj eštebákov. Dosiahli sme ako prví rezignáciu komunistov na vedúcu úlohu strany, prelomili sme v Bratislave železnú oponu a tu v STV sme sa ako prví dostali do priameho vysielania, čím skončila v ČS cenzúra. Žiadali sme urýchlené voľby, do dvoch-troch mesiacov, žiadali sme prerušenie kontinuity komunistov vo všetkých funkciách, žiadali sme vyšetrenie činnosti tajných služieb,...
Ako viete, bol som odstavený a ak sa spätne pozriem na to, čo pokračovalo, tak ilustráciou je fakt, že dodnes nie sú verejnosti prístupné ani výsledky vyšetrovania násilia na Národnej triede 17. 11. 1989. Dobrá vôľa ľudí bola zneužitá a medzi novou elitou prevážili neféroví politici. To je koreň našej biedy, zmeniť ju môžu len voliči, a to je zmena zdola.
26.01.2012 10:40
- otázka od g.ivan
zdravim,co si myslite o pripravovanej akcii obcanov na zajtra o 15.hodine na nam. SNP v BA a ake to moze mat podla VAS dosledky na vysetrenie a dalsie udalosti okolo kauzy GORILA,podla poslednych inf. tam pride min.cez 3500 ludi...d. za odpoved.
Ak to je spontánna akcia, tak si ju veľmi vážim. Obávam sa však, či to nie je zákulisný trik.
26.01.2012 10:40
- otázka od JanaVartas
Dobrý deň pán Budaj. Dokedy ešte bude trvať táto zločinecká americká liberálna demokracia u nás? Ľudia už majú toho dosť. Všetko funguje len na papieri, v reálnom živote obyčajný človek je bez šance aby dosiahol aspoň triviálnu spravodlivosť. Prečo nebol ani jeden zhumpľovaný politik odsúdený? Korupcia a demokratické svinstvo už idú od obecného úradu kde žijem, cez VUC Žilina a po všetkých úradoch až nahor do prezidetského hradu. Prečo máme všetkých prezitentov na Slovensku bývalých komunistov? Nie je to všetko len divadlo a šaškáreň organizovaná Iluminátmi z Bruselu a USA?
Myslím, že za veľa zodpovedáme sami. Nakoniec my si svojich správcov štátu vyberáme vo voľbách. Nevoľte v budúcich voľbách tých, ktorí sú skorumpovaní a voľte slušných ľudí, aj keď majú holé ruky a nemajú po uliciach tisíce bilbordov. Lebo tie bilbordy, tie televízne reklamy a celá tá predvolebná propaganda býva často jasným dôkazom, že politik je už zaviazaný korupčným skupinám v pozadí.
26.01.2012 10:38
- otázka od Oravák
Dobrý deň,
máte už popočítané v koľkých stranách ste doteraz boli?
Mám, bol som predsedom VPN a od jej zániku som v liberálno-demokratickej strane, ktorá sa volá Zmena zdola, Demokratická únia. Tá vznikla už v roku 1993, kedy som ju založil spolu s Milanom Kňažkom ako prvú prozápadne a reformne orientovanú stranu v samostatnej Slovenskej republike. Krátku dobu som mal členstvo prerušené, kedy sme viacerí s povolením orgánov DÚ kandidovali na kandidátke volebnej strany SDK, aby sme prelomili protiústavný zásah do volieb, akým sa chcel udržať pri moci V. Mečiar. To sú všetky moje účasti v politických stranách.
26.01.2012 10:35
- otázka od amica
Dobrý deň, aký mate dojem z poslednej diskusie Klub 3 na TA3. Bolo to tam také husté a neprofesionálne?
Nemal som veľký priestor a napriek veľmi dlhej relácii a to nie ani za to, že by sa nedalo hovoriť, ale kvôli celkovej situácii, ktorá tam vznikla. Verím, že už podobnú "diskusiu" nezažijem.
26.01.2012 10:34
- otázka od Milan Tumpach, Ing
Nora Mojsejevová pripomenula, že názov strany Zmeny zdola nieje vhodný. Zmeny treba urobiť zhora.
Zmeny zdola nemajú podľa mňa dostatočnú prieraznosť. Je to boj slova proti sile peňazí a majetku!
V Novembri 1989 sme sa mi veľmi páčil - vecnosťou a fundovanými názormi! Viac ako Kňažko. Ten vedel iba vytvárať koridor. Vecné problémy ste riešil vy. Preto Vás aj odstavili.Teraz sa mi zdá, že ste stratili revolučnosť. Ste za preukazovanie pôvodu majetku? a kto nepreukáže - zhabať v prospech štátu. Určiť maximálnu dobu súdneho konania. Termín do kedy musí byť vytýčené prvé pojednávanie. Súdy sa musia hýbať. Nielen brať mzdu! Znížiť počet poslancov na 75. Plat dávať iba poslancom. Žiadne patby za kanceláriu. Obmedziť imunitu iba na parlamentné rokovanie!
Vaše požiadavky nie sú vôbec radikálne, ale úplne správne a k veci. Systémových zmien by politický systém potreboval ešte viac. Škoda, že verejnosť si tak málo uvedomuje, že práve tam leží naša bieda.
26.01.2012 10:33
- otázka od Milan
Dobry den p. Budaj. Mate moje plne sympatie. Cital som na stranke vas program. ANTIKOR, program za odbornost ako aj za otvorenu demokraciu su urcite skvele myslienky. Mna a urcite aj ostatnych zaujima ake mate riesenia na ekonomicku situaciu na slovensku, DPH, odvodove zatazenie a dan z PHM ktore uz slubili znizit mnohe strany pred volbami ale "skutek" po volbach vzdy utek... Dakujem
Ďakujem, že ste si našli stránku zmenazdola.sk , ale program tam bude až po našej programovej konferencii, ktorá bude 6. februára. Zatiaľ sú tam naše programové zásady: 1. boj s nezamestnanosťou a hospodársky rozvoj v podmienkach krízy, 2. antikorupcia, 3. ozdravenie zdravotníctva, starostlivosti o životné prostredie a iných služieb štátu. Pokiaľ ide o dane, zásadným zdrojom daní všade v Európe sú dane z majetku tých, ktorých majetok významne prevyšuje bežný priemer. Chceme vniesť do spoločnosti znovu tému spravodlivého zdaňovania a tiež tému kontroly majetku politikov, pretože všetky doterajšie zákony sú formálne a bezzubé.
26.01.2012 10:30
- otázka od Juraj
Zdravím :-) Oo čom ste sa rozprávali s Mojsejkou po skončení relácie Klub3 na TA3? Myslím teda v zákulisí, písali, že si účastníci relácie si sadli potom na pohárik :-) Resp. čo Mojsejka a Ghannamová :-) Veľa šťastia. J.
Pani Mojsejová sa rozlúčila a po relácii sme sa už nezhovárali.
26.01.2012 10:30
- otázka od .OO.
tak povedzte, čo si myslíte o tej debate v TA3? podľa mňa to bolo strašné - samozrejme zo strany mojsejovej, ale najmä moderátorky. vy ste to ale uhrali celkom dobre. keby ste boli relevantný hráč tak zvažujem aj svoj hlas :)
Ďakujem Vám za podporu a tiež za vyjadrenie úprimného súcitu. Dostal som ich už zopár stoviek.
26.01.2012 10:29
- otázka od Zanet
Dobry den, preco nazov strany Zmena z dola?
Ved aj ludove prislovie hovori, ze ryba smrdi od hlavy. Nemyslite, ze by sa malo zacat cistit z hora. Tam je najviac spiny, ktoru treba pozametat aby sa ludom na Slovenku lepsie dychalo. Za takyto zivot ako mame dnes vdaka tej spine hore,som nestrngala klucami v 1989 roku na namesti. Chceli sme lepsi zivot. Darmo mame otvorene hranice, ked nemame peniaze na dovolenky, darmo mame plne regale tovaru, ked niet za co kupovat. Len makame stale viac a platy nam hore nejdu, len ceny. A moralne hodnoty ludi su na totalnom dne, veru musim skonstatovat, ze zivot bol pred revoluciou ovela krajsi a ludia lepsi. Ako to vidite Vy? Dakujem za odpoved.
Máte pravdu, že schody treba zametať zhora, ale tí, čo sú hore, to urobiť nechcú. Nech už sa nám minulosť zdá s odstupom rokov viac či menej ružová (všetci sme boli mladší, krajší), isté je, že Augiášov chliev, ktorý tu máme, musia začať zametať tí, ktorí prídu zdola a nie z vodného vrchu.
26.01.2012 10:28
- otázka od pele
Pán Budaj ako sa Vám počúvajú každoročné správy o zvyšovaní.Myslím tým všetko na čo si len spomeniem..To bola ta Vaša idea za ktorú ste pred cca dvadsiatimi rokmi bojovali?
Nežná revolúcia bola o slobode ľudí, o zrúcaní železnej opony, o odchode okupačných vojsk, o oslobodení politických väzňov a väznených kresťanov... Kto to chce vrátiť späť, má šancu voliť komunistov aj v týchto voľbách. Ak vyhrajú ústavnou väčšinou, zavedú svoj systém. Ale spýtajte sa ich, že či to zmení ekonomiku alebo svetovú krízu.
26.01.2012 10:25
- otázka od jano
Janko ahoj,kedy si zase zaspomíname na naše spoločné "pitky" z VPN-ky? Dúzam,že si nezabudol na svoje sľuby....
Milý Jano, beriem to ako milý vtip, pretože ak si bol vo vnútri Mozartovho domu počas revolúcie, iste vieš, že tam bolo zakázané užívanie alkoholu a ani sa nikdy neužíval. Dokonca vo vnútri sa nesmelo ani fajčiť. Dole sme zriadili vegetariánsku reštauráciu, vtedy prvú v Československu. A vôbec duch tej doby mal ďaleko od pitiek alebo žúrov.
26.01.2012 10:23
- otázka od anna
som sklamana,davno ste mali kritizovat. ale to boli vasi kamarati nedalo sa. hlavne s SDKU.tych bolo treba kontrolovat.Azlodej krici chytte zlodeja.a znova Meciarove amnestie. Odputavaci manever na verejnost.aby bola zabava.´Ludia v bratislave majuvytlcene mozgy propagandou.´´´´´
Kritizujem Dzurindu od roku 1999. Pre túto kritiku som nevstúpil do strany SDKÚ a radšej kandidoval so svojou stranou aj za cenu, že bez peňazí a veľkých šancí na úspech. Ako komunálny poslanec som rezolútne vystúpil proti praktikám starých strán, ktoré 20 rokov tunelovali Bratislavu. Kandidoval som za primátora a hoci som sa ním nestal, dosiahol som, že starý primátor musel odísť z politiky, je vyšetrovaný a nový primátor začal s otvorenejšou politikou voči Bratislavčanom. A dosiaľ má rešpekt k svojim volebným sľubom. Táto kampaň Zmeny zdola v Bratislave bola úspešná. Ako kandidát som získal každého 5 voliča (cca 19 %) a ako kandidát na poslanca najviac hlasov vo voľbách. Nepíšem to všetko, aby som sa vyťahoval, ale ako ilustráciu, že pokiaľ máme slobodu a chceme sa angažovať za veci verejné, môžeme niečo dokázať aj s holými rukami a bez gorily za chrbtom.
26.01.2012 10:19
- otázka od ivan
Dobrý deň p.Budaj,čo chcete dokázať svojím opatovným vstupom na politickú scénu? Dík! Ivan
Chcem pripomenúť, že po 20 rokoch sa vyčerpala a skazila veľká časť politickej scény, ktorá prišla v prvých slobodných voľbách v roku 1990, kedy som vlastne ja a aj nemalá časť revolučných, idealistických ľudí, odišiel. Od roku 1990 sú v politike prakticky všetci predsedovia takzvaných veľkých politických strán. No ak aj by sme nepoznali záznam Gorila, ktorý je nepochybne len jeden zo stoviek podobných, všetci už roky vieme, že sa slovenská demokracia ani po roku 1998 nevymanila z mečiarizmu, tzn. neprestalo zneužívanie verejných úradov, tajnej služby a korupcia. Kandidujem preto, aby som o tom vydával svedectvo, hoci nemám za sebou finančníkov, ktorí by mi zaplatili takú kampaň, aby som sa silou marketingu a reklamy dostal do parlamentu.
26.01.2012 10:16
- otázka od inconnu
Čo súdite o intelektuálnej kríze našej spoločnosti? O tom, že televízie vysielajú len obludária, šeherezády a rozhovory s vešticami, o tom, že ľudia sa namiesto diskusii v podnikoch hrajú s iphonami, o tom, že v kampani nemôžete použiť nič sofistikovanejšie, lebo by vás to okamžite znevýhodnilo?
Máte pravdu, že médiá ohlupujú, ale tí, ktorí chcú, si nájdu informácie oveľa ľahšie, než kedykoľvek v minulosti. Zdravý rozum bežných ľudí je odnepamäti jedinou zárukou, že sa náš svet nezmení na džungľu.
26.01.2012 10:15
- otázka od Karol Silnicky
Dobry den,
chcem sa opytat ci neuvazujete o zmene nazvu Vasej strany na zmenu zhora?
Dakujem
Naša myšlienka kandidovať vznikla práve na základe odvolania Ivety Radičovej, premiérky, ktorá nebola spojená s gorilami a zasadzovala sa za oslabenie straníckeho klientelizmu a korupcie. Do funkcie sa dostala, ako vie slovenská verejnosť, vlastne iba zhodou okolností, kedy bol nútený uvoľniť jej miesto Mikuláš Dzurinda domnievajúc sa, že i tak bude vládu zostavovať Robert Fico. Stal sa takpovediac zázrak, neskorumpovaná Radičová prenikla na najvyššiu priečku moci. Svitla nádej, že zmena by mohla prísť aj zhora. Ako tá nádej dopadla, vidíte všetci. Radičová odchádza z politiky zhnusená s poznaním, že bez ľudí, bez podpory zdola strany svoje praktiky nezmenia. Špina je už príliš hlboko zažratá.
26.01.2012 10:12
- otázka od robin
dobrý den,p.Budaj videl jsem Vás včera na Ta 3,nebylo Vám vedle p.Belousovové špatně?,když jsem ji slišel bylo mi na zvracení,děkuji za odpověd.
Tá relácia veru nepatrila k najpríjemnejším ani pre mňa. Zopárkrát som premáhal nutkanie vstať a odísť ako kedysi v jednej z prvých diskusií s členmi Komunistickej strany. Ale napokon som uprednostnil rešpekt k zásade, že v demokracii treba zniesť každého, kto má legitímne právo hovoriť.
26.01.2012 10:11
- otázka od mihai
zdravim vas. na kolko percent si trufate??
Tieto voľby sú vyhlásené tak, aby znevýhodnili všetkých kritikov, ktorí nesedia v parlamente. Veľa prekážok vytvorili strany aj v zákonoch a v médiách. Napriek tomu som vstúpil do volieb z pocitu povinnosti nemlčať a vydať isté svedectvo o dobe a o hodnotách, ktoré sme na Slovensku chceli rozvíjať. Koľko ľudí sa vôbec dozvie, že kandidujem, to si netrúfam odhadnúť. Ešte menej, že či občania znechutení podvodmi straníkov prídu k voľbám.
26.01.2012 10:09
- otázka od matúš
Dobrý deň, ako sa staviate k nelegálnym sledovaniam, ktoré vo veľkom praktizovala ŠTB a teraz tzv. mafia niektoré rodiny napríklad Lexovci?..........
Pred Novembrom ma sledovala ŠtB. Odpočúvali mi dokonca aj spálňu, chodbu, kuchyňu, ale vtedy bola technika primitívna a odpočúvaných bolo v Bratislave iba zopár. Po Novembri sa tieto praktiky obnovili a som presvedčený, že dnes sa na Slovensku zneužíva odposluch na ekonomické aj politické záujmy v stonásobne väčšom rozsahu než za čias ŠtB. To, čo si vyžaduje vážnu pozornosť občana, predovšetkým je otázka, či neprichádza a čou vinou ku zneužívaniu štánej moci, tajných služieb alebo vojenského spravodajstva. Štát, ktorý by takto zlyhával, je hrozbou pre slobodu.
26.01.2012 10:07
- otázka od Denisa
Dobrý deň, pán Budaj. Viem, že trošku otázka odveci, ale aj tak ma to už dlhšie zaujíma. Vy ste ženatý? A ďalšia otázka - aký typ žien sa Vám páči? Mohli by ste uviesť príklad?
Je to milá otázka. Ale už som pridlho ženatý, aby som zvažoval, ktorý typ žien... Zostanem pri tej svojej. Je blond :)
26.01.2012 10:05
- otázka od jaja
Dobrý deň, čo si myslíte o spise Gorila?
V tej dobe, ktorú opisuje, som poznal niektorých z aktérov, aj keď som nebol v parlamente. Obávam sa, že tam je napísaná pravda. Dôkazuje to, že politický systém sa po Novembri presiakol kriminalitou tzv. bielych golierov. Dnes sa obávam, že nie sme svedkami férovej volebnej súťaže, ale zápasu rôznych goríl, šimpanzov a orangutánov navzájom.
26.01.2012 10:04
- otázka od viteazul
Pán Budaj, mám otázku:
Vraj ste v súkromí dosť arogantný a nevychádzate s ostatnými "ľudmi novembra". Je to preto, že oni sa dali na zlú cestu, alebo je vysvetlenie niekde inde?
Či som v súkromí arogantný, to by mali posúdiť tí, čo sa tam so mnou vídajú, ale verím, že nie.
26.01.2012 10:03
- otázka od Monika
dobrý deň prajem, chcem sa opýtať, či sa pokladáte za módnu ikonu, keďže Vás ľudia majú už neodmysliteľne spätého so sivou vzorovanou čiapkou. prajem všetko dobré
Čiapka je pre mňa stále užitočná. Nepristupujem k nej ako k ikone, ale nosím ju zmačkanú vo vrecku kabáta aj teraz.
26.01.2012 10:03
- otázka od lajos
prosím vás, zaujímalo by ma, aký je váš vzťah po rokoch s milanom kňažkom. ďakujem
Najprv zdravím všetkých diskutérov a prajem pekný deň. V Bratislave je slnečno. Nech vám svieti slnko na celom Slovensku. Pokiaľ ide o Milana Kňažka, cením si, že prirateľstvo nám vydržalo všetky turbulencie, ktoré sme v politike aj mimo nej prežili.