Nedeľa22. december 2024, meniny má Adela, zajtra Nadežda, Naďa

Šéfka NAS Anna Belousovová bola online: Viem si predstaviť spoluprácu so Smerom!

Anna Belousovová Zobraziť galériu (2)
Anna Belousovová

BRATISLAVA – Takto pred rokom prišla Anna Belousovová o stoličku podpredsedníčky SNS kvôli kritike Jána Slotu a jeho politiky, keď ju jej šéf zo strany vyhodil. Neznamenalo to však jej koniec. Založila si vlastnú stranu s názvom Národ a spravodlivosť (NaS), s ktorou chce obhajovať národ a hľadať spravodlivosť vo všetkých oblastiach spoločenského života.

Anna Belousovová patrí medzi politické stálice, do politiky vstúpila v roku 1990 ako zakladajúca členka SNS. Nezhody s predsedom Slotom, ktoré vyvrcholili v roku 2001, smerovali k rozdeleniu strany na SNS a PSNS. Po dvoch rokoch však opäť spojili sily a bojovali na jednej strane až do januára 2012. Až voľby ukážu, aké výsledky prinieslo ich opätovné rozdelenie.

Anna Belousovová bude online v utorok od 10:00. Pýtajte sa jej!
 

Nahlásiť chybu

Online Rozhovor

31.01.2012 11:35 - otázka od marian
dobry den.ste pre mna atraktivna zena,nechcete si ma zobrat?som sportovec,boli by sme fajn par:)nezlomte mi srdce...
Ďakujem za ponuku :) Ja som tiež športovec - dvakrát do týždňa sa trápim vo fitku, aby som bola lepšie pripravená na politický boj. PS: Pošlite foto :) Ďakujem za obrovský záujem, ospravedlňujem sa všetkým, ktorým som nestihla odpovedať na otázky, ale môžeme sa stretnúť osobne počas našej volebnej kampane, keď navštívime všetky okresné mestá. Kompletný harmonogram výjazdov nájdete na našej stránke do konca týždňa a tiež budeme prostredníctvom miestnych médií avizovať našu účasť v konkrétnom meste. Ďakujem aj kritikom a oponentom, lebo len tak sa môžeme posunúť ďalej. Držme si prsty. Želám všetkým hlavne šťastnú ruku vo voľbách 10. marca. No pasarán! (všetkým nepriateľom Slovenska)
31.01.2012 11:30 - otázka od martin
nemáte pocit,že všetci politici by mali mať morálnu povinnosť z politiky odísť po zverejnení faktov v gorile ???? Vidíte sama,že ľudia toho už majú dosť. Bežný človek nemá týždeň pred výplatou ani na bežný chod domácnosti vy si tam HORE POHADZUJETE MILIÓNY ako malé deti hračky !!!! To už je všetko IBA o peniazoch ????
Vážený pane, ja si žiadne milióny "hore nepohadzujem". Chápem Vaše rozhorčenie, ale vylievate si zlosť na nesprávnej osobe a mieste. Aj ja chcem veriť, že to nie je všetko iba o peniazoch a práve preto si "komplikujem" život, práve preto som založila skutočnú národnú stranu NAS a aj ja chcem presadiť zmenu. Za mňa hovorí môj život, ja sa nemám za čo hanbiť.
31.01.2012 11:29 - otázka od Peter
Zaujímal by ma váš osobný nazor ACTA z pohladu bežneho občana .
V jednej z predchádzajúcich odpovedí som sa vyjadrila k dohode ACTA a určite sa vyjadrím verejne v národnej rade.
31.01.2012 11:28 - otázka od Darius
Dobry den pani Belousovova. Chcel by som sa spytat preco nekonaju organy vo veci problemu pana Dobrovodskeho tak ako by mali? preco je uvalene informacne embargo na tuto temu a preco je jeho osoba vykreslovana ako rasista?
Embargo na Dobrovodského bolo uvalené vtedy, keď sa stal členom našej strany a kandidátom na poslanca za NAS. To je možno aj dôvod nekonania orgánov.
31.01.2012 11:27 - otázka od support
Dobry den, posledne prieskumy verejnej mienky naznacuju, ze velku sancu dostat sa do parlamentu nemate. No napriek tomu to skusate. nemyslite si, ze je to zbytocne? Nemate pocit, ze volici Vam uz dlhsie naznacuju, ze do slovenskej vrcholovej politiky uz nepatrite, ze Vase casy slavy uz mate za sebou? Dakujem za odpoved
Netreba veriť prieskumom verejnej mienky, pretože za 20 rokov v politike viem, že mnohé strany si ich platia, aby nimi ovplyvňovali verejnú mienku podľa hesla "Veľká kopa pýta viac". Pri voľbách sa spoliehajte na svoj rozum a srdce. Myslím si, že do politiky patria ľudia, ktorí to myslia úprimne a nemajú nič za ušami. Pri všetkej skromnosti, ja sa za takého človeka považujem.
31.01.2012 11:26 - otázka od Sandra
Pani Belousovová, páčia sa mi Vaše názory, aj to, ako ste načrtli program strany. Držím Vám palce v ďalšej práci
Ďakujem za podporu. Nedajte sa zmanipulovať mnohými zaplatenými médiami, pretože mnohé z nich tiež slúžia gorilám.
31.01.2012 11:25 - otázka od Milan
Vážená pani Belousovová.Prajem Vám veľa šťastia vo voľbách a dúfam že konečne po rokoch ukážete Slovákom triezvy pohľad na národnú politiku.Dúfam že sa konečne niekto konštruktívne zastane slušných, ludí na východnom Slovensku, ktorý sú terorizovaní cigánmi z osád.Ako chcete riešiť tento problém?
Veľmi sa mi páči výraz triezvy pohľad na národnú politiku. Presne takú politiku chce NAS presadzovať - triezvu, slušnú, národnú politiku pre slovenských vlastencov. K riešeniu cigánskej otázky som sa už viackrát vyjadrovala.
31.01.2012 11:23 - otázka od Peter
Zdravim Vas pani Anna.Pevne verim ze sa dostanete co najdalej vo volbach.Mate dobre nazory,ale mam na vas otazku.Preco hadzete vsetkych Romov po vasom Ciganov do jedneho vreca?Ani by ste netusili kolko je lekarov,pravnikov a ci uz obycajnych ludi co ziju slusne.hmm?
Ja nemám rada zovšeobecňovanie. Ani cigánov nehádžeme do jedného vreca.
31.01.2012 11:22 - otázka od miki
Myslíte si že je potrebné zmeniť zákony pri riešení romskej problematiky? Teda a k tak ktoré by ste zmenila? ďakujem.
V prvom rade treba uplatňovať existujúce zákony a hlavne princíp rovnosti občanov pred zákonom. Je potrebné zmeniť len veľmi málo zákonov. Konkrétne si prečítajte zajtra náš program na www.nas.sk. Ako príklad môžem uviesť zavedenie povinnej podmienky pre vyplácanie dávok dlhodobo nezamestnaným, účasť na verejnoprospešných prácach,...
31.01.2012 11:20 - otázka od Mária
Dobrý deň, prajem, veľmi Vám držím palce a prajem pevné nervy a návrat do politiky
Ďakujem za podporu :)
31.01.2012 11:20 - otázka od Peter
Dobrý deň.Zaujímalby ma váš nazor na ACTA..
Strana NAS ako jediná vydala jednoznačné stanovisko k dohode ACTA. Vyjadrujeme ostrý nesúhlas s touto dohodou, pretože podľa nás zamedzenie falšovania, o ktorom sa hovorí v dohode, je len zásterkou na zakrytie totálnej cenzúry a ovládnutie jediného slobodného prostredia - prostredia internetu. Smeruje k strate osobnej slobody a súkromia každého jednotlivca a je to vlastne totálna moc skupiny mocných a bohatých nad masami. Vždy budeme proti!
31.01.2012 11:18 - otázka od Milan
Ako vnímate fakt, že jednotliví "účinkujúci" v Gorile sa po jednom potichúčky začínajú vytrácať z tohoto štátu. Podľa mňa je to jednoznačné priznanie ich viny...
Zaujímalo by ma, čo na to pán Lipšic a orgány činné v trestnom konaní. Už sa mi zdá, že im akoby naschvál dali náskok :)
31.01.2012 11:17 - otázka od Boris
Dobrý deň pani predsedníčka. Patrím medzi voličov národných strán. Doposiaľ to bolo jednoduché SNS + Vy a hneď bolo jasné, že hlas SNS a krúžok Vám. Len čo teraz? Najlepšia možnosť by bola Vy ako predseda SNS. Každopádne želám veľa úspechov v živote a politickej kariére a silu na ľudí štýlu A. Ghanamová, ktorá to nemala v hlave celkom v poriadku.
Dúfam, že zostanete verný a budete voliť NAS. Značka strany, o ktorej píšete, je priveľmi zašpinená. Ak jej dáte hlas, prispievate nie k presadzovaniu národných myšlienok, ale k rozmnožovaniu majetku konkrétnych ľudí.
31.01.2012 11:16 - otázka od Peter
Dobrý deň, akým spôsobom ste sa angažovali vo veci : vyriešenie problému pana Dobrovodského s jeho neprispôsobivými susedmi? do dnešneho dňa je ohrozovaný z ich strany na majetku atd... Nečinost orgánov v tejto veci je zarážajúca, podobne ako prístup politikov k občanom. Dôjdete nám na meno iba pred voľbami ked potrebujete naše hlasy...
Ja som pánovi Dobrovodskému pomáhala dávno predtým, ako vôbec bol známy termín predčasných volieb. Pán Dobrovodský je na kandidátke našej strany NAS a je zárukou toho, že na cigánsky problém naša strana nezabudne. Máte pravdu, je zarážajúca nečinnosť štátnych orgánov. Ja som navštívila od podpredsedu vlády cez ministra až po prezidenta policajného zboru a všetkých som žiadala o jediné, aby sa v prípade Dobrovodského uplatňoval zákon rovnako na všetkých. Výsledok vidíte sami. Preto treba zmenu!
31.01.2012 11:14 - otázka od JOZEF
Ak štát plošne zníži platy všetkím úradníkom o 20% ušetrí mesačne obrovské sumy.Myslíte ,že by v dnešnej dobe nedostatku prac. príležitostí dali výpovede ?!? Fyrma platí podla toho aké má možnosti , štát platí aj keď na to nemá . Váš názor ?
V programe NAS naznačujeme, kde treba vykonať úspory v systéme verejnej správy, ktorá je veľmi prebyrokratizovaná. Takisto navrhujeme zaviesť princíp nezlúčiteľnosti funkcií pre poslancov NR SR a starostov, resp. primátorov, predsedov VÚC a poslancov Európskeho parlamentu. Tiež si myslím, že bola nehoráznosť, ako si pred Vianocami vyplácali obrovské odmeny, hlavne na niektorých ministerstvách a centrálnych orgánoch z vraj ušetrených peňazí, pretože išlo o peniaze, ktoré mohli byť použité na niečo úplne iné.
31.01.2012 11:11 - otázka od Miro
Pani Maliková ja len dúfam že ste zo svojej bývalej strany zobrali dosť hlasov nato, aby sa Slota už nedostal do parlamentu a nedehonestoval kedysi tak dobrú značku SNS . Držte sa .
Verím, že strana NAS sa aj napriek tomu, že my nemôžeme konkurovať rozsahom volebnej kampane strán, za ktorými stoja veľkí sponzori, sa dostane do parlamentu. NAS je jedine skutočne národnou stranou a myslím si, že je potrebné, aby bola v parlamente. Ďakujem za podporu.
31.01.2012 11:09 - otázka od Dano
Dobry den ako by ste komentovaly počinanie politickych stran za posledne obdobie ?
To je strašne na dlho, ale o výsledku 20 rokov dostatočne jasne hovoria oprávnené protesty verejnosti na námestiach. Nie je to dobré vysvedčenie pre väčšinu politikov a vyplýva z toho jedna vec. Ľudia by nemali veriť predvolebným sľubom, estrádam a gulášom, ale mali by vyberať podľa toho, či je to politik, ktorý má za sebou čistú minulosť alebo "nečistú".
31.01.2012 11:08 - otázka od Ada
Ak sa dostanete do vlády, urobíte konečne poriadok s našou "milovanou cig. menšinou"? Ak áno, ako?
Na túto otázku nájdete kompletnú odpoveď v našom volebnom programe na stránke www.nas.sk, ktorý zverejníme zajtra. Mnoho z konkrétnych krokov som povedala v predchádzajúcich odpovediach.
31.01.2012 11:07 - otázka od Morpheus Van Stargate
Dobrý deň Pani podpredsedníčka. Chcem sa opýtať ako sa budete odlišovať od SNS, ktorú potopil skorumpovaný politik.Chcem sa aj opýtať či sa budete daľej obklopovať ľudmi čo vam ubližovali ( klamali vás)ako pani P. vaša osobna navrharka čo Vás dogabala a obťahlia o peniaze( je to stara firma).Ja Vám osobne prajem úspech ste žena čo veľa prežila, ale ste aj veľa ľudom ukrivdili.vážte ľudí okolo seba..veľa ste ich stratili...
Strana NAS má na svojej kandidátke 98 % úplne nových ľudí, ktorí chcú úprimne robiť národnú politiku. K ostatnému sa vyjadrovať nebudem, pretože si myslím, že nie je od Vás korektné obviňovať zo svojej anonymity konkrétneho človeka, ktorého si vážim.
31.01.2012 11:05 - otázka od človek
Prečo sa každý politik tvári, že všetko vie a na všetko má riešenie? Prečo potom problémy nerieši. Ináč, ako učiteľku by som vás určite nechcel. Tiež sa tvárite, ako ten každý politik. Ale k veci.: -1- Aké riešenie ponúkate Vy, napríklad na dovyšetrenie tzv. "samoúnosu" Kováča mladšieho? -2- Myslíte si , že prezident mal vymenovať generálneho prokurátora? -3- Celý národ si myslí, že HArabín už "hore" nemá čo robiť ba ani v talári. Ďakujem
Ja by som Vás ako žiaka chcela, pretože ja som mala rada, ak mali moji žiaci vlastný názor a rozmýšľali. Nemáte pravdu, netvárim sa, že som zjedla všetku múdrosť sveta. Napríklad k prvej otázke Vám neviem odpovedať, pretože ja nie som orgán, ktorý môže zasahovať do vyšetrovania. K druhej otázke - myslím si, že prezident mal vymenovať generálneho prokurátora a som asi jeden z mála poslancov NR SR, ktorým je úplne jedno, kto bude generálnym prokurátorom a takisto mi je jedno, kto bude predsedom Najvyššieho súdu, pretože ja za ušami nič nemám.
31.01.2012 11:03 - otázka od majka
dobry den, p.Belousova, ak by ste nerobili politiku , kde by ste pracovali? a dokazali by ste zit s 350 eur ako vacsina Slovakov? myslite, ze ak sa dostanete k moci dokazete tuto realitu o nizkych platoch zmenit?mate na to plan?v com je vasa strana ina ako ta predosla ?
Ťažko teraz povedať, kde by ma osud zavial. Ja som "dedinská učiteľka" a nehanbím sa za to. Určite by som sa venovala nejakej práci s ľuďmi. Čo sa týka zvýšenia platov, my v programe hovoríme o kľúčových riešeniach pre Slovensko, ktoré sú reálne a naštartujú rozvoj Slovenska. Nedajme si podsúvať pesimizmus až depresie od niektorých politikov. Slovensko má malú zadlženosť - na úrovni štátu je to 41 % HDP, na úrovni obyvateľstva 28 %. Ak sa sfunkčnia systémy fungovania verejnej správy, zdravotníctva,... peniaze sa nájdu. A ak sa prestane kradnúť zo štátneho, čiže na Slovensku by nebolo až tak zle, len treba hľadať peniaze v systéme a nie na úkor ľudí.
31.01.2012 11:00 - otázka od Boris
Ahoj. Sledoval som Vás aj na TA3 , klub3 s p. Ghanamovou. Otras myslím moderatorka. Ale priestor aj ked ste mali nedala priestor na vyjadrenie aspon podla mňa. Chcem sa info. ak by ste sa dostali do parlamentu s ktorou politickou stranou by ste šli do koalície a s ktorou určite nie.
O koalíciách je ešte ťažko hovoriť, pretože padajú rozdiely medzi stranami v zmysle ideológie a hlavne bude dôležité, či je strana čistá, či nie. Programovo určite so stranami, ktoré presadzujú národné ciele a spravodlivé riešenia v sociálnej oblasti. Určite nie so stranou Híd a SMK.
31.01.2012 10:59 - otázka od Imrich
Dobry den, chcem sa Vas spytat co si myslite o sucasnej politike (tym myslim poslednych dvadsat rokov), aky mate nazor na poslanecku imunitu a taktiez aky mate nazor na velke majetky sucasnych politikov. Kazdy hovori ze sa nechce nabalit, avsak bud su to len klamstva alebo nakoniec podlahnu peniazom aj ked to nebol ich povodny zamer. Idete do politiky s tym ze chcete zbohatnut alebo nieco urobit pre obcanov? Nebude Vam vadit nalepka "politik ako kazdy iny" ktora je automaticky nalepena aj na tych dobrych politikov. Prosim zvazte odpoved pretoze tu zostane aj na dalsie roky a moze byt kompromitujuca :-)
Myslím si a je to aj vo volebnom programe NAS, že je vhodné zrušiť poslaneckú imunitu trestnoprávnu aj priestupkovú. Poslanec je taký istý človek ako každý iný. Ja som za 20 rokov imunitu nepotrebovala, ani ju nepotrebujem. Vadí mi, ak všetkých politikov hádžu do jedného vreca, pretože ja sa môžem každému čestne pozrieť do očí. Moje meno nie je spojené so žiadnou kauzou ani nebude.
31.01.2012 10:56 - otázka od Štefan
Dobrý deň pani Belousovová. Nemám koho voliť, rozhodol som sa Vás. Dôvodom je diskusia minulý rok v STV, kde pán Hrušovský súhlasil s tým, že ako jediná ste si nenakradla. Nie je mi jedno kde bude síce iba jemne hundrajúce, ale skvelé Slovensko. Držím Vám a nám palce. Myslím si, ak by sme nemali Gorily a nepracujúcich cigánov, sme Švajčiarsko!P.S. Vaše emotívne prejavy mi nevadia, beriem ich ako znak lásky k Slovensku.
Súhlasím s Vami. Keby sa nekradlo, už by sme boli trikrát Švajčiarsko. Mne tiež nevadia moje emocionálne prejavy, pretože ak mi na niečom záleží, tak to dávam aj najavo. Ale uisťujem Vás, že v poslednom čase sa tak málo rozčuľujem, až sa tomu sama divím.
31.01.2012 10:55 - otázka od vlasta
Aký máte názor na výstavbu sociálnych bytov pre mladé rodiny a nielen pre mladé rodiny, pretože viac a viac ľudí sa bez práce dostáva na "dno" a nie sú schpní splácať drahé byty.
V našom programe navrhujeme v rámci kapitoly "Mladí" výstavbu sociálnych bytov pre mladých, hlavne zo štrukturálnych fondov EÚ. EÚ navrhuje na dlhé plánovacie obdobie ako prioritu výstavbu sociálnych bytov pre cigánov. Strana NAS má za to, že je potrebné, aby aj na tlak členských štátov EÚ zmenila priority a namiesto cigánov bola prioritou výstavba bytov pre mladých. Dnes na uliciach európskych miest protestujú mladí ľudia, ktorí nemajú prácu, nemajú bývanie, nemajú perspektívy a istoty vo vlastnom štáte. To je dnes problém Európy a nie tí, ktorí parazitujú na sociálnom systéme štátov. Aj Slovensko môže prispieť k tomu, aby sa európski byrokrati zobudili a videli realitu života. Ak by sa budovali byty zo štrukturálnych fondov, až 90 % môžeme dostať z EÚ a tých 10 % by sme vedeli pokryť z vlastných - štát, obec. Toto by sa premietlo aj do výšky nájmu, pretože ak dnes obec berie 70 % úver na výstavbu bytov, ten sa premietne do nájomnej ceny od 150 do 200 eur a to sa nedá hovoriť o nájomnom byte. Toto je jedno konkrétne riešenie, ktoré ponúka NAS.
31.01.2012 10:50 - otázka od pavel
Pani Belousovova chceli sme byt vo volebnej komisii za vašu stranu zaujimali sme sa o to ešte v novembri telefonovali sme za vašou asistentkou nepotrebujete ved sa zo všetkym manipuluje ked možme aj teraz sme z malej dediny z okolia TATIER mame 2 obvody ste skvela vela uspechou
Ďakujem za podporu. Dúfam, že východniari podporia stranu NAS nielen preto, že k východnému Slovensku mám vemi srdečný vzťah, ale aj preto, že vlastne návštevou košického kraja minulý týždeň v piatok sme odštartovali volebnú kampaň.
31.01.2012 10:49 - otázka od janka
pani Anička, zdravím...páči sa mi Váš názor na cigáňov, celkovo, čo som počula vo Vašej diskusii s Ghanamovou bolo fajn/ strašná diskusia/..držím palce, nech sa Vám darí
Ďakujem za povzbudenie, bola to naozaj strašná relácia, ale ja využijem každý priestor, aby som sa mohla prihovoriť našim voličom.
31.01.2012 10:49 - otázka od th
Dobrý deň, prajem vám dobrý volebný úspech. Môžte vylúčiť, že ak sa dostanete do parlamentu, nezlúči sa znova vaša strana so SNS? Ďakujem a prajem veľa šťastia
Aj keď si myslím, že v SNS je medzi voličmi a radovými členmi veľa slušných ľudí, ktorí sú zneužívaní na rozvoj majetkových pomerov niekoho, s tými ľuďmi, ktorí sú vo vedení SNS, to nepovažujem za reálne a pretože sú tam doslova zabetónovaní stanovami, osud tejto strany nevidím perspektívne. NAS je dnes jediná národná strana, ktorá úprimne chce obrodiť národnú politiku na Slovensku.
31.01.2012 10:47 - otázka od Peter Beseda
Dobrý deň, mal by som pre Vás dve otázky. Kedy bude k pozretiu predvolebný program, a či v rámci neho navštívite Prievidzu.
Volebný program bude od zajtra na stránke www.nas.sk . Určite prídeme aj do Prievidze, nie však s estrádnym programom a gulášom, pretože za nami nestoja žiadne gorily, ale prejdeme celé Slovensko na volebnom autobuse a budeme sa s ľuďmi hlavne rozprávať na námestiach.
31.01.2012 10:46 - otázka od Denisa
Dobrý deň, pani Belousovová. Ktorý z poslancov je podľa Vás sexi?
No môžem si dovoliť na konci volebného obdobia povedať svoj úprimný názor: Ani jeden :) Ja mám úplne iné typy.
31.01.2012 10:45 - otázka od JAN
Predom Vás srdečne pozdravujem.Chcel by som vediet Váš názor Doktorom pridali 1000 euro a ZTPS s amputovanu nohu 10 euro.Pani MARTINAKOVA odpísala že DOKTORI ledva vyžiju a zachranuju životy.Držím Vám a podporujem aby ste sa dostali do PARLAMENTU.Viem že cítite so ZTPS a nezastávate ROMOV.Dakujem za Váš názor.
Bola som proti tomu, aby sa pridalo všetkým doktorom rovnako. Myslím si, že zdravotníctvo treba tiež dávať do poriadku. Napríklad, načo je toľko zdravotných poisťovní. Pokojne by stačila jedna štátna a súkromné, ak chcú existovať, mali by mať len pripoistenie nadštandardu. A potom navrhujeme podobný systém, ako je v Nemecku, kde v prvom rade poisťovňa musí uhradiť plnú výšku výkonov tak, aby nedochádzalo k čakacím listinám a platí zásada, že všetko, čo sa vyberie zo zdravotných odvodov, je súčasťou verejných financií a pri verejných financiách je zakázané generovať zisk. A dôležitá je kvalita poskytovaných služieb pre občanov.
31.01.2012 10:42 - otázka od Róbert
Na tlačovke ste prezentovala orientáciu k Rusku, myslíte si že je čas sa obracať sa aj týmto smerom, lebo doposiaľ všetci sa orientovali na USA a západ? Druhá otázka: Vyriešenie cigánskej otázky je veľmi bolestivé, nikto to neriešil len o tom hovoril a boli už minuté milióny EUR na túto problematiku a občania vám začínajú veriť, že si s tým poradíte, myslíte že za jedno volebné obdobie dokážete prispôsobiť neprispôsobivých, ktorí majú kriminalitu a žáskolátstvo v krvi? Tretia: Kauza Gorila ukázala ako sa rozkráda štát a obohacujú politici z predaja štátnych koncernov, Vy ste neboli označená v žiadnej kauze, je to vôbec možné byť v politike a nebrať pre seba? Štvrtá: Námestia sú plné, ľudia sú nespokojní a protestujú za svoje záujmy a právom, je to možné už konečne začať riešiť a ako poslankyňa NR SR ste podporila protestujúcich v kauze Gorila a Váš predseda NR SR podal trestné oznámenie, kde informácia bola publikovaná, že NR SR podáva trestné oznámenie, čo asi nie je právne v poriadku, keď NR SR rozhoduje v pléne, tak nezneužil niekto meno NR SR? Piata: Ľudia žijú z 280 - 350 € mesačne, ceny stúpajú, od potravín, cez plyn, elektrinu a je to už v pozícii, že nebudú mať ani na nájomné, základné potreby, uvažujete v tomto smere riešiť aj tieto veci, je normálne ak máme najvyššie dane a DPH na základné potraviny, ak áno tak ako? Ďakujem. Róbert.
Myslím si, že orientácia na Rusko je hlavne teraz v dobe ekonomickej krízy veľmi potrebná. Či chceme alebo nechceme, Rusko je najväčšia krajina sveta a má najväčšie zásoby nerastných surovín a myslím si, že ekonomická a iná spolupráca je len na prospech Slovenska. Veď o ruské trhy má záujem celý svet. Čo sa týka cigánskej otázky, riešenie nie je na jedno volebné obdobie, ale na Slovensku je nie o päť minút dvanásť, ale desať minút po dvanástej, aby sme začali. V prvom rade začiatkom je uplatňovanie rovnosti občanov pred zákonom, t.j. zbavenie sa vlastného pocitu, že ak sa "krivým zrakom" pozriem na cigána, už som rasista. Pamätám si v 90. rokoch, mnohí hovorili, že chcú občiansku spoločnosť. Máme ju a v občianskej spoločnosti sú všetci občania rovní. Zákon by nemal rozlišovať, či je občan biely alebo čierny, bodkovaný alebo páskovaný. A ďalšie riešenia som naznačila v predchádzajúcich odpovediach. Podrobne je to rozpracované vo volebnom programe, ktorý nájdete zajtra na stránke www.nas.sk . K ďalšej otázke: Je možné byť v politike a nefigurovať v žiadnej kauze. To, že predseda NR SR podal trestné oznámenie, považujem za obrovskú nehoráznosť a budem žiadať na dnešnej schôdzi, aby toto trestné oznámenie bolo stiahnuté. Plénum nerozhodovalo o podaní trestného oznámenia, pretože schôdza NR SR sa začína až dnes o 13:00. A k poslednej otázke. Náš program obsahuje nielen reálne riešenia, ale hovorí aj o ich financovaní, to znamená, kde v systéme štátu na ne nájsť peniaze. Napríklad, rozsah korupcie - 120 miliárd SK ročne sa prepadne do diery korupcie, t.j. ukradne. NAS je proti tomu, aby sa zvyšovali ďalej priame alebo nepriame dane, pretože ak štatistiky hovoria o priemernom plate 810 eur, pravda je taká, že 80 % obyvateľov má príjem od 350 do 500 eur. To znamená, že ak nechceme týchto ľudí doslova dehonestovať a ponížovať, nie je možné zvyšovať dane a prenášať na ich plecia problémy, ktoré sa dajú vyriešiť aj iným spôsobom. Napríklad tým, že sa nebude kradnúť alebo že sa zmení sociálny systém - dôchodkový. Nedávno prešla médiami informácia, že v druhom pilieri vlastne ľudia prichádzajú o peniaze - že sa nezhodnocujú. Druhý pilier a na to som upozorňovala už pri jeho tvorbe, bol vlastne nastavený ako kšeft pre správcovské spoločnosti, ktoré doslova podnikajú bez akéhokoľvek rizika a negarantujú tým, ktorí tam vložili peniaze, nič. My navrhujeme presunúť 5 % z druhého piliera do prvého, odbúrať byrokraciu v Sociálnej poisťovni a ušetrené prostriedky, ktoré predstavujú 12-15 %, použiť na valorizovanie dôchodkov a zníženie rozdielu medzi staro a novodôchodcami. To je len príklad, ako sa dajú hľadať peniaze v systéme fungovania a nie na úkor daňového zaťažovania ľudí.
31.01.2012 10:30 - otázka od Honislav
Ahoj Anicka ste zadana?Mate chlapa?
To beriem ako trošku rozveselenie v rámci týchto krušných dní. Viete, ja si už niekedy pripadám ako jediný "chlap" v slovenskej politike v tom zmysle, že sa snažím vždy správať čestne.
31.01.2012 10:29 - otázka od piťo
Anča,vyžeň tych ciganov do lesa.Urob z nich ťažne kone,nech nežeru zadarmo.Fandim TI.
Bola by som rada, keby ste ma oslovovali nejako inak - krajšie :) Ale k otázke. Presne to, o čom hovoríte, má strana NAS vo svojom volebnom programe, t.j. zavedenie povinných verejnoprospešných prác ako podmienky na získanie podpory pre dlhodobo nezamestnaných, medzi ktorými je obrovské percento práve cigánov. To, že majú nízku kvalifikáciu, nie je problémom, pretože napríklad existuje mnoho prác, kde sa nevyžaduje kvalifikácia - aj Vami spomínané práce na čistení lesov. Je obrovské množstvo dreva, ktoré by sa pri čistení lesov získalo a napríklad, ak vo Viedni existuje už roky tepelná elektráreň, ktorá pracuje na štiepke, t.j. na odpadovom dreve, prečo by sa podobný projekt nedal zrealizovať aj na Slovensku? Prospech by mali všetci.
31.01.2012 10:25 - otázka od paolo
dobry den.chcem sa spytat ake konkretne kroky vykonala sns a vy osobne ked ste boli vladna strana v rieseni romskej otazky. poprosim konkretne veci nie frazy.dakujem
V koalícii je vždy podelená zodpovednosť. Tento okruh problémov spadá aj spadal pod kompetencie podpredsedu vlády pre národnostné menšiny. V čase spomínanej koalície ja osobne som kritizovala pána Čaploviča a už vtedy som navrhovala vytvorenie internátnych škôl a prísne dodržiavanie zákonov podľa princípu - všetci občania sú pred zákonom rovní v právach, ale aj povinnostiach.
31.01.2012 10:23 - otázka od Tibor
Prečo ne dištancovali ste sa voči kauzám SNS keď ste boli vo vláde. Prečo ste rozdeľovali SR na Maďaroch na Cigánov a na Bratislavčanov a označovali ste ich za parazitov.
V čase, keď boli medializované tieto kauzy, som ich kritizovala vo vnútri strany a pokúšala som sa zabojovať o jej očistu. Ja som v živote vždy bojovník. To, že ma vyhodili skôr, než sa mi to podarilo, je fakt. Slovenskú republiku v prvom rade chápem ako štát, v ktorom Slováci si uplatnili svoje prirodzené právo na zvrchovanosť a štátnosť. Čiže Slovenskú republiku chápem v prvom rade ako národný štát Slovákov, ktorí tak ako definuje aj ústava, žijú spoločne s inými národnosťami. Národnosti na Slovensku majú taký štandard práv, aký nie je nikde inde vo svete. Bratislavčanov som nikdy neoznačovala tým termínom, ktorý ste napísali, zrejme vychádzate z neoverených informácií. Bratislavu mám rada, veď tu žijem od vysokej školy, dalo by sa povedať "na týždňovkách".
31.01.2012 10:20 - otázka od Martin
Pani Belousovová, čo by asi povedali Martin Rázus, Andrej Hlinka, Ľudovít Štúr a iní významní Slováci, keby videli, ako sa v súčasnosti na Slovensku narába a hazarduje s národnou politikou?
Určite by títo dejatelia zaplakali hlavne nad tým, ako niekto posvätné národné ideály zneužil a vymenil za rozličné nástenkové tendre, emisie a ďalšie obohacovanie. Snahou strany Národ a Spravodlivosť je obrodiť národnú politiku presne v duchu ideálov týchto našich veľkých mužov. O tom je NAS.
31.01.2012 10:18 - otázka od Gabriel Merňák
Všetky oblasti života spoločnosti sú rozvrátené. Počnúc zdravotníctvom, školstvom cez spravodlivosť a končiac bezpečnosťou a obranou. Bežní ľudia z toho obviňujú politické špičky a to najmä preto, že nielen politici na najvyššej úrovni, ale aj miestni politici často bojujú proti niekomu/niečomu, namiesto toho, aby bojovali za niečo. Výhovorky pod úroveň, trápne vykrúcanie sa a bohapusté lži politikov založili v spoločnosti absolútnu nedôveru voči nim a voči ich stranám vôbec. Veríte vy, a Vaši kolegovia na najvyššej politickej úrovni, že sa ešte nájdu hluchí a slepí voliči, ktorých dokážete aj v nadchádzajúcich voľbách rovnako podviesť, ako mnohokrát pred tým? Vnímate vôbec, aký obraz o sebe a Vašich stranách ponúkate občanom? Ste schopní napraviť tento stav a ako? Prosím Vás však o vecné a podložené argumenty a nie o táraniny, ktoré denne počúvame od politikov, ktorí žijú z našich peňazí a ktorí ich bohapusto defraudujú a pritom nám bez okolkov pľuvajú do očí.
Bola by som veľmi rada, keby sa mi podarilo presvedčiť konkrétne Vás. Je to však na dlhšiu diskusiu. Chápem Vaše pocity, pretože možno budete prekvapený, aj ja ich niekedy mám. Nesúhlasím však s Vaším tvrdením, že chcem niekoho podviesť. Ak by to tak bolo, mohla som ostať tam, kde som bola a čušať a nekomplikovať si život. Chcela by som poprosiť Vás aj ostatných, aby ste nehádzali všetkých politikov do jedného vreca. Ja som v politike 20 rokov a moje meno nie je spojené so žiadnou kauzou a verte, že ani nebude.
31.01.2012 10:15 - otázka od Lucas
Aký je Váš postoj ku povolebnej spolupráci so Smerom? Ste viac pravicovo, alebo lavicovo orientovaná?
Myslím si, že v dobe, ktorú prežívame, padá klasické delenie strán na ľavicové a pravicové, na veľké a malé. Podstatné je, či je strana čistá alebo je zašpinená rozličnými korupčnými a klientelistickými kauzami. Jednoducho povedané, či má strana záujem obhajovať Slovensko a jeho obyvateľov alebo byť nástrojom kapitálu v politike. Konkrétne k spolupráci so Smerom, viem si predstaviť túto spoluprácu, pretože si myslím, že v Smere je veľa ľudí, ktorým úprimne ide o Slovensko, no na druhej strane je tam aj veľa "kapitalistov", ktorí takisto chápu politiku ako prostriedok na získanie výhod. Spolupráca môže posilniť prvú skupinu.
31.01.2012 10:12 - otázka od vlado
ahoj Anicka....si veriaca a chodis do kostola? dakujem
Som veriaci človek, ale myslím si, že je to najvnútornejšia záležitosť každého človeka. Ja sa snažím podľa toho žiť.
31.01.2012 10:11 - otázka od Jozef
Boli ste podpredsedníčkou skorumpovanej strany, prečo máme teraz veriť vo vašu spravodlivosť ?
V čase, keď ja som bola predsedníčkou strany, ktorú spomínate, žiadne korupčné kauzy ani podozrenia s ňou spojené neboli.
31.01.2012 10:11 - otázka od JOZEF
Je to veľký problém zostaviť útavu podľa najlepšie fungujúcich demokracií ? Švajčiarsko,Nórsko ..... Nepracuješ - neješ.Pokradneš - zaplatíš - odsedíš (nemyslím odsedieť v EU parlamente)Ako je možné , že sa skartujú dokumenty a nikto nie je za to zodpovedný ? Nepátra sa kto dal príkaz atď. Funkcionár spraví podvod a naj-trest je ,že ho odvolajú a ešte dostane odstupné ???
Náš program navrhuje riešiť problém neprispôsobivých občanov - cigánov podľa najlepších skúseností vo svete. Stručne sme ho preto nazvali švajčiarsko-izraelsko-americký model. Stručne vysvetlím. Švajčiarsko má veľmi prísny systém vyplácania sociálnych dávok, presne tak, ako píšete. Napríklad "vybývané byty" si ten, kto ich zničil, odsedí vo väzení a zaplatí ich rekonštrukciu. Odmietnutie práce je dôvodom na odobratie dávok. V Izraeli sa veľmi osvedčil systém internátnych škôl. V USA, FBI a ostatné štátne inštitúcie doteraz robia štatistiky kriminality podľa príslušnosti k rase a etniku. Čiže niečo podobné by určite významne pomohlo k riešeniu našich problémov s cigánskym etnikom.
31.01.2012 10:07 - otázka od eva
prepáčte, ale ja Vám už neverím. Večné spory v rámci SNS a stále cítim niekde v pozadí vašu hádavosť a nervnosť.
Musíte chápať, že nejde o spory, ale o podstatu prístupu k politike. Ja nechápem politiku ako prostriedok na obohacovanie. O mne sa nevyjadril Fico ani nikto iný, že som sa v politike nabalila. Ja nevyužívam majetok, ktorý by bol nad moje pomery. Je to o niekom inom.
31.01.2012 10:05 - otázka od Marian
Vážená pani poslankyňa, absolútne nesúhlasím s Vaším programom, pretože je nacionalistický a nič neriešiaci okrem vidiny pár teplúčkych miestečiek v parlamente. Jediné pozitívukm je to, že odoberiete Vášemu súputnikovi, ktorého špinavosti, zbojstvá, prechmaty a podvody ste tolerovali a ako občan vediaci o možnej trestnej činnosti pohlavárov strany ste neinformovali orgány činné v trestnom konaní:nastenkový tender - 300 mil. Sk, predaj emisií 100 mil €
Myslím si, že ste si program neprečítali, pretože ešte nebol zverejnený na našej stránke. Odporúčam Vám, aby ste si ho prečítali zajtra a nevytvárali si úsudok na základe vlastných negatívnych emócií alebo postojov voči mne alebo na základe niektorých zmanipulovaných médií. Ku kauzám bývalej strany len toľko: Premiér Fico sa verejne vyjadril, že Ján Slota sa v politike nabalil. Očakávala som, že po tom, ako boli odvolaní cca piati ministri, bude nasledovať konanie orgánov činných v trestnom konaní. Nie je mojou vinou, že sa tak nestalo. Takisto pán Lipšic ešte ako opozičný poslanec sa vyjadroval v súvislosti s týmito kauzami o podvodoch a ja sa pýtam a mnohí občania so mnou, čo bolo vyšetrené za skoro rok a pol, čo je ministrom vnútra. Ja som bojovala za očistu strany a pretože sa ma naľakali, ma zo strany vylúčili. Myslím si, že sa nemám za čo hanbiť, pretože som bola jedna z mála, ak nie jediný politik, ktorý poukázal na podozrenie z korupcie a klientelizmu vo vlastnej strane.
31.01.2012 10:01 - otázka od eva
pytaju 5000 gorily nakradli miliardy,hnus
Dobrý deň. Ďakujem za prvú veľmi aktuálnu otázku. Zrejme máte na mysli podanie trestného oznámenia NR SR na protestujúcich voči kauze Gorila. Strana NAS dala ako jedna z prvých včera stanovisko, v ktorom sme vyjadrili šok a pobúrenie z toho, že NR SR vôbec prvýkrát v histórii podala trestné oznámenie. Očakávali sme, že to bude trestné oznámenie v nejakej závažnej veci, ktoré sa týka Slovenska a boli sme užasnutí, že je to vlastne trestné oznámenie na organizátorov zhromaždenia vyjadrujúceho názor širokej verejnosti ku kauze Gorila. Na schôdzi NR SR dnes budem žiadať, aby bolo okamžite stiahnuté a takisto, aby boli zverejnené mená členov vedenia NR SR, ktorí namiesto toho, aby sa zasadili o vyšetrovanie kauzy Gorila, kriminalizujú zástupcov verejnosti oprávnene zhrozenej z korupcie a klientelizmu politickej špičky Slovenska.

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu