BRATISLAVA/BRNO - Desiatky ľudí z celého Česka dorazili do Brna a tešili sa na výhodný nákup. Z reklám a plagátov sa dozvedeli, že miestny obchod ponúka sezónny výpredaj nohavíc - prvých 100 kusov ponúkal za 2,50 českých korún! Prišli najmä dôchodcovia a ľudia v strednom veku. Nakoniec sa stali terčom posmechu.
Výpredaj bol totiž falošný a konal sa pri príležitosti festivalu krátkych hraných amatérskych filmov. Organizátori dokonca medzi desiatky ľudí, ktorí prišli, nastrčili aj niekoľko platených provokatérov, ktorí mali dav rozvášniť. Nepodarilo sa im to, ľudia, ktorí prišli aj z veľkej diaľky, boli skôr smutní.
"Kampaň mala vzbudzovať záujem, provokovať, vyvolávať otázky, či ide o vtip, alebo snáď o realitu," pokúšal sa vec vysvetliť jeden z organizátorov. Tí sa však nemôžu pochváliť prílišnou originalitou. Veľmi podobný podvod s fiktívnym obchodným domom použili pred niekoľkými rokmi filmári pri nakrúcaní dokumentu Český sen.