Viliam Veteška
BRATISLAVA – Najlepším riešením pri privatizácii bratislavského a košického letiska by bolo podľa podpredsedu ĽS-HZDS Viliama Vetešku odstúpenie od tendra. „Nestojí za to zastaviť tender a nechať to budúcej vláde?“ opýtal sa včera v diskusnej relácii TV Markíza Sito Veteška ministra dopravy Pavla Prokopoviča.
Veteška zároveň upozornil, že v tendri figurujú rakúski poradcovia i víťazi. Zároveň vyslovil obavu, že bratislavské letisko onedlho po privatizácii prejde do ďalších rúk.
Podľa Prokopoviča by bolo zastavenie privatizácie letísk či zrušenie privatizácie, ako to ohlasuje Smer najhoršou alternatívou, ktorá by zastavila proces rozvoja letísk. Zároveň dodal, že aj keby bol iný víťaz tendra, po niekoľkých rokoch by mohol predať bratislavské letisko Schwechatu. Upozornil, že ak víťaz tendra nesplní podmienky predaja, štát môže získať svoje podiely naspäť.
Podľa Prokopoviča je lepšia spolupráca medzi bratislavským a schwechatským letiskom ako konkurencia, pretože bratislavské letisko prepravilo milión cestujúcich, kým rakúske 16 miliónov. „O akej konkurencii hovoríme,“ opýtal sa v tejto súvislosti minister dopravy.
Podľa Prokopoviča by bolo zastavenie privatizácie letísk či zrušenie privatizácie, ako to ohlasuje Smer najhoršou alternatívou, ktorá by zastavila proces rozvoja letísk. Zároveň dodal, že aj keby bol iný víťaz tendra, po niekoľkých rokoch by mohol predať bratislavské letisko Schwechatu. Upozornil, že ak víťaz tendra nesplní podmienky predaja, štát môže získať svoje podiely naspäť.
Podľa Prokopoviča je lepšia spolupráca medzi bratislavským a schwechatským letiskom ako konkurencia, pretože bratislavské letisko prepravilo milión cestujúcich, kým rakúske 16 miliónov. „O akej konkurencii hovoríme,“ opýtal sa v tejto súvislosti minister dopravy.