BRATISLAVA - Konzorcium TwoOne spájajúce viedenské letisko, rakúsku Raiffeisen Zentralbank AG a private equity skupinu Penta považuje podľa vedúceho konzorcia Michaela Fazekasa svoju ponuku za najlepšiu pre pozitívny rozvoj letísk v Bratislave a v Košiciach.
Privatizačná komisia odporučila ministrovi dopravy Pavlovi Prokopovičovi, aby za strategického investora 66-percentného balíka bratislavského a košického letiska navrhol vláde schváliť práve konzorcium TwoOne. Ako ďalej minister uviedol, ako najvhodnejšieho náhradného uchádzača pre prípadný ďalší proces privatizácie oboch letísk výberová komisia odporučila konzorcium spájajúce španielsku spoločnosť Abertis, britského prevádzkovateľa letísk TBI a slovenskú finančnú skupinu J&T. "Ide len o návrh komisie, neznamená to, že vybrala víťaza," zdôraznil Prokopovič.
"Veľmi nás tento výsledok teší. Predložili sme ambiciózny obchodný a investičný plán, ktorý z oboch letísk robí hybnú hospodársku silu regiónu," povedal Fazekas. Plánované rozšírenie bratislavského letiska v rámci aliancie s viedenským letiskom je podľa neho investíciou do budúcnosti, pričom konzorcium TwoOne chce podľa Fazekasa v Bratislave pôsobiť s cieľom dosiahnuť dlhodobý rozvoj letiska. "Aliancia oboch letísk trvalo zhodnotí konkurencieschopnosť celého regiónu Viedeň - Bratislava," dodal Fazekas.
Rozhodnutie privatizačnej komisie považuje konzorcium spájajúce španielsku spoločnosť Abertis, britského prevádzkovateľa letísk TBI a slovenskú finančnú skupinu J&T za prekvapivé. "Hoci vláda deklarovala, že od privatizácie očakáva rozvoj leteckej dopravy, komisia vybrala uchádzača, ktorého poradca na základe ponuky vláde vyslovene neodporučil," uviedol pre agentúru SITA hovorca J&T Maroš Sýkora. Rozhodnutie komisie, ktorá nenesie žiadnu zodpovednosť, má v každom prípade podľa neho len charakter odporúčania pre rozhodnutie vlády. "Veríme preto, že vláda pri svojom rozhodovaní vezme do úvahy všetky okolnosti a rozhodne v zmysle zámerov, ktorých naplnenie od privatizácie letísk očakáva," dodal za konzorcium Sýkora.
Ako pre agentúru SITA povedal riaditeľ divízie Controlling nemeckej letiskovej spoločnosti Köln-Bonn Airport Martin Dall, odporúčanie komisie nebude spoločnosť zatiaľ komentovať. Spoločnosť Köln-Bonn Airport pritom patrí do konzorcia Independent Slovak Airport Partners (ISAP), kde ešte patrí fond GalaxyS, spoločnosť Airport Consulting Vienna a kanadská strojárska firma SNS-Lavalin International.
Výberová komisia sa podľa ministra pri oboch letiskách stotožnila s odporúčaním privatizačného poradcu, rakúskej Meinl Bank AG. Ako Prokopovič pokračoval, do začiatku rokovania výberovej komisie nebol podaný žiadny oficiálny protest a preto nemá dôvod spochybňovať jej rozhodnutie. "Dám si predložiť všetky materiály od komisie aj privatizačného poradcu a v prvom januárovom týždni pripravím spolu s ministrom hospodárstva materiál na rokovanie vlády," povedal Prokopovič s tým, že zatiaľ nemá k dispozícii ani ceny predložené v jednotlivých ponukách. Kabinet by sa privatizáciou letísk mohol podľa neho zaoberať v polovici januára. "Až tam padne záväzné rozhodnutie o vstupe strategického investora do jednotlivých letísk," dodal minister.
"Veľmi nás tento výsledok teší. Predložili sme ambiciózny obchodný a investičný plán, ktorý z oboch letísk robí hybnú hospodársku silu regiónu," povedal Fazekas. Plánované rozšírenie bratislavského letiska v rámci aliancie s viedenským letiskom je podľa neho investíciou do budúcnosti, pričom konzorcium TwoOne chce podľa Fazekasa v Bratislave pôsobiť s cieľom dosiahnuť dlhodobý rozvoj letiska. "Aliancia oboch letísk trvalo zhodnotí konkurencieschopnosť celého regiónu Viedeň - Bratislava," dodal Fazekas.
Rozhodnutie privatizačnej komisie považuje konzorcium spájajúce španielsku spoločnosť Abertis, britského prevádzkovateľa letísk TBI a slovenskú finančnú skupinu J&T za prekvapivé. "Hoci vláda deklarovala, že od privatizácie očakáva rozvoj leteckej dopravy, komisia vybrala uchádzača, ktorého poradca na základe ponuky vláde vyslovene neodporučil," uviedol pre agentúru SITA hovorca J&T Maroš Sýkora. Rozhodnutie komisie, ktorá nenesie žiadnu zodpovednosť, má v každom prípade podľa neho len charakter odporúčania pre rozhodnutie vlády. "Veríme preto, že vláda pri svojom rozhodovaní vezme do úvahy všetky okolnosti a rozhodne v zmysle zámerov, ktorých naplnenie od privatizácie letísk očakáva," dodal za konzorcium Sýkora.
Ako pre agentúru SITA povedal riaditeľ divízie Controlling nemeckej letiskovej spoločnosti Köln-Bonn Airport Martin Dall, odporúčanie komisie nebude spoločnosť zatiaľ komentovať. Spoločnosť Köln-Bonn Airport pritom patrí do konzorcia Independent Slovak Airport Partners (ISAP), kde ešte patrí fond GalaxyS, spoločnosť Airport Consulting Vienna a kanadská strojárska firma SNS-Lavalin International.
Výberová komisia sa podľa ministra pri oboch letiskách stotožnila s odporúčaním privatizačného poradcu, rakúskej Meinl Bank AG. Ako Prokopovič pokračoval, do začiatku rokovania výberovej komisie nebol podaný žiadny oficiálny protest a preto nemá dôvod spochybňovať jej rozhodnutie. "Dám si predložiť všetky materiály od komisie aj privatizačného poradcu a v prvom januárovom týždni pripravím spolu s ministrom hospodárstva materiál na rokovanie vlády," povedal Prokopovič s tým, že zatiaľ nemá k dispozícii ani ceny predložené v jednotlivých ponukách. Kabinet by sa privatizáciou letísk mohol podľa neho zaoberať v polovici januára. "Až tam padne záväzné rozhodnutie o vstupe strategického investora do jednotlivých letísk," dodal minister.