BRATISLAVA - Rekonštrukcia mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom by mala stáť 300 mil. Sk.
"Suma sa rozdelí medzi slovenskú a maďarskú stranu tak, že Maďarsko zaplatí zhruba o 15 mil. Sk viac," povedal pre agentúru SITA štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR Ján Kotuľa. Navýšenie financií na strane maďarského partnera súvisí podľa neho s tým, že Slovensko v minulosti financovalo určité práce na moste z vlastných zdrojov. Vyplýva to z dohody medzi MDPT a Ministerstvom hospodárstva a dopravy Maďarskej republiky, ktorú Kotuľa a jeho maďarský kolega Zsolt Csaba Horváth podpísali minulý piatok.
Štátni tajomníci sa zároveň dohodli, že proces výberu dodávateľa na rekonštrukciu bude zastrešovať maďarská strana. "S prípravou medzinárodného tendra by malo Maďarsko začať už v týchto dňoch, uskutočniť by sa mohol v jeseni," uviedol Kotuľa. Práce na moste by sa po výbere dodávateľa mali začať čo najskôr, aj keď na presnom termíne sa štátni tajomníci nedohodli. "Predpokladáme však, že približne v polovici budúceho roka by mali byť práce na moste hotové," zdôraznil Kotuľa.
Ako ďalej informoval Kotuľa, na piatkovom stretnutí hovorili aj o ďalších mostoch na spoločnej štátnej hranici. "Hovorili sme napríklad o možnostiach spolupráce pri tzv. ipeľských mostoch, ktorých sme zatiaľ identifikovali osem," skonštatoval štátny tajomník MDPT. Otázka mostov by podľa neho mala byť témou aj ďalšieho stretnutia štátnych tajomníkov v septembri, či stretnutia ministrov dopravy v októbri. Na rokovaní pritom Horváth a Kotuľa prebrali aj možnosti zlepšenia spolupráce v nákladnej železničnej doprave, využitia terminálov kombinovanej dopravy či Letiska Košice - Airport Košice, a.s. Vzájomne sa informovali aj o programe budovania diaľnic a rýchlostných ciest vo svojich krajinách.
Ako ďalej informoval Kotuľa, na piatkovom stretnutí hovorili aj o ďalších mostoch na spoločnej štátnej hranici. "Hovorili sme napríklad o možnostiach spolupráce pri tzv. ipeľských mostoch, ktorých sme zatiaľ identifikovali osem," skonštatoval štátny tajomník MDPT. Otázka mostov by podľa neho mala byť témou aj ďalšieho stretnutia štátnych tajomníkov v septembri, či stretnutia ministrov dopravy v októbri. Na rokovaní pritom Horváth a Kotuľa prebrali aj možnosti zlepšenia spolupráce v nákladnej železničnej doprave, využitia terminálov kombinovanej dopravy či Letiska Košice - Airport Košice, a.s. Vzájomne sa informovali aj o programe budovania diaľnic a rýchlostných ciest vo svojich krajinách.