PARÍŽ - Najväčšia francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën predala za prvý polrok 1,754 mil. vozidiel, čo bolo o 11 tis. viac ako v rovnakom období pred rokom. Predaj áut značky Peugeot sa za polrok zvýšil o 0,6 % na 1,028 mil. kusov a značka Citroën sa podieľala na celkovom predaji 726 tis. kusmi, čo bol medziročný nárast o 0,5 %.
Spoločnosť pripisuje nárast predaja uvedeniu nových modelov Citroën C4, Peugeot 407 a Peugeot 1007. Automobilka očakáva, že vďaka novým modelom a agresívnej reklame predaj za celý rok mierne vzrastie.
Avšak na kľúčovom západoeurópskom trhu predaj spoločnosti PSA Peugeot Citroën v prvom polroku poklesol o 2,3 %. Oslabenie predaja v západnej Európe spôsobili vysoké ceny výrobných materiálov a palív, slabý dopyt a silná konkurencia zahraničných výrobcov. Naopak mimo Európy francúzska automobilka predala o 9 % vozidiel viac ako pred rokom a predaj na mimoeurópskych trhoch predstavoval 29 % z celkového predaja spoločnosti.
Podobný vývoj zaznamenala aj ďalšia francúzska automobilka Renault, ktorej predaj v prvom polroku taktiež poháňali mimoeurópske trhy. Renault predal za prvý polrok celkovo 1,356 mil. áut. Predaj automobilky v západnej Európe za polrok poklesol o 0,8 %, zatiaľ čo mimo Európy Renault zaznamenal zvýšenie predaja o 16,8 %. PSA Peugeot Citroën, stavia na Slovensku nový závod pri Trnave, ktorý by mal začať výrobu od roku 2006 a zamestnať 3 500 ľudí.
Avšak na kľúčovom západoeurópskom trhu predaj spoločnosti PSA Peugeot Citroën v prvom polroku poklesol o 2,3 %. Oslabenie predaja v západnej Európe spôsobili vysoké ceny výrobných materiálov a palív, slabý dopyt a silná konkurencia zahraničných výrobcov. Naopak mimo Európy francúzska automobilka predala o 9 % vozidiel viac ako pred rokom a predaj na mimoeurópskych trhoch predstavoval 29 % z celkového predaja spoločnosti.
Podobný vývoj zaznamenala aj ďalšia francúzska automobilka Renault, ktorej predaj v prvom polroku taktiež poháňali mimoeurópske trhy. Renault predal za prvý polrok celkovo 1,356 mil. áut. Predaj automobilky v západnej Európe za polrok poklesol o 0,8 %, zatiaľ čo mimo Európy Renault zaznamenal zvýšenie predaja o 16,8 %. PSA Peugeot Citroën, stavia na Slovensku nový závod pri Trnave, ktorý by mal začať výrobu od roku 2006 a zamestnať 3 500 ľudí.