BRATISLAVA - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) hospodárili počas prvých štyroch mesiacov tohto roka so ziskom viac ako 69,3 mil. Sk. V medziročnom porovnaní je tento výsledok o 225,6 mil. Sk lepší, keďže vlani v rovnakom období vykázali ŽSR stratu vo výške 156,2 mil. Sk.
Celkové výnosy spoločnosti predstavovali 5,383 mld. Sk, čo je medziročný pokles o takmer dve percentá. Náklady ŽSR sa medziročne znížili o 5,9 % na 5,314 mld. Sk. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.
Výška celkových záväzkov ŽSR dosiahla ku koncu apríla tohto roka hodnotu 32,239 mld. Sk, pričom bankové úvery a výpomoci tvorili 75-percentný podiel v sume 24,26 mld. Sk. Ku koncu sledovaného obdobia evidovali ŽSR dlhodobé záväzky v objeme 2,788 mld. Sk a krátkodobé záväzky na úrovni 3,202 mld. Sk. Na celkovom objeme pohľadávok v sume 1,463 mld. Sk sa krátkodobé pohľadávky podieľali 97,9-percentným podielom.
Medzi najvýznamnejšie aktivity ŽSR patrí v súčasnosti modernizácia železničných tratí, ktoré sú súčasťou slovenskej časti V. eurokoridoru. V tomto roku sa už začali práce na úseku Bratislava-Piešťany v objeme približne 320 mil. eur. V druhej polovici tohto roka plánujú ŽSR začať s modernizačnými prácami aj na úseku Piešťany-Nové Mesto nad Váhom, zatiaľ však neukončili výberové konanie na dodávateľa, ani na výkon stavebného dozoru.
Výška celkových záväzkov ŽSR dosiahla ku koncu apríla tohto roka hodnotu 32,239 mld. Sk, pričom bankové úvery a výpomoci tvorili 75-percentný podiel v sume 24,26 mld. Sk. Ku koncu sledovaného obdobia evidovali ŽSR dlhodobé záväzky v objeme 2,788 mld. Sk a krátkodobé záväzky na úrovni 3,202 mld. Sk. Na celkovom objeme pohľadávok v sume 1,463 mld. Sk sa krátkodobé pohľadávky podieľali 97,9-percentným podielom.
Medzi najvýznamnejšie aktivity ŽSR patrí v súčasnosti modernizácia železničných tratí, ktoré sú súčasťou slovenskej časti V. eurokoridoru. V tomto roku sa už začali práce na úseku Bratislava-Piešťany v objeme približne 320 mil. eur. V druhej polovici tohto roka plánujú ŽSR začať s modernizačnými prácami aj na úseku Piešťany-Nové Mesto nad Váhom, zatiaľ však neukončili výberové konanie na dodávateľa, ani na výkon stavebného dozoru.