BRATISLAVA - Objem výdavkov na stavebné práce na diaľnici D1 a na rýchlostných cestách R1 a R2 by mal v tomto roku dosiahnuť 11,594 mld. Sk. Až 69,2 % z tejto sumy, teda 8,03 mld. Sk pritom pripadá na výstavbu diaľnice D1.
Na rýchlostnú cestu R1 by sa malo použiť 17,4 %, čo predstavuje 2,013 mld. Sk a na rýchlostnú cestu R2 by tak malo smerovať 1,551 mld. Sk, teda 13,4 %. Vyplýva to zo správy o plnení programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorú rezort dopravy predložil do pripomienkového konania.
Celkové výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku by sa však podľa predbežného podnikateľského plánu Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. mali pohybovať na úrovni 16,1 mld. Sk. Z toho výdavky na stavebné práce by mali byť vo výške 14,209 mld. Sk. Oproti predchádzajúcemu roku, kedy sa preinvestovalo vyše 9 mld. Sk, sú na tento rok plánované výrazne vyššie objemy financií. Zdrojmi tohto navýšenia by podľa správy ministerstva dopravy mali byť úvery pre Národnú diaľničnú spoločnosť v sume 4,8 mld. Sk, výnosy z predaja diaľničných nálepiek v objeme 960 mil. Sk, ako aj predpokladané vyššie čerpanie prostriedkov z fondov Európskej únie.
Ako ďalej vyplýva zo správy, v tomto roku predpokladá rezort dopravy odovzdať do užívania 3,9-kilometrový úsek diaľnice D1 Bratislava Viedenská cesta - Prístavný most a úsek D1 Beluša - Sverepec v dĺžke 7,4 kilometra. Úseky by sa mali odovzdať v novembri 2005. V decembri tohto plánuje ministerstvo odovzdať úsek rýchlostnej cesty R4 Košice, Prešovská - Sečovská v dĺžke 2,8 kilometra. Na diaľnici D1 by sa mal v tomto roku začať ešte stavať úsek Svinia - Prešov západ v dĺžke 7,9 kilometra a na diaľnici D3 úsek Hričovské Podhradie - Žilina Strážov v dĺžke 6,8 kilometra. Na rýchlostnej ceste R1 je to 9,7-kilometrový úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie, na R2 obchvat obce Figa v dĺžke 2,9 kilometra a na R4 Svidník - preložka v dĺžke 4,9 kilometra. Začať by sa mala aj prvá etapa stavby privádzača Poprad - Kežmarok. Na prvý kvartál budúceho roka pritom rezort dopravy pre problémy s územným konaním preložil stavbu D1 Sverepec- Vrtižer v dĺžke 9,8 kilometra a pre ťažkosti s majetkovoprávnym vyrovnaním aj stavbu privádzača Žilina Strážov v dĺžke 2,5 kilometra.
Celkové výdavky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku by sa však podľa predbežného podnikateľského plánu Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. mali pohybovať na úrovni 16,1 mld. Sk. Z toho výdavky na stavebné práce by mali byť vo výške 14,209 mld. Sk. Oproti predchádzajúcemu roku, kedy sa preinvestovalo vyše 9 mld. Sk, sú na tento rok plánované výrazne vyššie objemy financií. Zdrojmi tohto navýšenia by podľa správy ministerstva dopravy mali byť úvery pre Národnú diaľničnú spoločnosť v sume 4,8 mld. Sk, výnosy z predaja diaľničných nálepiek v objeme 960 mil. Sk, ako aj predpokladané vyššie čerpanie prostriedkov z fondov Európskej únie.
Ako ďalej vyplýva zo správy, v tomto roku predpokladá rezort dopravy odovzdať do užívania 3,9-kilometrový úsek diaľnice D1 Bratislava Viedenská cesta - Prístavný most a úsek D1 Beluša - Sverepec v dĺžke 7,4 kilometra. Úseky by sa mali odovzdať v novembri 2005. V decembri tohto plánuje ministerstvo odovzdať úsek rýchlostnej cesty R4 Košice, Prešovská - Sečovská v dĺžke 2,8 kilometra. Na diaľnici D1 by sa mal v tomto roku začať ešte stavať úsek Svinia - Prešov západ v dĺžke 7,9 kilometra a na diaľnici D3 úsek Hričovské Podhradie - Žilina Strážov v dĺžke 6,8 kilometra. Na rýchlostnej ceste R1 je to 9,7-kilometrový úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie, na R2 obchvat obce Figa v dĺžke 2,9 kilometra a na R4 Svidník - preložka v dĺžke 4,9 kilometra. Začať by sa mala aj prvá etapa stavby privádzača Poprad - Kežmarok. Na prvý kvartál budúceho roka pritom rezort dopravy pre problémy s územným konaním preložil stavbu D1 Sverepec- Vrtižer v dĺžke 9,8 kilometra a pre ťažkosti s majetkovoprávnym vyrovnaním aj stavbu privádzača Žilina Strážov v dĺžke 2,5 kilometra.