Premiér Robert Fico (Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Rozsiahla výstavba ciest má pokračovať aj v ďalšom volebnom období, v rokoch 2010 až 2014 by sa malo dokončiť 250 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest.
Po dnešnom stretnutí s ministrom dopravy to vyhlásil predseda vlády Robert Fico. Zloženie nového kabinetu, ktorý nastúpi po júnových parlamentných voľbách, je zatiaľ otázne; najvyššiu podporu voličov má však dlhodobo premiérova strana.
"Hovoríme o reálnych projektoch, ktoré budú spracované do konkrétneho plánu," uviedol Fico. Väčšinu ciest, zhruba 150 kilometrov, by v najbližších rokoch mali postaviť súkromné spoločnosti v rámci projektov verejno-súkromného partnerstva. Samotný štát by mal podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho vybudovať zvyšných sto kilometrov infraštruktúry, okrem verejných zdrojov chce využiť aj fondy Európskej únie.
Prostredníctvom trojice PPP projektov sa má dokončiť rýchlostná cesta R1 medzi Trnavou a Banskou Bystricou a tiež vybudovať niekoľko úsekov diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Zatiaľ však nie je definitívne uzavreté financovanie výstavby diaľnice.
Predseda najsilnejšej vládnej strany prisľúbil, že pokiaľ bude Smer-SD aj v budúcej vláde, nebudú zdražovať diaľničné nálepky a nepočíta sa ani so zavedením elektronického mýta pre osobné vozidlá. V minulosti sa predpokladalo, že na úhradu elektronickým spôsobom prejdú od roku 2013.
"My nerátame s elektronickým mýtom pre osobné autá," povedal. Za známky by mali motoristi platiť rovnako ako v súčasnosti, a to až do času, kým sa nerozšíri sieť diaľnic a rýchlostných ciest.
Mýto sa od tohto roka spustilo pre kamióny, nákladné autá a autobusy, neskôr sa jeho výber na cestách prvej triedy prerušil. Autodopravcovia si totiž vyžiadali úpravu systému. "Elektronické mýto bude do niekoľkých dní spustené," dodal bez ďalších podrobností premiér.
Výstavba ciest bola jednou z priorít súčasného kabinetu, počas jeho pôsobenia by sa mala cestná sieť rozšíriť o necelých 150 kilometrov. Premiérovi sa však nepodarí dodržať sľub o dokončení diaľnice medzi Bratislavou a Košicami s výnimkou technicky náročných úsekov s tunelmi do konca tohto roka. Dôvodom je podľa neho kríza. "Keby nebola svetová hospodárska kríza, tak to prepojenie je hotové," tvrdil Fico.
"Hovoríme o reálnych projektoch, ktoré budú spracované do konkrétneho plánu," uviedol Fico. Väčšinu ciest, zhruba 150 kilometrov, by v najbližších rokoch mali postaviť súkromné spoločnosti v rámci projektov verejno-súkromného partnerstva. Samotný štát by mal podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho vybudovať zvyšných sto kilometrov infraštruktúry, okrem verejných zdrojov chce využiť aj fondy Európskej únie.
Prostredníctvom trojice PPP projektov sa má dokončiť rýchlostná cesta R1 medzi Trnavou a Banskou Bystricou a tiež vybudovať niekoľko úsekov diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Zatiaľ však nie je definitívne uzavreté financovanie výstavby diaľnice.
Predseda najsilnejšej vládnej strany prisľúbil, že pokiaľ bude Smer-SD aj v budúcej vláde, nebudú zdražovať diaľničné nálepky a nepočíta sa ani so zavedením elektronického mýta pre osobné vozidlá. V minulosti sa predpokladalo, že na úhradu elektronickým spôsobom prejdú od roku 2013.
"My nerátame s elektronickým mýtom pre osobné autá," povedal. Za známky by mali motoristi platiť rovnako ako v súčasnosti, a to až do času, kým sa nerozšíri sieť diaľnic a rýchlostných ciest.
Mýto sa od tohto roka spustilo pre kamióny, nákladné autá a autobusy, neskôr sa jeho výber na cestách prvej triedy prerušil. Autodopravcovia si totiž vyžiadali úpravu systému. "Elektronické mýto bude do niekoľkých dní spustené," dodal bez ďalších podrobností premiér.
Výstavba ciest bola jednou z priorít súčasného kabinetu, počas jeho pôsobenia by sa mala cestná sieť rozšíriť o necelých 150 kilometrov. Premiérovi sa však nepodarí dodržať sľub o dokončení diaľnice medzi Bratislavou a Košicami s výnimkou technicky náročných úsekov s tunelmi do konca tohto roka. Dôvodom je podľa neho kríza. "Keby nebola svetová hospodárska kríza, tak to prepojenie je hotové," tvrdil Fico.