BRATISLAVA - Slováci v posledných rokoch investovali do modernizácie technického vybavenia svojich domácností. Najvýznamnejší nárast v rodinách zaznamenali LCD a plazmové televízory.
Čoraz viac ľudí používa umývačku riadu, samozrejmosťou vo vybavení kuchyne sa stala mikrovlnná rúra. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorá v ňom vyhodnotila údaje získané počas uplynulého roka.
"Slováci radi investujú do čiernej techniky, ktorá úzko súvisí s ich životným štýlom, záľubami a zábavou," komentovala GfK výsledky prieskumu Cenzus 2009. Nákupné správanie obyvateľstva v posledných rokoch odrážalo rýchly životný štýl, snahu o čo najpohodlnejšie bývanie a ochotu investovať do nových foriem trávenia voľného času, dodala spoločnosť.
Z prieskumu vyplýva, že takmer 14 percent domácností si dopraje pozeranie televízie na LCD alebo plazmovom prijímači. Ich zastúpenie v rodinách sa vlani zvýšilo medziročne o päť percentuálnych bodov. Domáce kino vlastnila vyše desatina respondentov. V rodinách so školopovinnými deťmi pribdli rôzne počítačové konzoly, ktoré má necelá desatina domácností. Obľúbenou súčasťou mnohých rodín je digitálny fotoaparát, ktorý si zakúpila asi tretina opýtaných.
Z bielej techniky v posledných rokoch stúpol podiel domácností s umývačkou riadu, ktorú vlastní osem percent rodín v porovnaní s vyše tromi percentami v roku 2005. V mikrovlnnej rúre zohrievajú jedlo asi tri štvrtiny domácností. Výraznejšie sa na Slovensku zatiaľ neudomácnili sušičky bielizne, ktoré majú necelé dve percentá respondentov.
Prieskum GfK tvorí doplnok k oficiálnym údajom, ktoré štatistické úrady zachytávajú okrajovo. Do sondy za rok 2008 sa zapojilo 6000 slovenských domácností.
"Slováci radi investujú do čiernej techniky, ktorá úzko súvisí s ich životným štýlom, záľubami a zábavou," komentovala GfK výsledky prieskumu Cenzus 2009. Nákupné správanie obyvateľstva v posledných rokoch odrážalo rýchly životný štýl, snahu o čo najpohodlnejšie bývanie a ochotu investovať do nových foriem trávenia voľného času, dodala spoločnosť.
Z prieskumu vyplýva, že takmer 14 percent domácností si dopraje pozeranie televízie na LCD alebo plazmovom prijímači. Ich zastúpenie v rodinách sa vlani zvýšilo medziročne o päť percentuálnych bodov. Domáce kino vlastnila vyše desatina respondentov. V rodinách so školopovinnými deťmi pribdli rôzne počítačové konzoly, ktoré má necelá desatina domácností. Obľúbenou súčasťou mnohých rodín je digitálny fotoaparát, ktorý si zakúpila asi tretina opýtaných.
Z bielej techniky v posledných rokoch stúpol podiel domácností s umývačkou riadu, ktorú vlastní osem percent rodín v porovnaní s vyše tromi percentami v roku 2005. V mikrovlnnej rúre zohrievajú jedlo asi tri štvrtiny domácností. Výraznejšie sa na Slovensku zatiaľ neudomácnili sušičky bielizne, ktoré majú necelé dve percentá respondentov.
Prieskum GfK tvorí doplnok k oficiálnym údajom, ktoré štatistické úrady zachytávajú okrajovo. Do sondy za rok 2008 sa zapojilo 6000 slovenských domácností.