Lietadlo spoločnosti SkyEurope
BRATISLAVA - Nízkonákladová letecká spoločnosť SkyEurope Airlines získala ochranu pred veriteľmi, čas na splácanie dlhov a hľadanie nového investora. Fungovať však bude pod dohľadom správcu, ktorého ustanovil súd. Reštrukturalizáciu prepravcu povolil Okresný súd Bratislava I, informoval dnes hovorca súdu Pavol Adamčiak.
"Súd vyzval veriteľov, aby prihlásili svoje pohľadávky v lehote 30 dní od povolenia reštrukturalizácie," napísal v tlačovej správe Adamčiak. SkyEurope bude počas procesu ozdravovania chránená pred návrhom na vyhlásenie konkurzu zo strany veriteľov. Samotná spoločnosť však môže súd požiadať, aby konkurz na jej majetok vyhlásil.
Okresný súd tiež stanovil, ktoré právne úkony leteckého prepravcu podliehajú súhlasu správcu. Adamčiak nespresnil, ktoré kroky musí odobriť. Podľa zákona je správca napríklad povinný počas reštrukturalizácie sledovať vývoj finančnej a obchodnej situácie dlžníka. "Ak sa finančná situácia alebo obchodná situácia dlžníka zmení tak, že nemožno odôvodnene predpokladať úspešné skončenie reštrukturalizácie, správca bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu," píše sa v zákone o konkurze a reštrukturalizácii.
V súčasnosti vraj spoločnosť rokuje s dvoma alebo tromi investormi, ktorí by jej pomohli prekonať problémy. SkyEurope zaznamenala v júni medziročný pokles počtu cestujúcich, keď prepravil 214.481 ľudí. V porovnaní so šiestym mesiacom vlaňajška to bolo o necelé dve pätiny menej.
Problémy nízkonákladového prepravcu, ktorý je od svojho vzniku v strate, sa prehĺbili v tomto roku. Spoločnosť prišla o niekoľko lietadiel, ďalší stroj im pre údajne nevyrovnané dlhy zadržalo napríklad parížske letisko Orly. Koncom júna firma so súhlasom súdu vstúpila do režimu ochrany pred veriteľmi.
S akciami SkyEurope sa od roku 2005 obchoduje na viedenskej a varšavskej burze. Najväčší podiel, 29,9 percenta, drží v aerolinkách investičný fond York Global Finance, ktorý je aj najväčším veriteľom. Vyše 9,7 percenta vlastní Focus Capital Investments, zvyšok akcií je rozdelený medzi menších akcionárov.
Okresný súd tiež stanovil, ktoré právne úkony leteckého prepravcu podliehajú súhlasu správcu. Adamčiak nespresnil, ktoré kroky musí odobriť. Podľa zákona je správca napríklad povinný počas reštrukturalizácie sledovať vývoj finančnej a obchodnej situácie dlžníka. "Ak sa finančná situácia alebo obchodná situácia dlžníka zmení tak, že nemožno odôvodnene predpokladať úspešné skončenie reštrukturalizácie, správca bezodkladne požiada súd o vyhlásenie konkurzu," píše sa v zákone o konkurze a reštrukturalizácii.
V súčasnosti vraj spoločnosť rokuje s dvoma alebo tromi investormi, ktorí by jej pomohli prekonať problémy. SkyEurope zaznamenala v júni medziročný pokles počtu cestujúcich, keď prepravil 214.481 ľudí. V porovnaní so šiestym mesiacom vlaňajška to bolo o necelé dve pätiny menej.
Problémy nízkonákladového prepravcu, ktorý je od svojho vzniku v strate, sa prehĺbili v tomto roku. Spoločnosť prišla o niekoľko lietadiel, ďalší stroj im pre údajne nevyrovnané dlhy zadržalo napríklad parížske letisko Orly. Koncom júna firma so súhlasom súdu vstúpila do režimu ochrany pred veriteľmi.
S akciami SkyEurope sa od roku 2005 obchoduje na viedenskej a varšavskej burze. Najväčší podiel, 29,9 percenta, drží v aerolinkách investičný fond York Global Finance, ktorý je aj najväčším veriteľom. Vyše 9,7 percenta vlastní Focus Capital Investments, zvyšok akcií je rozdelený medzi menších akcionárov.