ŠANGHAJ - Predaj automobilov spoločnosti Volkswagen na čínskom trhu v roku 2004 klesol o 6 %. Dva spoločné podniky nemeckého Volkswagenu v Číne za uplynulý rok predali spolu 655 tis. áut.
Podľa očakávaní nemeckej automobilky by sa jej malo v roku 2005 dariť na čínskom trhu o niečo lepšie. Volkswagen čelí v Číne najmä cenovej vojne a poklesu dopytu, ktorý je dôsledkom snáh o spomalenie príliš rýchlo sa rozvíjajúcej čínskej ekonomiky. Trhový podiel Volkswagenu na svojom najväčšom zahraničnom trhu klesol na približne 13 %.
Volkswagen stráca svoj podiel na čínskom trhu v prospech najmä japonských automobiliek. "Trhový podiel Volkswagenu v Číne rapídne klesá. Ani jednému z dvoch čínskych spoločných podnikov Volkswagenu sa veľmi nedarí, pričom japonské automobilky rýchlo zväčšujú svoj podiel na čínskom trhu," konštatuje analytik UBS Henry Wu. Automobilky z celého sveta plánujú investovať v Číne viac ako 13 mld. USD, čo by malo do roku 2010 zvýšiť ročnú výrobu áut na približne 6 mil. kusov.
Volkswagen zároveň uvažuje o tom, že by v Indii mohol postaviť závod na montáž automobilov. Konečné rozhodnutie však ešte nepadlo. "Dalo by sa povedať, že India patrí medzi krajiny, o ktoré sa zaujímame pre potenciálnu spoluprácu," uvádza sa vo vyhlásení automobilky. Volkswagen má v úmysle zvýšiť predaj v juhovýchodnej Ázii, Indii a Rusku, aby znížil závislosť na nasýtených západných trhov a vyrovnal spomalenie rastu v Číne.
Volkswagen stráca svoj podiel na čínskom trhu v prospech najmä japonských automobiliek. "Trhový podiel Volkswagenu v Číne rapídne klesá. Ani jednému z dvoch čínskych spoločných podnikov Volkswagenu sa veľmi nedarí, pričom japonské automobilky rýchlo zväčšujú svoj podiel na čínskom trhu," konštatuje analytik UBS Henry Wu. Automobilky z celého sveta plánujú investovať v Číne viac ako 13 mld. USD, čo by malo do roku 2010 zvýšiť ročnú výrobu áut na približne 6 mil. kusov.
Volkswagen zároveň uvažuje o tom, že by v Indii mohol postaviť závod na montáž automobilov. Konečné rozhodnutie však ešte nepadlo. "Dalo by sa povedať, že India patrí medzi krajiny, o ktoré sa zaujímame pre potenciálnu spoluprácu," uvádza sa vo vyhlásení automobilky. Volkswagen má v úmysle zvýšiť predaj v juhovýchodnej Ázii, Indii a Rusku, aby znížil závislosť na nasýtených západných trhov a vyrovnal spomalenie rastu v Číne.