BRATISLAVA - Informačná kampaň o zavedení eura na Slovensku sa tento mesiac končí. Potvrdil to vládny splnomocnenec pre zavedenie eura Igor Barát. Podľa skorších informácií januárová zmena z koruny na euro spolu s informačnou kampaňou vyšli Slovensko na desiatky miliónov eur, z toho samotná kampaň stála asi 6,31 milióna eur (190 miliónov Sk) z rozpočtu vlády a Národnej banky Slovenska.
"Kampaň o zavedení eura splnila svoj cieľ a nateraz ju považujeme za skončenú. Ďalšie projekty už neplánujeme, ale ostávame ešte pár mesiacov pripravení operatívne zareagovať, ak by nastala potreba čokoľvek v súvislosti s eurom na verejnosti komunikovať," povedal Barát.
Naďalej podľa splnomocnenca zostáva dostupná internetová stránka venovaná zavedeniu eura (www.euromena.sk) či bezplatná telefonická infolinka (0800 103 104). Väčšina z rozpočtu na informačnú kampaň smerovala na výrobu desiatich televíznych spotov a nákup vysielacieho času.
"Rádovo išlo o milióny eur alebo desiatky miliónov korún. Časť aj z týchto nákladov je predmetom spolufinancovania z Európskej komisie," dodal Barát, presnú sumu však neuviedol. Okrem reklamných spotov v televízii, ktoré sa spustili už vlani v marci, Slováci dostali do svojich poštových schránok eurokalkulačky či informačné letáky o eure.
Špeciálne materiály zase smerovali pre Rómov, deti, nepočujúcich či nevidiacich. Kampaň sa však nezaobišla bez kritických pripomienok vydavateľov niektorých tlačených médií, ktorým sa nepáčilo, že vláda uprednostnila najmä televízie.