Pondelok25. november 2024, meniny má Katarína, zajtra Kornel

Infokampaň o zavedení eura sa končí

Igor Barát
Igor Barát (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA - Informačná kampaň o zavedení eura na Slovensku sa tento mesiac končí. Potvrdil to vládny splnomocnenec pre zavedenie eura Igor Barát. Podľa skorších informácií januárová zmena z koruny na euro spolu s informačnou kampaňou vyšli Slovensko na desiatky miliónov eur, z toho samotná kampaň stála asi 6,31 milióna eur (190 miliónov Sk) z rozpočtu vlády a Národnej banky Slovenska.

"Kampaň o zavedení eura splnila svoj cieľ a nateraz ju považujeme za skončenú. Ďalšie projekty už neplánujeme, ale ostávame ešte pár mesiacov pripravení operatívne zareagovať, ak by nastala potreba čokoľvek v súvislosti s eurom na verejnosti komunikovať," povedal Barát.

Naďalej podľa splnomocnenca zostáva dostupná internetová stránka venovaná zavedeniu eura (www.euromena.sk) či bezplatná telefonická infolinka (0800 103 104). Väčšina z rozpočtu na informačnú kampaň smerovala na výrobu desiatich televíznych spotov a nákup vysielacieho času.

"Rádovo išlo o milióny eur alebo desiatky miliónov korún. Časť aj z týchto nákladov je predmetom spolufinancovania z Európskej komisie," dodal Barát, presnú sumu však neuviedol. Okrem reklamných spotov v televízii, ktoré sa spustili už vlani v marci, Slováci dostali do svojich poštových schránok eurokalkulačky či informačné letáky o eure.

Špeciálne materiály zase smerovali pre Rómov, deti, nepočujúcich či nevidiacich. Kampaň sa však nezaobišla bez kritických pripomienok vydavateľov niektorých tlačených médií, ktorým sa nepáčilo, že vláda uprednostnila najmä televízie.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu