BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo), a.s. Bratislava je povinná zaplatiť Protimonopolnému úradu SR (PMÚ) pokutu vo výške 9 mil. Sk.
Rozhodol o tom vo štvrtok Krajský súd v Bratislave s tým, že uložená pokuta musí byť zaplatená do pätnástich dní od právoplatnosti rozsudku. Ako agentúru SITA ďalej informoval hovorca bratislavského krajského súdu Pavol Adamčiak, rozsudok ešte nie je právoplatný a zúčastnené stránky môžu podať odvolanie do pätnástich dní od jeho doručenia. PMÚ udelil vlani ZSSK Cargo pokutu za zneužívanie dominantného postavenia vo výške 37 mil. Sk, tú však Krajský súd v Bratislave 7. novembra tohto roka znížil na 5 mil. Sk.
ZSSK Cargo podala žalobu na súde proti rozhodnutiam Rady PMÚ z 22. decembra 2006 a Odboru zneužívania dominantného postavenia PMÚ z 3. júla 2006, ktorými železničnej nákladnej spoločnosti udelili a potvrdili pokutu za zneužívanie dominantného postavenia na trhu vo výške 37 mil. Sk. ZSSK Cargo požadovala o odloženie vykonateľnosti rozhodnutia, súd však rozhodol o zmene výšky sankcie. PMÚ udelil pokutu ešte predchodkyni ZSSK Cargo - Železničnej spoločnosti, a.s. PMÚ oznámil 27. novembra tohto roka, že sa proti zníženiu pokuty o 32 mil. Sk odvolá.
Bývalá Železničná spoločnosť, a.s. sa podľa Rady PMÚ previnila voči zákonu o ochrane hospodárskej súťaže tým, že v období od roku 2002 do roku 2004 nevytvorila na trhu nákladnej železničnej dopravy rovnaké podmienky. A to konkrétne na trhu dopravy hromadných substrátov pre veľkoodberateľov na stredných a dlhých tratiach v rámci SR. Spoločnosť podľa PMÚ netransparentným spôsobom poskytovala vybraným spoločnostiam provízie, čím znevýhodnila ostatných podnikateľov. Bývalá Železničná spoločnosť uzatvorila zmluvy na rôznu výšku provízie so spoločnosťou Express-Interfracht Internationale Spedition GmbH, Viedeň a s jej dcérskou firmou Express Slovakia "Medzinárodná preprava a.s.", Bratislava, ďalej s Proxar Slovakia Internationale Spedition a.s. Košice či Nakurail AG, Švajčiarsko.
Železničná spoločnosť, a.s. vznikla 1. januára 2002 odčlenením od Železníc Slovenskej republiky. Od 1. januára 2005 sa následne ZSSK rozdelila na dve samostatné spoločnosti. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. prevzala jej aktivity v osobnej doprave a ZSSK Cargo v nákladnej doprave.
ZSSK Cargo podala žalobu na súde proti rozhodnutiam Rady PMÚ z 22. decembra 2006 a Odboru zneužívania dominantného postavenia PMÚ z 3. júla 2006, ktorými železničnej nákladnej spoločnosti udelili a potvrdili pokutu za zneužívanie dominantného postavenia na trhu vo výške 37 mil. Sk. ZSSK Cargo požadovala o odloženie vykonateľnosti rozhodnutia, súd však rozhodol o zmene výšky sankcie. PMÚ udelil pokutu ešte predchodkyni ZSSK Cargo - Železničnej spoločnosti, a.s. PMÚ oznámil 27. novembra tohto roka, že sa proti zníženiu pokuty o 32 mil. Sk odvolá.
Bývalá Železničná spoločnosť, a.s. sa podľa Rady PMÚ previnila voči zákonu o ochrane hospodárskej súťaže tým, že v období od roku 2002 do roku 2004 nevytvorila na trhu nákladnej železničnej dopravy rovnaké podmienky. A to konkrétne na trhu dopravy hromadných substrátov pre veľkoodberateľov na stredných a dlhých tratiach v rámci SR. Spoločnosť podľa PMÚ netransparentným spôsobom poskytovala vybraným spoločnostiam provízie, čím znevýhodnila ostatných podnikateľov. Bývalá Železničná spoločnosť uzatvorila zmluvy na rôznu výšku provízie so spoločnosťou Express-Interfracht Internationale Spedition GmbH, Viedeň a s jej dcérskou firmou Express Slovakia "Medzinárodná preprava a.s.", Bratislava, ďalej s Proxar Slovakia Internationale Spedition a.s. Košice či Nakurail AG, Švajčiarsko.
Železničná spoločnosť, a.s. vznikla 1. januára 2002 odčlenením od Železníc Slovenskej republiky. Od 1. januára 2005 sa následne ZSSK rozdelila na dve samostatné spoločnosti. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. prevzala jej aktivity v osobnej doprave a ZSSK Cargo v nákladnej doprave.