BRATISLAVA - Neúspešní uchádzači v tendri na uskutočnenie informačnej kampane pred prijatím eura napadli výsledok súťaže na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO).
ČTK to dnes povedala hovorkyňa úradu Helena Fialová. Sťažnosti firiem už minulý týždeň odmietlo ministerstvo financií, v minulosti však ÚVO vyhovel námietke jednej spoločnosti a tender na eurokampaň zrušil. Slovensko chce zaviesť euro od januára 2009.
Námietky podali dve konzorciá, ktoré sa o zákazku za 160 miliónov korún tiež uchádzali. Do súťaže o podobu eurokampane sa totiž nemuseli hlásiť len samotné firmy, ale aj skupiny zložené z viacerých agentúr. Výberová komisia hodnotila šesť návrhov, za víťaza označila agentúry Creo/Young & Rubicam a Mediaedge:cia.
"Máme 30 dní na to, aby sme ich (námietky) prešetrili," poznamenala Fialová. Rozhodnutie úradu sa tak očakáva najneskôr do 27. septembra, pokiaľ ÚVO nepreruší konanie. Mená spoločností, ktoré námietky podali, hovorkyňa nespresnila. Splnomocnenec vlády pre euro Igor Barát naďalej trvá na výsledkoch tendra. "Stále som presvedčený, že rozhodnutie poroty bolo zákonné a transparentné," uviedol Barát pre ČTK.
Jedným z konzorcií, ktoré podali námietku na ÚVO, bolo zoskupenie Publics Knut, MUW Saatchi & Saatchi a Unimedia. Výhrady majú napríklad k transparentnosti súťaže, výberu kritérií ako aj k dodržaniu anonymity. "Navrhujeme, aby sa predbežným opatrením zabránilo podpisu zmluvy s vybraným subjektom a zrušilo celé verejné obstarávanie," povedal ČTK šéf reklamnej agentúry MUW Saatchi & Saatchi Juraj Miškov.
Tender na výber agentúry vyhlásili po prvý raz začiatkom mája. Túto súťaž zrušilo samotné ministerstvo po niekoľkých dňoch od vypísania pre sťažnosti viacerých záujemcov na nejednoznačný výklad stanovených kritérií. Druhý pokus mu nevyšiel po tom, čo ÚVO vyhovel námietke jednej z firiem proti kritériám tendra.
Samotná kampaň by mala odštartovať začiatkom budúceho roka a vyvrcholiť v druhej polovici roka 2008. Pokračovať má aj po zavedení eura.
Európske inštitúcie by mali zhruba v polovici budúceho roka rozhodnúť, či umožnia Slovensku vstúpiť do eurozóny v plánovanom termíne. Rozhodnutiu budú predchádzať hodnotiace správy o pripravenosti krajiny.
Námietky podali dve konzorciá, ktoré sa o zákazku za 160 miliónov korún tiež uchádzali. Do súťaže o podobu eurokampane sa totiž nemuseli hlásiť len samotné firmy, ale aj skupiny zložené z viacerých agentúr. Výberová komisia hodnotila šesť návrhov, za víťaza označila agentúry Creo/Young & Rubicam a Mediaedge:cia.
"Máme 30 dní na to, aby sme ich (námietky) prešetrili," poznamenala Fialová. Rozhodnutie úradu sa tak očakáva najneskôr do 27. septembra, pokiaľ ÚVO nepreruší konanie. Mená spoločností, ktoré námietky podali, hovorkyňa nespresnila. Splnomocnenec vlády pre euro Igor Barát naďalej trvá na výsledkoch tendra. "Stále som presvedčený, že rozhodnutie poroty bolo zákonné a transparentné," uviedol Barát pre ČTK.
Jedným z konzorcií, ktoré podali námietku na ÚVO, bolo zoskupenie Publics Knut, MUW Saatchi & Saatchi a Unimedia. Výhrady majú napríklad k transparentnosti súťaže, výberu kritérií ako aj k dodržaniu anonymity. "Navrhujeme, aby sa predbežným opatrením zabránilo podpisu zmluvy s vybraným subjektom a zrušilo celé verejné obstarávanie," povedal ČTK šéf reklamnej agentúry MUW Saatchi & Saatchi Juraj Miškov.
Tender na výber agentúry vyhlásili po prvý raz začiatkom mája. Túto súťaž zrušilo samotné ministerstvo po niekoľkých dňoch od vypísania pre sťažnosti viacerých záujemcov na nejednoznačný výklad stanovených kritérií. Druhý pokus mu nevyšiel po tom, čo ÚVO vyhovel námietke jednej z firiem proti kritériám tendra.
Samotná kampaň by mala odštartovať začiatkom budúceho roka a vyvrcholiť v druhej polovici roka 2008. Pokračovať má aj po zavedení eura.
Európske inštitúcie by mali zhruba v polovici budúceho roka rozhodnúť, či umožnia Slovensku vstúpiť do eurozóny v plánovanom termíne. Rozhodnutiu budú predchádzať hodnotiace správy o pripravenosti krajiny.