BRATISLAVA - Realizátor komunikačnej kampane pre zavedenie eura by mal byť známy už do niekoľkých dní. Po dvoch neúspešných pokusoch sa totiž tretia súťaž na jeho výber dostala až do finále, v ktorom bude porota vyberať zo šiestich súťažných návrhov.
Sú to pritom všetky návrhy, ktoré uchádzači v stanovenej lehote do pondelka 9:30 podali na ministerstvo financií. "Z týchto návrhov bude teraz porota vyberať víťaza. Náš predpoklad je, že výsledky súťaže by mohli byť známe do jedného týždňa," uviedol pre agentúru SITA splnomocnenec vlády pre zavedenie eura Igor Barát.
Konečný termín vyhlásenia výsledkov súťaže však ešte nie je definitívne známy a bude závisieť od toho, koľko času na výber víťaza bude potrebovať porota. "Prioritou je však predovšetkým kvalita vybraného projektu, preto nechceme vyvíjať prílišný tlak na porotu," dodal Barát. Po výbere realizátora komunikačnej kampane pritom príde na rad druhá súťaž, ktorej cieľom bude vybrať subjekt, ktorý navrhne, pripraví a bude prevádzkovať internetovú stránku k zavedeniu eura. "Táto súťaž je už pripravená a bude vyhlásená v najbližšom čase. Momentálne však všetku našu energiu a úsilie sústredíme na výber realizátora komunikačnej kampane," dodal Barát.
Rezort financií sa tak po finálny výber víťaza súťaže na realizátora infokampane dopracoval až na tretí pokus. Prvú súťaž, ktorú vyhlásil ešte 2. mája tohto roku totiž už o niekoľko dní zrušil kvôli námietkam potenciálnych záujemcov voči kritériám účasti vo výberovom konaní, ktoré podľa nich jednoznačne zvýhodňovali niektorých uchádzačov.
Druhýkrát vyhlásilo ministerstvo financií tender v polovici mája, tentoraz však jeho zrušenie nariadil Úrad pre verejné obstarávanie na základe námietok jedného z potenciálnych uchádzačov. Úrad pritom namietal aj proti zvoleniu postupu súťažného dialógu a ministerstvu vyčítal, že nedostatočne zvolenie tohto postupu odôvodnilo. Náklady na kampaň boli pritom v týchto výberových konaniach vyčíslené na 134,5 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Financovať sa má zo zdrojov rezortu financií a Národnej banky Slovenska.
Konečný termín vyhlásenia výsledkov súťaže však ešte nie je definitívne známy a bude závisieť od toho, koľko času na výber víťaza bude potrebovať porota. "Prioritou je však predovšetkým kvalita vybraného projektu, preto nechceme vyvíjať prílišný tlak na porotu," dodal Barát. Po výbere realizátora komunikačnej kampane pritom príde na rad druhá súťaž, ktorej cieľom bude vybrať subjekt, ktorý navrhne, pripraví a bude prevádzkovať internetovú stránku k zavedeniu eura. "Táto súťaž je už pripravená a bude vyhlásená v najbližšom čase. Momentálne však všetku našu energiu a úsilie sústredíme na výber realizátora komunikačnej kampane," dodal Barát.
Rezort financií sa tak po finálny výber víťaza súťaže na realizátora infokampane dopracoval až na tretí pokus. Prvú súťaž, ktorú vyhlásil ešte 2. mája tohto roku totiž už o niekoľko dní zrušil kvôli námietkam potenciálnych záujemcov voči kritériám účasti vo výberovom konaní, ktoré podľa nich jednoznačne zvýhodňovali niektorých uchádzačov.
Druhýkrát vyhlásilo ministerstvo financií tender v polovici mája, tentoraz však jeho zrušenie nariadil Úrad pre verejné obstarávanie na základe námietok jedného z potenciálnych uchádzačov. Úrad pritom namietal aj proti zvoleniu postupu súťažného dialógu a ministerstvu vyčítal, že nedostatočne zvolenie tohto postupu odôvodnilo. Náklady na kampaň boli pritom v týchto výberových konaniach vyčíslené na 134,5 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Financovať sa má zo zdrojov rezortu financií a Národnej banky Slovenska.