Piatok22. november 2024, meniny má Cecília, zajtra Klement

Neúspešní uchádzači o kampaň pred eurom napadli tender

BRATISLAVA - Výsledky tendra na informačnú kampaň pred prijatím eura na Slovensku napadli neúspešní účastníci súťaže. Pre rádio Viva to dnes potvrdil hovorca ministerstva financií Miroslav Šmál. Kampaň, na ktorú chce dať štát zhruba 160 miliónov korún, by mali mať na starosti agentúry Creo/Young & Rubicam a Mediaedge:cia. Tendru predchádzali dve zrušené súťaže. Slovensko chce zaviesť euro od januára 2009.

Dve konzorciá podľa rádia podali takzvanú žiadosť o nápravu. Chcú, aby ministerstvo financií prešetrilo údajné chyby počas tendra a zastavilo zadávanie zákazky. Zástupcovi jednej zo spoločností prekážal podľa rádia spôsob vyhodnocovania tendra, ktorého výsledky oznámili tento týždeň, a porušenie anonymity.

"Ministerstvo financií má v zmysle zákona o verejnom obstarávaní lehotu na preskúmanie žiadosti o nápravu sedem dní," povedal Šmál. Ak dostanú uchádzači od ministerstva zamietavú odpoveď, majú možnosť obrátiť sa na Úrad pre verejné obstarávania (ÚVO), povedala hovorkyňa úradu Helena Fialová.

Víťazné agentúry vybralo ministerstvo zo šiestich súťažných návrhov. Kampaň by mala odštartovať začiatkom budúceho roka a vyvrcholiť v druhej polovici roka 2008. Pokračovať bude aj po zavedení eura.

Tender na výber agentúry vyhlásili po prvý raz začiatkom mája. Prvú súťaž zrušilo samotné ministerstvo po niekoľkých dňoch od vypísania pre sťažnosti viacerých záujemcov na nejednoznačný výklad stanovených kritérií. Druhý pokus mu nevyšiel po tom, čo ÚVO vyhovel námietke jednej z firiem proti kritériám tendra.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu