BRATISLAVA - Na výstavbu električkovej dráhy z Petržalky do centra Bratislavy, ktorá by aj s nákupom vozidiel mala stáť približne osem miliárd korún, by mal prispieť aj štát. Agentúru SITA o tom informoval bratislavský primátor Andrej Ďurkovský. Zatiaľ nechce spresniť, akou sumou štát Bratislave na stavbu dráhy prispeje, podľa neho sa však "ukazujú veľmi príjemné zmeny v tejto stavbe z hľadiska financovania, ktoré ju výrazne posunú dopredu."
Memorandum o spolupráci mesta a štátu pri nosnom dopravnom systéme sa v týchto dňoch pripravuje. Ďurkovský by ho mal prezentovať na najbližšom zasadnutí mestského zastupiteľstva. S prípravnými stavebnými prácami by sa malo začať koncom tohto roka, mesto však zatiaľ nemá vypracovaný projekt, na základe ktorého požiada o územné rozhodnutie, dodal Ďurkovský Samotná výstavba by mala trvať dva roky. V týchto dňoch sa robí vyhodnotenie posudzovania statiky pilierov Starého mosta, po ktorom má električka premávať. Podľa Ďurkovského by mohli byť výsledky známe už na budúci týždeň. Od nich sa bude vyvíjať ďalší postup pri príprave výstavby električkovej dráhy. Statiku pilierov mosta od jesene minulého roka skúmala žilinská spoločnosť GEOstatik, mesto jej za to zaplatilo 500-tisíc korún.
Výstavba rýchlodráhy pre električku a nákup nízkopodlažných vozidiel by malo stáť osem miliárd korún, mesto plánuje projekt sčasti financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si vzalo v roku 2004. Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Na dodávateľa vozidiel pre nosný systém MHD mesto vypíše medzinárodný tender. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke.
Výstavba rýchlodráhy pre električku a nákup nízkopodlažných vozidiel by malo stáť osem miliárd korún, mesto plánuje projekt sčasti financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si vzalo v roku 2004. Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Na dodávateľa vozidiel pre nosný systém MHD mesto vypíše medzinárodný tender. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke.