BRATISLAVA - Vláda by mala ešte tento polrok schváliť zmeny zákonov, od ktorých si sľubuje rýchlejšiu výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest.
Novinárom to povedal minister dopravy Ľubomír Vážny. Nový zákon o nadradenej dopravnej infraštruktúre by mal napríklad zjednodušiť vyvlastňovanie pozemkov a zrýchliť vydávanie stavebných povolení. Definitívne o novej legislatíve rozhodne parlament.
"Budeme stavať lacnejšie a efektívnejšie," tvrdil minister. Dodal, že v súčasnosti je na výstavbu trojkilometrového úseku diaľnice niekedy potrebných vyše sto stavebných povolení. Nové úpravy zákonov by sa podľa ministra mali dotknúť projektov plánovaných od roku 2008.
Výstavba kilometra diaľnice na Slovensku v súčasnosti stojí v závislosti od terénu zhruba od 250 miliónov Sk do jednej miliardy korún. Podľa Vážneho by sa vďaka novému zákonu mohla výstavba diaľničnej siete zlacniť zhruba o pätinu.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá má na starosti výstavbu a prevádzku diaľnic a rýchlostných ciest, bude tento rok pokračovať v stavaní diaľnic v okolí Žiliny. Podľa generálneho riaditeľa NDS Igora Chomu začnú tento rok so stavbou problematického úseku Vrtižer-Sverepec, ktorý prechádza cez Považskú Bystricu. Diaľničné prepojenie Bratislavy a Žiliny by mala ukončiť do roku 2010.
Do roku 2014 plánuje NDS sprevádzkovať diaľnicu D1 z hlavného mesta až do Košíc. V okolí Žiliny a Martina bude prechádzať pôvodne vytýčenou trasou Hričovské Podhradie-Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala. Tento úsek v náročnom teréne sa začne stavať na budúci rok, NDS ho plánuje odovzdať do užívania v roku 2012.
Podľa súčasných plánov NDS by Slovenskom mali prechádzať štyri diaľnice a sedem rýchlostných ciest. Vážny predpokladá, že všetky by mohli byť vybudované do desiatich rokov. Výstavba diaľnic však podľa neho nestíha držať krok s rozvojom motorizácie, v budúcnosti sa by preto mal väčší objem nákladnej prepravy presmerovať na železnicu.
"Budeme stavať lacnejšie a efektívnejšie," tvrdil minister. Dodal, že v súčasnosti je na výstavbu trojkilometrového úseku diaľnice niekedy potrebných vyše sto stavebných povolení. Nové úpravy zákonov by sa podľa ministra mali dotknúť projektov plánovaných od roku 2008.
Výstavba kilometra diaľnice na Slovensku v súčasnosti stojí v závislosti od terénu zhruba od 250 miliónov Sk do jednej miliardy korún. Podľa Vážneho by sa vďaka novému zákonu mohla výstavba diaľničnej siete zlacniť zhruba o pätinu.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá má na starosti výstavbu a prevádzku diaľnic a rýchlostných ciest, bude tento rok pokračovať v stavaní diaľnic v okolí Žiliny. Podľa generálneho riaditeľa NDS Igora Chomu začnú tento rok so stavbou problematického úseku Vrtižer-Sverepec, ktorý prechádza cez Považskú Bystricu. Diaľničné prepojenie Bratislavy a Žiliny by mala ukončiť do roku 2010.
Do roku 2014 plánuje NDS sprevádzkovať diaľnicu D1 z hlavného mesta až do Košíc. V okolí Žiliny a Martina bude prechádzať pôvodne vytýčenou trasou Hričovské Podhradie-Lietavská Lúčka-Višňové-Dubná Skala. Tento úsek v náročnom teréne sa začne stavať na budúci rok, NDS ho plánuje odovzdať do užívania v roku 2012.
Podľa súčasných plánov NDS by Slovenskom mali prechádzať štyri diaľnice a sedem rýchlostných ciest. Vážny predpokladá, že všetky by mohli byť vybudované do desiatich rokov. Výstavba diaľnic však podľa neho nestíha držať krok s rozvojom motorizácie, v budúcnosti sa by preto mal väčší objem nákladnej prepravy presmerovať na železnicu.