Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou bude mať tretí pruh
BRATISLAVA - Zhruba do dvoch mesiacov by mala byť známa štúdia o treťom pruhu na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou. Ako vo štvrtok uviedol minister dopravy Ľubomír Vážny, tretí pruh je na tomto úseku veľmi potrebný. Do úvahy pritom podľa neho prichádzajú dva varianty, a to buď pribetónovanie časti cesty a premaľovanie cesty, alebo búranie nadjazdov a pilierov nadjazdov, aby sa vozovka rozšírila.
"Každý z týchto variantov má svoje výhody a nevýhody," povedal minister. Prvý variant je rýchlejší, ale znižuje sa komfort prepravy, keď budú zúžené pruhy. Druhý variant je zas časovo a finančne náročnejší. "Naším základným cieľom je zabezpečiť kompletnú prípravu do roku 2008," zdôraznil Vážny. Zároveň dodal, že dokončený by mal byť úsek zhruba v rokoch 2008 až 2009, ak sa použije prvý variant, ak sa použije druhý variant, tak o rok neskôr.
Tunel Sitina možno nebude predčasne
Minister zároveň skonštatoval, že na tuneli Sitina nastali stavebno-technické problémy. "Kontrolný deň na tomto úseku povie, či sa nám podarí dať tunel do predčasného užívania v novembri 2006 alebo či to nebude až na jar 2007," zdôraznil Vážny. Problémy sa pritom vyskytli podľa jeho slov s podložením príjazdovej komunikácie zo smeru Lamač. "
Analyzuje sa, či je to chyba projektanta, geologického prieskumu alebo či je za tým neprofesionálny prístup investora, príčinou môže byť taktiež aj nepredvídateľná okolnosť," skonštatoval Vážny. V každom prípade však minister chce, aby sa pomenovalo jasne, čia to bola chyba a vyvodili sa z toho dôsledky. "Takto sa nedá mrhať snahou ani prostriedkami," uzavrel.
Tunel Sitina možno nebude predčasne
Minister zároveň skonštatoval, že na tuneli Sitina nastali stavebno-technické problémy. "Kontrolný deň na tomto úseku povie, či sa nám podarí dať tunel do predčasného užívania v novembri 2006 alebo či to nebude až na jar 2007," zdôraznil Vážny. Problémy sa pritom vyskytli podľa jeho slov s podložením príjazdovej komunikácie zo smeru Lamač. "
Analyzuje sa, či je to chyba projektanta, geologického prieskumu alebo či je za tým neprofesionálny prístup investora, príčinou môže byť taktiež aj nepredvídateľná okolnosť," skonštatoval Vážny. V každom prípade však minister chce, aby sa pomenovalo jasne, čia to bola chyba a vyvodili sa z toho dôsledky. "Takto sa nedá mrhať snahou ani prostriedkami," uzavrel.