BRATISLAVA - Zo služieb, ktoré nám mobilné zariadenia poskytujú, majú z globálneho hľadiska najväčšiu perspektívu lokalizačné služby. Viac ako 60 % tých, ktorí tieto služby zatiaľ nepoužívajú, ich plánujú využívať v blízkej dobe. Vyplýva to z výsledkov globálneho prieskumu Mobile Life, ktorý bol zameraný na využívanie mobilných technológií.
Navigácie s mapami a GPS sú momentálne najobľúbenejšie z ponuky lokalizačných služieb (46 %). Záujem narastá aj o rôznorodejšie aktivity. Napríklad 13 % ľudí, ktorí sú na sociálnych sieťach, pravidelne oznamujú priateľom svoju polohu cez také platformy, akými sú Foursquare alebo Facebook Places. V porovnaní s rokom 2011 ich podiel vzrástol o 50 %.
Pätina (22 %) používateľov lokalizačných služieb ich využíva preto, aby zistila, kde v blízkom okolí sa ich priatelia práve nachádzajú. Približne štvrtina (26 %) využíva tieto technológie na vyhľadanie reštaurácií a zábavných podnikov vo svojom okolí alebo na vyhľadanie cestovných poriadkov liniek verejnej dopravy (19 %) a 8 % si takýmto spôsobom rezervuje taxi.
Osmina (12,5 %) zdieľa svoju polohu preto, aby v obchodoch získala zľavu alebo špeciálnu ponuku. "Lokalizačné služby začíname vnímať ako služby mainstreamové. Ľudia si uvedomili, že zdieľanie ich polohy im častokrát prináša nejakú výhodu v podobe zľavy alebo iných benefitov. Je to o kombinácii času a kontextu – nasmerovať ľudí k zľavám, ktoré si môžu ľahko uplatniť – a to prináša silný nástroj pre marketérov," vysvetľuje globálny vedúci spoločnosti TNS (Taylor Nelson Sofres) James Fergusson.
Ľudia v rámci jednotlivých regiónov vnímajú využívanie lokalizačných služieb rôzne. Latinoameričania využívajú lokalizačné služby hlavne na vyhľadanie svojich priateľov (39 %). V severnej Amerike je to však len 9 % a v Európe 20 %. Na technologicky saturovaných trhoch rozvinutej Ázie využíva 36 % ľudí lokalizačné služby na vyhľadávanie reštaurácií a zábavných podnikov.
"Tieto regionálne rozdiely zdôrazňujú význam správne cielených stratégií, ktoré so sebou prináša lokalizačný marketing. Lokalizačné služby ponúkajú marketérom bezprecedentnú úroveň možností oslovenia cieľových zákazníkov," dodal Fergusson.