NEW YORK/BRATISLAVA - Nová štúdia od IBM z oblasti médií a zábavy odhaľuje, že vďaka rýchlosti akou si spotrebitelia zvykajú na rastajúci počet digitálnych zariadení, začínajú sa formovať štyri nové typy „digitálnych osobností“. Spoločnosti musia preto prichádzať s inovatívnymi obchodnými riešeniami, ktoré poskytujú používateľom personalizovanejší zážitok.
Štúdia „Beyond Digital“ vykresľuje obraz spoločnosti, ktorá si závratnou rýchlosťou osvojuje širokú škálu digitálnych zariadení. Avšak na rozdiel od všeobecnej mienky, väčšina z nich nie sú vysokoškolskí študenti.
Napríklad, 65 percent respodentov vo veku od 55 do 64 rokov pri sledovaní televízie surfuje po internete a smskuje s priateľmi. Z respondentov nad 65 rokov až 49 percent surfuje po webových stránkach a 30 percent pri sledovaní televízie posiela smsky. Vyše 82 percent opýtaných vo veku od 18 do 64 rokov využíva prepojené digitálne zariadenia.
Podľa výsledkov štúdie sa spotrebitelia v Číne a USA čoraz viac odkláňajú od tradičných foriem médií a na získanie aktuálnych správ uprednosťujú online zdroje.
Dnešní zákazníci požadujú okamžitý prítup k personalizovanejšiemu obsahu podľa ich požiadaviek. S rastúcim množstvom digitálnych zariadení už nie je jednostranná komunikácia a distribúcia dostačujúca.
Podľa štúdie väčšina používateľov spadá do jednej zo štyroch kategórií:
Odborníci na efektivitu – 41 percent respodentov používa digitálne zariadenia a služby na uľahčenie každodenných činností. Radšej posielajú email ako list, na komunikáciu používajú Facebook, na internet sa pripájajú cez mobily a nakupujú v online obchodoch.
Králi obsahu – pravidelne hrajú online hry, sťahujú si filmy či hudbu a televíziu sledujú online. Z celkového počtu respodentov tvoria 9 percent a v drvivej väčšine sú to muži.
Spoločenskí „maniaci“ – kladú dôraz na sociálnu interakciu. Musia mať neustály kontakt s priateľmi, bez ohľadu na miesto a čas. Až 15 percent opýtaných pravidelne udržuje a aktualizuje sociálne siete, taguje a komentuje online fotky a pozerá si videá iných užívateľov.
Majstri spojenia – 35 percent využíva pokročilejší prístup k sledovaniu médií. Mobilné zariadenia a aplikácie na Smartphonoch používajú na hranie online hier, počúvanie hudby, pozeranie videí, sledovanie správ, počasia, športu,....
Prieskum sa uskutočnil na vzorke 3800 respondentov v šiestich krajinách sveta – Čína, Francúzsko, Nemecko, Japansko, Spojené kráľovstvo a Spojené štáty americké. Na hodnotení spotrebiteľského správania v digitálnom svete sa podieľali predstavitelia z oblasti vysielania, vydavatelia, agentúry poskytujúce mediálne služby, či telekomunikační poskytovatelia.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%