BRATISLAVA - Mazaním nevyžiadanej pošty strávia používatelia internetu takmer šesť hodín ročne, čo pre slovenské firmy predstavuje ročné náklady vo výške viac ako 20 mil. eur. Vyplýva to z informácií telekomunikačnej spoločnosti Slovanet zverejnených v rámci jej výskumného projektu Spamia.
Podľa prieskumu National Technology Readiness Survey SPAM Report totiž ľudia v priemere strávia mazaním spamov 1,4 minúty denne, čo ročne predstavuje stratu takmer šiestich hodín pracovného času. Na Slovensku je pritom podľa posledných údajov spoločnosti TNS Slovakia zamestnaných viac ako 2,4 milióna ľudí, z toho približne 33 % používa internet v práci. "Pri priemernej hodinovej mzde 4,50 eur sa tak straty firiem a organizácií na Slovensku šplhajú na viac ako 20 mil. eur ročne," informoval v pondelok Slovanet.
Vysoké náklady spojené s nevyžiadanou poštou však nemajú len zamestnávatelia, ale značné prostriedky musia na údržbu informačných systémov vynakladať aj prevádzkovatelia sietí a poštových serverov. "Je ťažko presne zmerateľné, aké sú celkové finančné dôsledky spamov. Odhadli sme iba základné finančné straty a aj tie ukazujú vysoké čísla," uviedol zodpovedný manažér projektu Spamia Erik Lehotský. Firmy sa však môžu podľa jeho slov účinne proti spamu brániť predovšetkým používaním kvalitných antispamových softvérov.
Spoločnosť Slovanet je alternatívnym poskytovateľom vysokorýchlostného internetu na Slovensku. Firma ponúka aj tzv. triple play služby, čiže internetové pripojenie, telefónne služby a digitálnu televíziu pre domácnosti.
Vo firemnom sektore poskytuje integrované komunikačné a hlasové služby, virtuálne privátne siete a bezpečnostné riešenia menším či stredným podnikom, ako aj veľkým slovenským organizáciám. V súčasnosti sa zameriava na budovanie vlastnej optickej infraštruktúry, hlavne prostredníctvom akvizícií lokálnych operátorov a rozširovaním ich sietí. Slovanet je členom Asseco Group, medzinárodnej skupiny pôsobiacej na trhu infokomunikačných technológií.