BRATISLAVA- V júni tohto roka si spoločnosť MasterCard nechala od nezávislej výskumnej firmy GfK urobiť spotrebiteľský prieskum s názvom MasterIndex. Výsledky prieskumu ukázali, že 72 % domácností vníma svoju súčasnú finančnú situáciu ako rovnakú alebo horšiu v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Najviac negatívnych postojov k finančnej situácii prejavujú ľudia vo veku od 40 do 49 rokov, ľudia so stredným vzdelaním bez maturity a ľudia s mesačným príjmom od 451 do 700 eur.
Výhľady slovenských domácností do budúcnosti sú oproti tomu veľmi optimistické, pretože 67 % z nich verí, že o rok bude ich situácia rovnaká alebo lepšia.
Najoptimistickejšie očakávania majú ľudia vo veku od 18 do 29 rokov, ľudia s univerzitným vzdelaním a ľudia s mesačným príjmom nad 700 EUR. Tohtoročný prieskum MasterIndex ukázal jeden postreh, a to, že muži na Slovensku zmýšľajú o svojej finančnej budúcnosti omnoho pozitívnejšie ako slovenské ženy.
Celých 72 % mužov sa domnieva, že finančná situácia bude rovnaká alebo lepšia, zatiaľ čo ženy si to myslia len v 61 %.
Aj napriek terajšej nepriaznivej finančnej situácii slovenských domácností MasterIndex ukázal, že Slováci veľmi myslia na svoju budúcnosť v súvislosti s financiami a dokážu šetriť. Viac ako polovica Slovákov (62 %) dnes dokáže ušetriť aspoň časť svojich pravidelných príjmov. Väčšina opýtaných v súčasnosti pociťuje nárast spotrebiteľských cien, a preto sa do budúcnosti budú snažiť ušetriť hlavne na väčších nákupoch. Informovala spoločnosť MasterCard.