Projekt „Kvalita z našich regiónov“ je projekt spoločenskej zodpovednosti založený na vzdelávaní spotrebiteľa a spolupráci všetkých účastníkov trhu. Zväz obchodu a cestovného ruchu Slovenskej republiky, ako gestor projektu „Kvalita z našich regiónov“, má záujem podporovať aktivity, ktoré smerujú k zvýšeniu podielu domácich produktov a zlepšenia makroekonomických ukazovateľov Slovenska.
CIELE PROJEKTU
- vzdelávať občanov, aby získali základné ekonomické znalosti, ktoré im pomôžu rozhodovať sa pri nákupe z pohľadu makroekonomiky
- vysvetliť širokej spotrebiteľskej verejnosti, prečo je pre nich výhodné nakupovať výrobky ktoré boli dopestované alebo vyrobené v národnom regióne
- ovplyvniť nákupné správanie a stabilizovať spotrebiteľské návyky v prospech regionálnych výrobkov a národného trhu
- stabilizácia a podpora dopytu na vnútornom trhu
- podpora zamestnanosti a ďalších makroekonomických ukazovateľov
- podporiť národnú hrdosť prostredníctvom vybudovania afinity k regionálnym produktom a úctu k vlastnej práci a práci svojich spoluobčanov, vedieť sa presadiť na domácom aj zahraničnom trhu
VÝSLEDKY PRIESKUMU K PROJEKTU REALIZOVANÉHO PO SKONČENÍ KAMPANE
Termín realizácie: 09/2011
Realizátor prieskumu: GfK Slovakia
Spontánna znalosť kampane projektu
Otázka pre respondentov: V poslednom období médiá komunikovali kampaň na podporu našich regiónov, v ktorej sa hovorí, že je prospešné nakupovať výrobky z našich regiónov a výrobky s označením Kvalita z našich regiónov. Zaregistrovali ste túto kampaň?
- Áno, určite - 26 %
- Asi áno, ale nie som si istý - 46 %
- Nie - 16 %
- Nevie - 12 %
Pochopenie kampane spotrebiteľom
Otázka pre respondentov: Čo je podľa Vás hlavným posolstvom tejto reklamy?
- Podpora predaja slovenských výrobkov/výrobkov z regiónov – 65 %
- Znížiť počet nezamestnaných/dať ľuďom prácu – 24 %
- Podpora regiónov – 11 %
- Podpora domácich výrobcov – 10 %
- Podpora ekonomiky – 8 %
Potreba vzdelávania spotrebiteľa prostredníctvom edukačných projektov
Otázka pre respondentov: Myslíte si, že je potrebné takýmto spôsobom vzdelávať spotrebiteľa, vysvetľovať mu, prečo je pre neho dôležité nakupovať domáce výrobky, ako tým podporí slovenskú ekonomiku, seba a svoje okolie?
- Áno tento spôsob je výborný – 79 %
- Áno, ale iným spôsobom – 14 %
- Nie, vôbec to nie je potrebné – 7 %
Logo kampane
Otázka pre respondentov: V súčasnosti sú niektoré slovenské výrobky označené logom „Kvalita z našich regiónov“. Zaregistrovali ste takéto logo na výrobkoch?
- Áno, určite – 36 %
- Asi áno, ale nie som si istý/á – 42 %
- Rozhodne nie – 13%
- Neviem – 9%
Otázka pre respondentov: označenie týmto logom je:
- Ľahko zapamätateľné
- Určite áno – 55 %
- Skôr áno – 38 %
- Skôr nie – 6 %
- Určite nie – 1%
- Vzbudzujúce hrdosť na slovenské výrobky
- Určite áno – 46 %
- Skôr áno – 43 %
- Skôr nie – 9 %
- Určite nie – 2 %
- Motivujúce ku kúpe slovenských výrobkov
- Určite áno – 39 %
- Skôr áno – 50 %
- Skôr nie – 9 %
- Určite nie – 2 %
- Logom „Kvalita z našich regiónov“ sa budú označovať produkty, výrobky na základe udelenia licencie, zakúpenia práva používať toto logo na výrobkoch ktoré o licenciu požiadajú, pokiaľ budú spĺňať tieto tovary určité parametre
- Licencia by sa udeľovala na 1 rok za účelom zabezpečenia kontroly dodržania požadovaných parametrov z dôvodu hodnovernosti značky a jej kladného vnímania spotrebiteľom
- Logo na tovaroch, alebo na iných nosičoch, ktoré by označovali tovar že spĺňa podmienky udelenia licencie, by slúžilo spotrebiteľovi na jednoduchú orientáciu a identifikáciu, že tento výrobok má krajinu pôvodu Slovensko
- Finančné prostriedky získané z udelených licencií by slúžili na zabezpečenie a rozvoj projektu „Kvalita z našich regiónov“ a dosiahnutia jeho cieľov
- Výber a nastavenie parametrov bude konsenzom odborníkov z radov pestovateľov, výrobcov a obchodu