Nedeľa24. november 2024, meniny má Emília, zajtra Katarína

Doprava: Vlani sa predalo takmer 3,718 mil. diaľničných nálepiek

BRATISLAVA - V minulom roku kúpili majitelia vozidiel celkovo 3 717 799 diaľničných nálepiek. V medziročnom porovnaní je to nárast o 27,6 %, keďže v roku 2004 sa na Slovensku predalo celkovo 2 912 780 diaľničných známok. Z celkového počtu vlani predaných známok pripadlo až 46,6 % na jednodňové nálepky, ktorých sa predalo 1 732 428 kusov.

Týždenných nálepiek sa predalo 1 382 016 známok, ročných 431 831 kusov a mesačných 171 524 kusov. Vyplýva to z údajov, ktoré na svojej internetovej stránke zverejnila Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS).

Najväčší objem predaja evidovala NDS v treťom kvartáli, keď motoristi nakúpili 1 071 925 diaľničných nálepiek. V prvom štvrťroku predali distribútori 905 571 nálepiek, v druhom kvartáli predaj poklesol na 898 492 kusov a najmenej známok, 841 811 kusov sa predalo v poslednom štvrťroku vlaňajška. V rámci mesiacov bol najúspešnejší júl so 430 107 kusmi predaných nálepiek, za ktorým nasledoval august s počtom predaných známok 372 712 kusov a jún, kedy sa predalo 320 944 známok. Najmenší záujem o diaľničné nálepky prejavili motoristi v decembri, kedy sa predalo len 234 282 kusov.

Ministerstvo dopravy objednalo na rok 2005 u spoločnosti Kasico, a.s. Bratislava výrobu 2 955 100 kusov diaľničných nálepiek, počas roka sa však musela robiť dotlač, keď sa na prelome augusta a septembra prejavil nedostatok nálepiek. Diaľničné nálepky distribuovalo minulý rok sedem spoločností a to Italmarket Slovakia, OMV, ČESMAD Slovakia, KON-RAD, TEN Expres Slovakia, Royal Invest Consulting a Slovenská pošta. Príjmy z predaja nálepiek za minulý rok NDS nezverejnila, podľa vyjadrení jej riaditeľa Dušana Faktora však spoločnosť v septembri 2005 očakávala príjmy na úrovni až 1,8 mld. Sk.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu