Základné fotografovanie začalo neďaleko Breeza, Austrálie, na vidieckej tichej farme, ktoré bolo transformované do pracovného miesta. 6 míľ cesty konštruovanej produkčnou spoločnosťou, ktorá poskytla prístup do „základného tábora“ pozostával z hviezd a filmových tvorcov, kateringu, jedálenských stanov, a trailerov pre každé oddelenie filmu vrátane vlasov/make-upu, šatníka, špeciálnych efektov a vizuálnych efektov. Základný tábor bol vybavený s IT trailermi zabezpečujúcimi spracovanie bezdrôtového internetového spojenia v Austrálskej buši.
O tri týždne sa štáb presunul do Nového Južného Walesu, kde sa vybudovala Kentská farma blízko malého vidieckeho mestečka Tamworthu. O ďalšie tri týždne, produkcia prišla k predmestiu Tamworthu, kde vybudovala množstvo hotelových izieb, reštaurácií a pubov.
„Nie je pochýb o tom, že je tu romantická kvalita pri pohľade na film, tak ako je v samotnom príbehu“, hovorí Singer. „Myslím, že sme úspešne integrovali niekoľko ikon navrhovaných Johnom Barrym z r.1978 v Donnerovom filme z obdobia 40-tych rokov romantizmu, hoci cez farebnú paletu alebo vizuálne kompozície ArtDeco fasád a vysvietených mrakodrapov v Metropolise. Je to zmes starého a nového, ktorá tomu dodáva skutočný pocit. Toto bol prístup, ktorý sme vnímali so všetkými elementmi.“
Po dokončení sekvencií na Kentskej farme, produkcia sa vrátila do filmových štúdií Fox v Austrálii, ktoré sa stali operačnou základňou v Sydney. Zaplnila všetkých 7 zvukových štúdií a vytvorila časový harmonogram. “Keď sa dokončilo filmovanie na jeden záber, pripravila sa okamžite miestnosť pre ďalší.” Na jednom mieste sa priestor tak zúžil, že Dyas bol nútený zmeniť konštrukciu v sklade na javisko, aby mohol dostať do interiéru 200 stôp veľkú jachtu Gertrúdu.
Dyas vytvoril jedinečný dizajn pre vydavateľstvo Daily Planet so svojou teóriou, že ako mnohé klasické Art Deco budovy v New Yorku, aj budova Daily Planet v Metropolise bude obnovená niekoľkými módnymi doplnkami, aby držala krok s najnovšími technológiami. Vydavateľstvo Daily Planet sa navrhovalo 6 mesiacov, stavalo 4 mesiace a mesiac sa správne osvetľovalo.“ Mali sme okolo 3000 svetiel a 19 míl káblov na jeden prístroj,” hovorí Adler.
Miesto je tak veľké, aké Dyas potreboval pre film, že žiadne z Fox štúdií nevyhovovalo pre nekonvenčný pohyb, tak sa filmový tvorcovia rozhodli stavať vonku, použijúc cestu medzi dvomi existujúcimi zvukovými štúdiami. “Verte alebo nie, budova vonku fungovala ozaj výborne,” poznamenáva Dyas. “Počasie bolo fantastické a my sme mohli zaplniť vedľajšie cesty žltými taxíkmi, autobusmi a ďalšími dopravnými prostriedkami. Tiež sme transformovali priľahlé oblasti na mini Central Park a pridali stanicu metra. Bola to jedna z najnáročnejších stavieb budov, ale vydarili sa úžasne.”
Pri Vanderworthovej jachte, Dyas vytvoril dva ďalšie obrazy, ktoré boli úplne vynikajúce pre Superman Returns. Dyas navrhol zložitý model vlaku, ktorý mal byť vytvorený na základni Vanderworthovho zámku popri veľkom ostrove, ktorý bol jednoducho typycký pre New Krypton. “Myslím si, že jediný spôsob ako opísať New Krypton je, ak si predstavíte križovatku medzi púšťou v Arizone a Arctickým útesom,” hovorí Dyas. Na jeho vytvorenie, sme použili kryštál ako útvar a formácie, ktoré sa stanú súčasťou vizuálnej mytológie Supermanovho sveta. “Naopak, model vlaku bol ako miniatúra ihriska a môj štáb sa vynikajúco hral s usporiadaním stoviek modelov, aby vytvorili hyperrealistické mestečká a krajiny,” hovorí Dyas. “Boli sme veľmi presný, keď sme išli do detailov. Keď Lex zničil vlak so svojim kryštálovým experimentom, je to metafora pre deštrukciu, ktorú chcel dosiahnuť v ľudskom rozmere. “
Rovnako dôležitá bola príprava kostýmov. Predovšetkým Supermanov kostým. Singer chcel nielen reflektovať na zmenšenie predstavy, ktorá žije niekoľko rokov v kultúrach, ale taktiež priniesť súčasný obraz postave. “Pamätám sa, ako prišiel Brandon prvý krát k nám,” hovorí návrhárka kostýmov Louise Mingenbachová, ktorá nemá problém pripravovať kostými pre Superhrdinov. “Pamätám sa, ako mi povedal, že bolo skutočne dôležité pre neho mať pohodlný kostým, taký ktorý by ho zbytočne nerozrušoval. Samozrejme, že som ho ubezpečila, a smiala sa pri tom. “Zlatko, nebudeš sa cítiť nepohodlne vo svojom živote tak, ako v kostýme. Nie je ľahké byť superhrdinom a byť jedným z nich určite nie je o pohodlí.” “Bolo to naozaj zaujímavé,” hovorí Mingenbachová, “pretože Brandon skutočne netušil do čoho ide.” Prakticky niekoľko ďalších mesiacov žil v tmavomodrom, tesnom obleku nazývanom ´Milliskin´.
Slávne “S” na kostýme je vytvorený z vymodelovaného latexu, ktorý sa laserom rezal s tisíc tenkými “S” ihlami. Plášť bol vyrobený z vlny špeciálne vyrobenej vo Francúzsku. Potom sa tam vypracoval tieň v strede plášťa so sýtou červenou farbou. Vonkajšok plášťa sa napokon pogumoval, aby sa dodala výraznosť a váha,” hovorí Mingenbachová. “Takže sami vidíťe, že to nie je nič pohodlné, nosiť dva tesne priliehavé obleky a desať librový plášť na sebe.”
„Nie je pochýb o tom, že je tu romantická kvalita pri pohľade na film, tak ako je v samotnom príbehu“, hovorí Singer. „Myslím, že sme úspešne integrovali niekoľko ikon navrhovaných Johnom Barrym z r.1978 v Donnerovom filme z obdobia 40-tych rokov romantizmu, hoci cez farebnú paletu alebo vizuálne kompozície ArtDeco fasád a vysvietených mrakodrapov v Metropolise. Je to zmes starého a nového, ktorá tomu dodáva skutočný pocit. Toto bol prístup, ktorý sme vnímali so všetkými elementmi.“
Po dokončení sekvencií na Kentskej farme, produkcia sa vrátila do filmových štúdií Fox v Austrálii, ktoré sa stali operačnou základňou v Sydney. Zaplnila všetkých 7 zvukových štúdií a vytvorila časový harmonogram. “Keď sa dokončilo filmovanie na jeden záber, pripravila sa okamžite miestnosť pre ďalší.” Na jednom mieste sa priestor tak zúžil, že Dyas bol nútený zmeniť konštrukciu v sklade na javisko, aby mohol dostať do interiéru 200 stôp veľkú jachtu Gertrúdu.
Dyas vytvoril jedinečný dizajn pre vydavateľstvo Daily Planet so svojou teóriou, že ako mnohé klasické Art Deco budovy v New Yorku, aj budova Daily Planet v Metropolise bude obnovená niekoľkými módnymi doplnkami, aby držala krok s najnovšími technológiami. Vydavateľstvo Daily Planet sa navrhovalo 6 mesiacov, stavalo 4 mesiace a mesiac sa správne osvetľovalo.“ Mali sme okolo 3000 svetiel a 19 míl káblov na jeden prístroj,” hovorí Adler.
Miesto je tak veľké, aké Dyas potreboval pre film, že žiadne z Fox štúdií nevyhovovalo pre nekonvenčný pohyb, tak sa filmový tvorcovia rozhodli stavať vonku, použijúc cestu medzi dvomi existujúcimi zvukovými štúdiami. “Verte alebo nie, budova vonku fungovala ozaj výborne,” poznamenáva Dyas. “Počasie bolo fantastické a my sme mohli zaplniť vedľajšie cesty žltými taxíkmi, autobusmi a ďalšími dopravnými prostriedkami. Tiež sme transformovali priľahlé oblasti na mini Central Park a pridali stanicu metra. Bola to jedna z najnáročnejších stavieb budov, ale vydarili sa úžasne.”
Pri Vanderworthovej jachte, Dyas vytvoril dva ďalšie obrazy, ktoré boli úplne vynikajúce pre Superman Returns. Dyas navrhol zložitý model vlaku, ktorý mal byť vytvorený na základni Vanderworthovho zámku popri veľkom ostrove, ktorý bol jednoducho typycký pre New Krypton. “Myslím si, že jediný spôsob ako opísať New Krypton je, ak si predstavíte križovatku medzi púšťou v Arizone a Arctickým útesom,” hovorí Dyas. Na jeho vytvorenie, sme použili kryštál ako útvar a formácie, ktoré sa stanú súčasťou vizuálnej mytológie Supermanovho sveta. “Naopak, model vlaku bol ako miniatúra ihriska a môj štáb sa vynikajúco hral s usporiadaním stoviek modelov, aby vytvorili hyperrealistické mestečká a krajiny,” hovorí Dyas. “Boli sme veľmi presný, keď sme išli do detailov. Keď Lex zničil vlak so svojim kryštálovým experimentom, je to metafora pre deštrukciu, ktorú chcel dosiahnuť v ľudskom rozmere. “
Rovnako dôležitá bola príprava kostýmov. Predovšetkým Supermanov kostým. Singer chcel nielen reflektovať na zmenšenie predstavy, ktorá žije niekoľko rokov v kultúrach, ale taktiež priniesť súčasný obraz postave. “Pamätám sa, ako prišiel Brandon prvý krát k nám,” hovorí návrhárka kostýmov Louise Mingenbachová, ktorá nemá problém pripravovať kostými pre Superhrdinov. “Pamätám sa, ako mi povedal, že bolo skutočne dôležité pre neho mať pohodlný kostým, taký ktorý by ho zbytočne nerozrušoval. Samozrejme, že som ho ubezpečila, a smiala sa pri tom. “Zlatko, nebudeš sa cítiť nepohodlne vo svojom živote tak, ako v kostýme. Nie je ľahké byť superhrdinom a byť jedným z nich určite nie je o pohodlí.” “Bolo to naozaj zaujímavé,” hovorí Mingenbachová, “pretože Brandon skutočne netušil do čoho ide.” Prakticky niekoľko ďalších mesiacov žil v tmavomodrom, tesnom obleku nazývanom ´Milliskin´.
Slávne “S” na kostýme je vytvorený z vymodelovaného latexu, ktorý sa laserom rezal s tisíc tenkými “S” ihlami. Plášť bol vyrobený z vlny špeciálne vyrobenej vo Francúzsku. Potom sa tam vypracoval tieň v strede plášťa so sýtou červenou farbou. Vonkajšok plášťa sa napokon pogumoval, aby sa dodala výraznosť a váha,” hovorí Mingenbachová. “Takže sami vidíťe, že to nie je nič pohodlné, nosiť dva tesne priliehavé obleky a desať librový plášť na sebe.”