BRATISLAVA - Zastupujúci riaditeľ Novej scény Miloš Pietor vrátil na Novú scénu viacerých umelcov, ktorí tam pôsobili v minulosti.
Naspäť prijal dlhoročného ekonomického riaditeľa Antona Lisého, do hereckého súboru niekdajšieho umeleckého šéfa Štefana Kožku, ktorý odišiel po spore s exriaditeľkou divadla Wandou Hrycovou. Umeleckým šéfom sa stal režisér Martin Kákoš, ktorý spolu s novým dramaturgom Ľubomírom Feldekom tiež kedysi pracoval v divadle.
Nové vedenie chce nadviazať na hudobno-zábavné smerovanie Novej scény, chce však rozšíriť herecký súbor. "Pokúsil som sa obsadiť aj doteraz neobsadené pozície, interne sme prijali ekonomického riaditeľa," povedal dnes novinárom Pietor (1960), ktorý vedie divadlo od piatkového odvolania Hrycovej. Obsadenie tohto postu externistom vyčítal divadlu Najvyšší kontrolný úrad.
Scénograf Pietor, syn režiséra Miloša Pietora, zatiaľ nevedel povedať, či sa prihlási do konkurzu na riaditeľský post. Ten vyhlási ministerstvo ešte tento rok.
Umelecký šéf divadla Kákoš (1955), ktorého otec bol kedysi riaditeľom Novej scény, chce rozšíriť repertoár divadla. Ten dnes nie je podľa neho veľmi bohatý, divadlo uvádza asi dve premiéry ročne. "V Bratislave otvorením nového národného divadla narastie počet stoličiek, preto divadlá budú musieť zvádzať väčší boj o diváka," povedal Kákoš, ktorý sa vracia na Novú scénu po 14 rokoch.
Premiéra pripravovaných titulov, ako budú v januári Traja mušketieri, sa uskutoční podľa plánu. Od ďalšej sezóny by sa však podľa Kákoša, známeho aj z Rady Slovenskej televízie, mohli na scénu vrátiť aj iné žánre. Dramaturg Feldek (1936) si myslí, že v divadle je priestor aj pre komornejšie žánre, napríklad dramatizácie slovenskej literatúry.
Zmeny na Novej scéne nastali po tom, čo Wandu Hrycovú na základe výsledkov šetrenia Najvyššieho kontrolného úradu z postu riaditeľky odvolal minister kultúry Marek Maďarič. Ten zistil, že divadlo v predchádzajúcich dvoch rokoch bez verejnej súťaže nakúpilo tovar a služby za takmer 10,7 milióna korún. Kontrolóri tiež riaditeľke vyčítali, že si za peniaze divadla a bez súťaže kúpila luxusné auto za takmer 800.000 korún.
Nové vedenie chce nadviazať na hudobno-zábavné smerovanie Novej scény, chce však rozšíriť herecký súbor. "Pokúsil som sa obsadiť aj doteraz neobsadené pozície, interne sme prijali ekonomického riaditeľa," povedal dnes novinárom Pietor (1960), ktorý vedie divadlo od piatkového odvolania Hrycovej. Obsadenie tohto postu externistom vyčítal divadlu Najvyšší kontrolný úrad.
Scénograf Pietor, syn režiséra Miloša Pietora, zatiaľ nevedel povedať, či sa prihlási do konkurzu na riaditeľský post. Ten vyhlási ministerstvo ešte tento rok.
Umelecký šéf divadla Kákoš (1955), ktorého otec bol kedysi riaditeľom Novej scény, chce rozšíriť repertoár divadla. Ten dnes nie je podľa neho veľmi bohatý, divadlo uvádza asi dve premiéry ročne. "V Bratislave otvorením nového národného divadla narastie počet stoličiek, preto divadlá budú musieť zvádzať väčší boj o diváka," povedal Kákoš, ktorý sa vracia na Novú scénu po 14 rokoch.
Premiéra pripravovaných titulov, ako budú v januári Traja mušketieri, sa uskutoční podľa plánu. Od ďalšej sezóny by sa však podľa Kákoša, známeho aj z Rady Slovenskej televízie, mohli na scénu vrátiť aj iné žánre. Dramaturg Feldek (1936) si myslí, že v divadle je priestor aj pre komornejšie žánre, napríklad dramatizácie slovenskej literatúry.
Zmeny na Novej scéne nastali po tom, čo Wandu Hrycovú na základe výsledkov šetrenia Najvyššieho kontrolného úradu z postu riaditeľky odvolal minister kultúry Marek Maďarič. Ten zistil, že divadlo v predchádzajúcich dvoch rokoch bez verejnej súťaže nakúpilo tovar a služby za takmer 10,7 milióna korún. Kontrolóri tiež riaditeľke vyčítali, že si za peniaze divadla a bez súťaže kúpila luxusné auto za takmer 800.000 korún.