Mariana Ďurianová a Rasťo Žitný moderujú Televízne noviny po novom od 14. januára.
BRATISLAVA - Je to bitka na život a na smrť! O najlukratívnejší televízny čas o 19.00 hod. zvádza Markíza a Jojka už vyše troch týždňov tvrdý boj. Televízne noviny Headlines, čierny kôň Markízy, však už tri dni za sebou klesajú.
Od začiatku veľkých zmien
túto stredu stratili viac ako 500-tisíc divákov a klesli
na hranicu 819-tisíc divákov. Najsledovanejšia relácia
v krajine, ktorá vždy poľahky prekračovala miliónovú
hranicu sledovanosti, má evidentne problémy.
Oficiálne stanovisko zo Záhorskej Bystrice však
znie, že dôvod na paniku nejestvuje...
Súboj o diváka nabral na obrátkach po 14. januári, keď Markíza po viac ako desiatich rokoch pristúpila k zmene formátu doteraz absolútne úspešných Televíznych novín. Tie rozdelila na Headlines a Dnes a predelila ich reklamou. Najlukratívnejší čas o 19.00 hod. však na Markíze začal postupne strácať divákov. Od začiatku zmien, keď si markizácke správy zapínalo 1 378 000 divákov, klesla sledovanosť túto stredu na 819-tisíc divákov.
„Taká extrémne výrazná zmena musela mať nejaký dosah. Nasledujúce dva týždne sú však rozhodujúce,“ vysvetlil pokles Róbert Slezák, TAM Manager, TNS SK, podľa ktorého má veľkú váhu na slovenskom trhu najmä konzervatívny divák. V Markíze si však čísla vysvetľujú po svojom. „Na bilancovanie je ešte priskoro. Po uvedení nových spravodajských formátov nám však ich sledovanosť v prvých štrnástich dňoch narástla a v súčasnosti dosahujeme plánovaný priemer vysielacieho času, v porovnaní s minulým rokom dokonca s miernym nárastom,“ tvrdí hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská.
Podľa informácií Nového Času však v Záhorskej Bystrici začína byť poriadne dusno, a to aj medzi moderátormi. Spokojnejšie sa v súčasnosti tvári konkurenčná Jojka. Tá so zmenou spravodajstva začala 2. februára, keď pred Noviny JOJ ešte o siedmej večer zaradila Krimi noviny. „Ukazuje sa, že sme dokázali zareagovať na tlak Markízy, a veríme, že sledovanosť bude rásť,“ dodáva hovorkyňa JOJ Tatiana Tóthová, podľa ktorej nemajú dôvod byť nespokojní. „Ide o veľmi lukratívny vysielací čas a je len prirodzené, že televízie siahajú po tom, čo považujú za svoje najsilnejšie zbrane,“ uzavrela. Zdá sa však, že kde sa dvaja bijú, tretí sa smeje. Verejnoprávna STV totiž v lukratívnom čase posilnila bez toho, aby pohla prstom. Stačilo posunúť zábavno-súťažný program 5 proti 5 na 18.50 hod.
Ako to vidí Nový Čas
Pondelok 14.1.2008
Pondelok 4.2.2008
Súboj o diváka nabral na obrátkach po 14. januári, keď Markíza po viac ako desiatich rokoch pristúpila k zmene formátu doteraz absolútne úspešných Televíznych novín. Tie rozdelila na Headlines a Dnes a predelila ich reklamou. Najlukratívnejší čas o 19.00 hod. však na Markíze začal postupne strácať divákov. Od začiatku zmien, keď si markizácke správy zapínalo 1 378 000 divákov, klesla sledovanosť túto stredu na 819-tisíc divákov.
„Taká extrémne výrazná zmena musela mať nejaký dosah. Nasledujúce dva týždne sú však rozhodujúce,“ vysvetlil pokles Róbert Slezák, TAM Manager, TNS SK, podľa ktorého má veľkú váhu na slovenskom trhu najmä konzervatívny divák. V Markíze si však čísla vysvetľujú po svojom. „Na bilancovanie je ešte priskoro. Po uvedení nových spravodajských formátov nám však ich sledovanosť v prvých štrnástich dňoch narástla a v súčasnosti dosahujeme plánovaný priemer vysielacieho času, v porovnaní s minulým rokom dokonca s miernym nárastom,“ tvrdí hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská.
Podľa informácií Nového Času však v Záhorskej Bystrici začína byť poriadne dusno, a to aj medzi moderátormi. Spokojnejšie sa v súčasnosti tvári konkurenčná Jojka. Tá so zmenou spravodajstva začala 2. februára, keď pred Noviny JOJ ešte o siedmej večer zaradila Krimi noviny. „Ukazuje sa, že sme dokázali zareagovať na tlak Markízy, a veríme, že sledovanosť bude rásť,“ dodáva hovorkyňa JOJ Tatiana Tóthová, podľa ktorej nemajú dôvod byť nespokojní. „Ide o veľmi lukratívny vysielací čas a je len prirodzené, že televízie siahajú po tom, čo považujú za svoje najsilnejšie zbrane,“ uzavrela. Zdá sa však, že kde sa dvaja bijú, tretí sa smeje. Verejnoprávna STV totiž v lukratívnom čase posilnila bez toho, aby pohla prstom. Stačilo posunúť zábavno-súťažný program 5 proti 5 na 18.50 hod.
Ako to vidí Nový Čas
PLUSY - TV MarkízaZnačka Televízne noviny: je to najsilnejšia zbraň Markízy spolu s vynoveným spravodajským štúdiom a novou znelkou. Zázemie a skúsenosť: správy vyrába tím profesionálov. Silné moderátorské tváre: moderátori sa časom stali stabilnou značkou televízie. |
PLUSY - TV JOJNadšenie: reportéri televízie JOJ sa snažia zaujať, majú viac nápadov. Reportérska sieť: Jojka zdedila regionálnych reportérov ešte z TV Global. Príbehovosť: nebojí sa bulvárnejšieho spracovania a je bližšie k divákovi. |
MÍNUSY - TV MarkízaČas o siedmej: Markíza sa dobrovoľne zbavila lukratívneho času a prerušila správy reklamou. Priame vstupy: Markíza robí priame vstupy z udalostí, ktoré sa už dávno skončili. |
MÍNUSY - TV JOJModerátori: Jojka má mdlé moderátorské dvojice. Čas 19:30 hod.: dôležité správy prináša až po Markíze, na 19.00 hod. zaradila "iba" Krimi noviny |
Sledovanosť
Pondelok 14.1.2008
Televízne noviny Headlines (19.00 hod.) | TV Markíza | 1 378 000 divákov |
Noviny (19.30 hod.) | TV JOJ | 417 000 divákov |
Správy (19.30 hod.) | STV | 325 000 divákov |
Pondelok 4.2.2008
Televízne noviny Headlines (19.00 hod.) | TV Markíza | 970 000divákov |
Noviny (19.30 hod.) | TV JOJ | 458 000 divákov |
Správy (19.30 hod.) | STV | 343 000 divákov |