PRAHA – Češky naďalej obľubujú podprsenky so zdvíhajúcim efektom push up. V zahraničí sa už také nenosia. Na príčine je vzrastajúca popularita plastických úprav dekoltu.
České ženy a dievčatá zostávajú konzervatívne aj čo sa farby týka. Najčastejšie si kupujú bielu, telovú alebo čiernu podprsenku. Inde vo svete letia skôr farebnejšie vzory, potlače a výšivky. Povedala to spolumajiteľka firmy Jane CZ, ktorá spodnú bielizeň vyrába už 19 rokov, Jana Šrubářová.
„Obľuba spodnej bielizne záleží na vkuse zákazníčky a na jej pocitoch. Niekto má obľúbené stringy (tangá) a nenosí žiadne iné. Nohavičky sa teraz ale nosia výhradne bokové a dosť sa aj predávajú a tiež letia aj nohavičky s nohavičkou, takzvané panty. Obľubuje ich hlavne mládež,“ uviedla.
Zatiaľ čo cudzinky prestávajú nosiť vystužené alebo zdvíhacie podprsenky, v Čechách nie je na módne výstrelky priestor. „Vo svete už je trend iný. Najväčší záujem je o nevystužené podprsenky s kosticou a dokonca prechádzajú aj do nevystužených trojuholníčkov. Je to asi dané tým, že mladá generácia dnes čoraz častejšie ide na plastiku, takže ani nepotrebujú podporné efekty,“ povedala Šrubařová.
Sortiment obľúbených farieb má ekonomické pozadie. Ženy v Čechách nemajú na rozhadzovanie a tak si ročne kúpia dve, tri podprsenky. „Samozrejme tak volia farby, ktoré využijú pod všetko, to znamená bielu, čiernu a telovú, prípadne farbu šampanského. Do farebných experimentov sa púšťajú málo. Keď už si kúpia farebnú podprsenku, tak tmavo modrú alebo ružovú a tým to končí,“ vysvetlila.
„Obľuba spodnej bielizne záleží na vkuse zákazníčky a na jej pocitoch. Niekto má obľúbené stringy (tangá) a nenosí žiadne iné. Nohavičky sa teraz ale nosia výhradne bokové a dosť sa aj predávajú a tiež letia aj nohavičky s nohavičkou, takzvané panty. Obľubuje ich hlavne mládež,“ uviedla.
Zatiaľ čo cudzinky prestávajú nosiť vystužené alebo zdvíhacie podprsenky, v Čechách nie je na módne výstrelky priestor. „Vo svete už je trend iný. Najväčší záujem je o nevystužené podprsenky s kosticou a dokonca prechádzajú aj do nevystužených trojuholníčkov. Je to asi dané tým, že mladá generácia dnes čoraz častejšie ide na plastiku, takže ani nepotrebujú podporné efekty,“ povedala Šrubařová.
Sortiment obľúbených farieb má ekonomické pozadie. Ženy v Čechách nemajú na rozhadzovanie a tak si ročne kúpia dve, tri podprsenky. „Samozrejme tak volia farby, ktoré využijú pod všetko, to znamená bielu, čiernu a telovú, prípadne farbu šampanského. Do farebných experimentov sa púšťajú málo. Keď už si kúpia farebnú podprsenku, tak tmavo modrú alebo ružovú a tým to končí,“ vysvetlila.