USA - Používateľ sociálnych sietí odhalil na TikToku rafinované spôsoby, ktoré uplatňujú supermarkety a používajú ich na zákazníkov ako pasce, aby viac nakupovali. Niektorí nakupujúci zostali nepríjemne prekvapení, ale mnohí uviedli, že ide o bežnú dlhoročnú obchodnú stratégiu, ktorá nie je žiadnym tajomstvom.
V posledných desaťročiach sa supermarkety stali odborníkmi na rafinované umenie umiestňovania produktov, ktoré ovplyvňuje nákupné rozhodnutia bez toho, aby si to zákazníci uvedomovali. Influencer z TikToku @sabrisuby upozornil na niekoľko pascí supermarketov, ktoré podľa neho nabádajú spotrebiteľov, aby míňali viac peňazí. „Toto sú nechutné tajomstvá, ktoré pred vami supermarkety skrývajú. Rozmýšľali ste niekedy nad tým, prečo vás pri vchode víta ovocie a zelenina? Je to psychologický hack, ktorý spúšťa zdravotný haló efekt a núti vás, aby ste si naplnili košík,“ prezradil.
Ďalej poukázal na to, ako sú v zadnej časti obchodu rafinovane umiestnené každodenné základné potraviny, napríklad mlieko a vajcia. Toto núti zákazníkov prejsť vedľa hriešnych dobrôt a pravdepodobne si ich cestou aj pár vybrať. Okrem toho si všimol aj nenápadné rozširovanie nákupných vozíkov, ktoré má povzbudiť k väčším nákupom, strategické ukladanie drahých produktov do výšky očí a lacnejšieho tovaru ukrytého na spodných policiach. Na záver prezradil vrcholný moment: „Pokladňa je dokonalá pasca, využíva vašu únavu z rozhodovania a núti vás pozerať sa na čokoládové tyčinky. Šialené, že?“
Príspevok nazbieral tisíce zobrazení a medzi používateľmi platformy vyvolal vlnu komentárov. Jeden z divákov napísal: „Takto to robia...“, zatiaľ čo ďalší sa pridal: „Zaujímavé.“ Tretí poznamenal: „Áno, hackerské útoky na systém trvajú už roky.“ Video však nepresvedčilo všetkých. Jeden z prispievateľov sa uškrnul: „Toto sme sa naučili v roku 1993.“ A druhý ho doplnil: „Nie sú to nové informácie a nie je to žiadne veľké tajomstvo. Nie všetko je konšpirácia.“