Sobota21. september 2024, meniny má Matúš, zajtra Móric

Vedci z NASA urobili šokujúci objav: Na okraji našej slnečnej sústavy sa nachádza TÁTO tajomná zóna!

USA – Vedci nedávno urobili zaujímavý objav, ktorý odhalil prítomnosť tajomnej zóny na okraji našej slnečnej sústavy. Tento objav mnohých prekvapil, a to najmä preto, že môže rozšíriť naše chápanie vonkajšej slnečnej sústavy.

Aj keď sme dosiahli významný pokrok v skúmaní vzdialených hviezd a galaxií, určité oblasti v našej slnečnej sústave, ako napríklad Oortov oblak a Kuiperov pás, zostávajú do značnej miery nepreskúmané. Tieto oblasti sú neuveriteľne ďaleko a je ťažké ich pozorovať. Nedávna štúdia vykonaná výskumným tímom NASA New Horizons Kuiper Belt však odhalila neočakávanú skupinu vzdialených telies v Kuiperovom páse, informujú odborníci v článku. Tento objav naznačuje, že naša slnečná sústava mohla vzniknúť z oveľa väčšieho protohviezdneho disku, ako vedci doteraz predpokladali. Otvára tiež možnosť objavovania nových objektov v rámci misie NASA New Horizons.

Kuiperov pás, studená oblasť prstencového tvaru za Neptúnom, je vyplnená ľadovými telesami vrátane Pluta, Arrokotha a iných objektov Kuiperovho pásu (KBO). Nedávno astronómovia pozorovali nárast počtu týchto KBO, ktoré sa nachádzajú medzi 70 a 90 astronomickými jednotkami (AU) od Slnka. Aby sme to uviedli do perspektívy, jedna AU je priemerná vzdialenosť medzi Zemou a Slnkom. Čo robí tento objav obzvlášť zaujímavým, je to, že novo nájdené KBO sa nachádzajú ďaleko za predtým známou populáciou objektov Kuiperovho pásu.

Priepasť medzi známym Kuiperovým pásom a novými zisteniami je taká veľká, že odborníci sa domnievajú, že by mohla predstavovať úplne nový región v samotnom páse. Planetárny vedec z Japonska uviedol, že ak sa tieto zistenia potvrdia, išlo by o významný objav. Kuiperov pás sa rozprestiera od približne 30 AU, blízko obežnej dráhy Neptúna, do približne 50 AU. Napriek tomu sa najmenej 11 z týchto novoobjavených KBO nachádza ďaleko za touto hranicou, čo predstavuje novú vzrušujúcu kapitolu v našom chápaní vonkajšej slnečnej sústavy.

Viac o téme: VesmírVýskumKuiperov pás