MARMARIS - Štyridsaťdvaročná Lucy Priceová a jej dvanásťročný syn Oliver trávili dovolenku v hoteli Julian Club v tureckom letovisku Marmaris. Ich all inclusive pobyt sa však rýchlo zmenil na nočnú moru.
Matka Lucy Priceová sa podelila o desivú skúsenosť z tureckého letoviska Marmaris. Táto kancelárska manažérka z Torquay v Cornwalle vybrala pre seba a svojho syna Olivera all inclusive pobyt v štvorhviezdičkovom hoteli Julian Club. Rezort sľubujúci špičkový dovolenkový balíček však skôr pripomínal nočnú moru. Jej kamaráti, ktorí boli v tom istom rezorte, ju vraj upozornili, že v jednom z bazénov videli plávať exkrement. Krátko nato skončil jej syn v miestnej nemocnici, kde mu lekári potvrdili, že sa nakazil baktériou E.Coli a má opuchnutú pečeň. Zničená Lucy pre denník Mirror uviedla: „Našťastie to nebolo veľmi závažné, ale bolo to dosť vážne na to, aby mu urobili krvné testy, ultrazvuk a dali mu intravenózne antibiotiká. Ešte nikdy som nebola taká šťastná z návratu domov. Plakala som, môj syn plakal, bolo to naozaj hrozné.“
Personál hotela, ktorý si pôvodne rezervovali, podľa jej slov ubytoval v zariadení čo najviac ľudí. Z tohto dôvodu ich žiadali, aby sa presunuli do sesterského hotela. „Keď sme dorazili, stretli sme sa s ďalšími hosťami, s ktorými ma spojil môj priateľ. Hneď po našom príchode mi povedali, že videli exkrement, ktorý v bazéne dlhšiu dobu plával a až potom ho personál vytiahol,“ uviedla Lucy ďalej. Prekážalo jej aj to, že boli všade opití návštevníci a väčšina z nich fajčila. Dvojica odletela z Birminghamu v stredu 7. augusta a chcela sa vrátiť nasledujúcu stredu. Keď sa Oliver v sobotu skoro ráno začal cítiť zle, Lucy si myslela, že má úpal. Zvracal však každú hodinu počas celej noci a bol vážne dehydrovaný. O tretej hodine ráno bežala pre hotelového lekára, ktorý ho rýchlo vyšetril a požiadal o okamžitú hospitalizáciu.
Po dvojdňovom pobyte na tureckej ošetrovni sa mama neochotne vrátila do rezortu, kde prosila zástupcov spoločnosti, prostredníctvom ktorej si pobyt rezervovali, aby im zabezpečili skorší odchod domov. Lucy zaplatila za dovolenku takmer 1 500 libier (1 765,90 eur) a veľmi ju hnevá, že táto cestovná agentúra sa údajne pokúsila vyriešiť jej sťažnosti neskorším odchodom a vrátením 50 libier (58,90 eur). Jej syn Oliver skončil s nepríjemným krvavým pľuzgierom na oku, z čoho tureckí lekári obvinili zlú reakciu na lieky, ktoré mu dali v nemocnici. „Izba v nemocnici bola krajšia ako izba v hoteli a personál bol skvelý, ale so sestrami sme museli hovoriť cez Google prekladač. Všetky inštrukcie k liekom boli v turečtine, takže nebolo ľahké rozpoznať ich. Neochotne sme sa vrátili do hotela a hovorili sme s manažérkou pre vzťahy s hosťami, pretože manažér hotela tam zrejme nebol,“ prezradila.
Lucy si však v hoteli vypočula iba štandardnú frázu o tom, že vždy vykonávajú kontroly vody a teploty potravín. Jej syn preto údajne nemohol ochorieť vinou hotela. Manažérka sa jej vzápätí spýtala, či pre nich môže niečo urobiť a zaujímala sa o to, či chcú opustiť hotel skôr. „Chcela len, aby problém zmizol. Potom som sa rozprávala so zástupkyňou TUI v rezorte, ktorá povedala, že jediné, čo mi môže ponúknuť, je 50 libier (58,90 eur),“ uviedla Lucy. Po pristátí v Spojenom kráľovstve podala Lucy formálnu sťažnosť na spoločnosť TUI. Oznámili jej, že na odpoveď bude musieť čakať až 28 dní. „Odkedy som sa obrátila na túto spoločnosť, nedostala som žiadne ospravedlnenie, žiadnu otázku, ako sa môjmu synovi darí, a takmer vôbec nekomunikujú,“ uzavrela Lucy.