TOKIO - Keď mala Ajumu Saitóová 22 rokov, rozišla sa s priateľom. Ale táto obyvateľka Tokia si za milenca rýchlo našla náhradu. Stiahla si do mobilného telefónu romantickú hernú aplikáciu a stala sa tak jednou z miliónov Japoniek, ktoré intimitu v reálnom živote vymenili za fantáziu, napísal spravodajský server CNN.
"Cítila som sa osamelá," hovorí teraz 31-ročná Ajumu. "Japonskí muži sú hanbliví a nevedia žene polichotit. Ale dievčatá chcú počuť: 'Milujem ťa'," dodáva. Virtuálni milenci, ktorých našla v hrách, ako je napríklad Mestská polícia: Blízko pri tebe, kde žena-detektív odhaľuje zločiny a pritom nájde lásku, ktorá jej zmení život, robili a robia všetky tie veci, ktoré jej bývalý partner nedokázal.
Mohlo by vás zaujať:
VIDEO Pohyby nabité vášňou: Tanec, ktorý by sa dal pokojne označiť ako hriešny
"Keď som bola na konci dňa unavená a išla som do postele, tak som pred spaním počúvala všetky tie sladké a nežná slová, ktoré mi môj virtuálny milý hovoril. Poskytovalo mi to nesmiernu úľavu," povedala pre CNN.
Dlhoročná "novinka"
Ajumu pritom nie je žiadnou výnimkou. V roku 2014 mal trh s romantickými hrami hodnotu asi 130 miliónov dolárov (123 mil. eur). V spoločnosti, kde 44,2 percenta slobodných žien vo veku 18 až 34 rokov stále neprišlo o panenstvo, zjavne toto herné odvetvie narazilo na zlatú žilu v podobe hlbokej túžby po simulovanej intimite. Randiace herné simulácie sa v Japonsku prvýkrát objavili v 80. rokoch minulého storočia. Tieto aplikácie známe pod označením "bišudžó" sa zvyčajne točili okolo mužského protagonistu, ktorý zvádza krásky v štýle postáv z komiksov manga anime. V roku 1994 tím japonských programátoriek túto na muža orientovanú tradíciu prelomil a uviedol na trh prvú romantickú hru pre ženy nazvanú Angelique.
Prečítajte si aj:
FOTO modelky vyvolali internetové šialenstvo: Hádajte, koľko rokov má toto „dievčatko“!
Hra so zápletkou točiacej sa okolo blond hrdinky, kandidátky na budúcu "kráľovnú vesmíru", ktorá si hľadá toho jediného pravého partnera, bola nesmierne úspešná. Potenciál tohto lukratívneho sektoru vycítila japonská podnikateľka Nanako Higašiová a jej manžel Juzi Cutani. Po prelome tisícročia založili firmu Voltage špecializujúcu sa na romantické hry a herné aplikácie pre ženy. "Skoro všetky ženy trpia stresom," hovorí Higašiová. "A my sme im chceli niečím pomôcť." To sa ukázalo ako skvelá podnikateľská stratégia a v súčasnosti je Voltage svetovou jednotkou na trhu ženských romantických herných aplikácií.
V ponuke majú 88 romantických titulov, ktoré podľa údajov firmy hrá 50 miliónov prevažne ženských zákazníčok po celom svete. V roku od júna 2015 do júna 2016 spoločnosť zarobila 102 miliónov dolárov (96 mil eur.) a niektoré aplikácie uviedla na trh v Spojených štátoch a Európe aj v angličtine."Nezáleží na tom, akému druhu mužov dávate prednosť," hovorí akademicky Kukhee Choová, ktorá pochádza zo Spojených štátov a na univerzite v Tokiu vyučuje kultúrnu komparatistiku. "V týchto hrách nájdete všetky typy mužov. A samozrejme budú všetci úplne dokonalí," dodáva.