POOLE – Väčšina Slovákov cestuje lietadlom za zábavou, predstavte si však, že by ste si naplánovali návštevu vzdialenej rodiny. Tony Broom (39) ako starostlivý manžel zabezpečil letenky do Poľska, aby mohol zobrať svoju ženu Justinyu a syna za chorým svokrom, koncom októbra mali odletieť. Nakoniec neodišli, no letecká spoločnosť ich aj tak obrala o 500 eur.
Dedko vnuka a dcéru so zaťom už nevidel, v auguste ho totiž zlomila rakovina. Spoločnosť Ryanair sa v tomto prípade snaží pasažierom vyjsť v ústrety a vo svojich obchodných podmienkach aj toto uvádza ako dôvod na vrátenie leteniek. Tonyho 400 libier (v prepočte 500 eur) ale preplatiť nechcú, kvôli dátumom. Snažil sa teda aspoň zmeniť termín leteniek tak, aby mohli letieť na pohreb, no stálo by ho to ďalších 1280 libier (okolo 1600 eur).
Až potom, ako sa inžinier z mestečka Poole posťažoval miestnym novinám Bournemouth Echo, spoločnosť ponúkla Tonymu zľavu 340 libier (približne 425 eur). Politika spoločnosti totiž hovorí, že ak príbuzný, ktorého návšteva bola cieľom cesty, umrie 28 dní pred plánovaným odletom, letenky v plnej sume preplatí spoločnosť. Problém je, že Tonyho svokor umrel skôr dva mesiace pred odletom. Napriek žiadosti aj kópii úmrtného listu, ktorú Tony zaslal, Ryanair sa odmieta vzdať.