LONDÝN - Mladík z Veľkej Británie vybabral s aerolinkami Ryanair, ktoré od neho žiadali "nezmyselný" poplatok za administratívny úkon. Aby ho nemusel platiť, zmenil si radšej meno. To ho vyšlo lacnejšie a hlavne tým poukázal na absurdnosť celej situácie.
Devätnásťročný Adam Armstrong a jeho o dva roky mladšia priateľka India Lomasová si nedávno rezervovali dovolenku na Ibize. Dievčatin otec im kupoval letenky, no dcérinho priateľa omylom premenoval na "West". Keď to mladík zistil, kontaktoval Ryanair a poprosil ich o zmenu priezviska na správne. Operátor mu oznámil, že ho to bude stáť dvesto libier (272 eur), dvojnásobok obvyklej sumy, pretože na letenke boli uvedené dve osoby.
Adamovi prišlo absurdné, že musí platiť tak veľa peňazí za službu, ktorej vykonanie trvá prinajhoršom pár minút. Našiel však spôsob, ako sa tomu vyhnúť - jednoducho si zmenil meno, čo ho nestálo ani libru. Zaplatil akurát 103 libier (140 eur) za vybavenie nového pasu.
"Indiin otec nevedel moje celé meno, tak si ma našiel na Facebooku, kde som registrovaný ako Adam West. Iné priezvisko tam mám zo srandy, lebo sa tak volal herec, ktorý hral Batmana v televízii. Keď som zistil, koľko peňazí odo mňa Ryanair pýta za zmenu priezviska, prišlo mi to nenormálne. Radšej som si zmenil meno, bolo to úplne zadarmo," povedal tínedžer denníku The Sun.
Hovorca leteckej spoločnosti uviedol, že zákazníci sú vopred upozornení na to, aby pri online rezervácii leteniek správne vyplnili potrebné údaje a dobre si ich pred dokončením rezervácie skontrolovali. "Okrem toho ponúkame možnosť počas prvých 24 hodín opraviť si drobné rezervačné chyby. Poplatok za zmenu mena účtujeme preto, lebo chceme odradiť a zabrániť neoprávneným online cestovným agentúram využívať najlacnejšie tarify Ryanairu a následnej ich ďalej predávať nič netušiacim spotrebiteľom za prehnané ceny," dodal.