BRATISLAVA - Viac než dve tretiny spotrebiteľov na Slovensku minie najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny v moderných maloobchodných formátoch - hypermarketoch, supermarketoch a diskontoch.
Výsledky prieskumu spoločnosti GfK uvádzajú, že za nákupy potravín v hypermarketoch najviac míňa 28 % a v supermarketoch 27% opýtaných. Tento trend spôsobuje podľa GfK väčšia rozšírenosť týchto formátov ako v minulosti a tiež preferencie domácností, ktoré čoraz viac obľubujú nákupy akciového a zľavneného tovaru. Na hypermarketoch ľudia najviac oceňujú široký sortiment tovarov, čerstvosť a kvalitu a priaznivé ceny.
Presne štvrtina Slovákov stále nakupuje v malých samoobsluhách. Hlavným dôvodom je, že majú vhodnú polohu v blízkosti ich zamestnania alebo bydliska. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že tento druh predajní pomaly vytláčajú väčšie formáty. Nárast popularity zaznamenávajú diskontné predajne, ktoré preferuje až 13 % Slovákov. Svoju zásluhu na tom môže podľa GfK mať aj hospodárska kríza, ktorá spôsobila vyššiu cenovú citlivosť spotrebiteľov. Tí hľadajú výhodnejšiu kúpu, ktorú im diskonty vedia ponúknuť. Zvyšných 7% spotrebiteľov nakupuje prevažne u veľkoobchodníkov, v obchodných domoch, na tržniciach alebo v malých pultových predajniach.
Spoločnosť GfK vznikla v roku 1934 v Norimbergu a pôsobí v oblasti prieskumu trhu a poradenstva v celosvetovom meradle. Svoje zastúpenie má na všetkých kontinentoch a zamestnáva vyše 10 tis. ľudí. Svoju činnosť týkajúcu sa prieskumu trhu začala firma na Slovensku vykonávať od roku 1993.