BRATISLAVA - Počítače a internet pomáhajú v plnení školských a študijných povinností. Myslí si to takmer 89 percent obyvateľov Slovenska. Okolo 82 percent opýtaných tvrdí, že počítače a internet rozvíjajú duševný obzor detí a mládeže, ich osobnosť a schopnosti.
Zhruba rovnaké percento však pripomína, že
počítače a internet majú aj negatívny vplyv, a to tak, že spôsobujú u detí a mládeže nedostatok pohybu, športu, pobytu v prírode a podobne. Vyplýva to zo štúdie Inštitútu pre verejné otázky (IVO) o digitálnej gramotnosti na Slovensku, ktorej autorom je Marián Velšic. Podľa nej si väčšina ľudí uvedomuje nielen výhody, ale aj riziká vplyvu počítačov a internetu na deti a mládež.
K ďalším rizikám podľa opýtaných patrí, že počítače a internet kazia deti a mládež hrami, škodlivým obsahom - najmä tým, že propagujú násilie, rasové predsudky a nevhodné sexuálne vzory. Domnieva sa to bezmála 70 percent ľudí. Rizikom počítačov a internetu je podľa 58,8 percenta opýtaných aj to, že odvádzajú pozornosť od plnenia školských povinností. O tri percentá menej ľudí si myslí, že počítače a internet oslabujú schopnosť detí a mládeže normálne komunikovať s ľuďmi.
Štúdia tiež preukázala, že negatívny vplyv pripisujú počítačom a internetu najmä starší ľudia nad 60 rokov, ktorí už nežijú v domácnosti s deťmi.
Bližšie informácie o digitálnej gramotnosti na Slovensku >>
K ďalším rizikám podľa opýtaných patrí, že počítače a internet kazia deti a mládež hrami, škodlivým obsahom - najmä tým, že propagujú násilie, rasové predsudky a nevhodné sexuálne vzory. Domnieva sa to bezmála 70 percent ľudí. Rizikom počítačov a internetu je podľa 58,8 percenta opýtaných aj to, že odvádzajú pozornosť od plnenia školských povinností. O tri percentá menej ľudí si myslí, že počítače a internet oslabujú schopnosť detí a mládeže normálne komunikovať s ľuďmi.
Štúdia tiež preukázala, že negatívny vplyv pripisujú počítačom a internetu najmä starší ľudia nad 60 rokov, ktorí už nežijú v domácnosti s deťmi.
Bližšie informácie o digitálnej gramotnosti na Slovensku >>