PRAHA - Letisko Václava Havla v Prahe má opäť problémy s informačnými systémami. Cestujúcim v stredu na sociálnej sieti X odporučilo, aby v oboch termináloch sledovali náhradné informačné tabule a počúvali hlásenie.
Aktualizované 17:51
Informačné tabule na Letisku Václava Havla, z ktorých sa cestujúci dozvedajú informácie o svojom lete, po niekoľkohodinovom výpadku opäť fungujú. Na sociálnej sieti X to v stredu napísalo pražské letisko. Dostupný už je aj jeho web.
"Zobrazovacie systémy s informáciami o odletoch sú už funkčné a cestujúci sa môžu o svojom lete informovať štandardnou cestou. Ospravedlňujeme sa za prípadné komplikácie, ktoré cestujúcim vznikli," uviedlo letisko s tým, že situácia nemala vplyv na jeho prevádzku. "Príčinu výpadku v súčasnosti stále analyzujeme," dodalo na sieti X.
archívne video
"Letisko Praha má technické problémy informačných systémov. Na sprevádzkovaní intenzívne pracujeme. Cestujúcim odporúčame, aby sledovali náhradné informačné tabule v oboch termináloch a sústredili sa na letiskové hlásenie," napísalo letisko.Zatiaľ nie je jasné, čo problémy spôsobilo. Podľa hovorkyne letiska Kláry Divíškovej však predpokladajú, že dnešná situácia nesúvisí s minulotýždňovým globálnym výpadkom. Zamestnancom podľa jej slov nefungujú ani e-maily a nefunguje tiež webová stránka letiska.
"Môže sa napríklad zmeniť odletový gate a v tom prípade by si cestujúci skutočne mali dať pozor na to, aby - ak už sú za bezpečnostnou alebo pasovou kontrolou - naozaj sledovali, respektíve dávali pozor na letiskové hlásenie, lebo pri zemne gate-u by to skutočne mohol byť problém," apelovala na cestujúcich Divíšková vo vysielaní stanice ČT24.
Naposledy malo pražské letisko problémy minulý týždeň v piatok. Rozsiahly technologický výpadok vtedy narušil prevádzku bánk, leteckú a železničnú dopravu či televízne vysielanie v mnohých krajinách sveta. Príčinou bola chybná aktualizácia od spoločnosti CrowdStrike, ktorá poskytuje služby pre Microsoft.