BUDAPEŠŤ - Vysoká inflácia prinútila až 86 spotrebiteľov v Maďarsku obmedziť svoje výdavky. Prieskum poradenskej spoločnosti EY (Ernst & Young) ukázal, že pre 79 % respondentov bola pri rozhodovaní o nákupoch všetkých produktov určujúca ich cena. Informuje o tom agentúra MTI.
Výdavky maďarských spotrebiteľov na potraviny, lieky a komunikačné služby zostávajú stabilné. Menej sa naproti tomu míňa na domáce spotrebiče, oblečenie alebo cestovanie. A 77 % respondentov uviedlo, že poškodené veci v osobnom vlastníctve radšej opravujú, ako by ich mali nahrádzať novými.
Spoločnosť EY prieskum realizovala počas januára a februára. V marci spotrebiteľské ceny v Maďarsku podľa spresnených údajov Eurostatu medziročne vzrástli o 25,6 %, čo bolo s odstupom najviac v rámci celej EÚ.